در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | محمد بنی هارونی درباره نمایش شاه لیر: امروز نمایش شاه لیر رو دیدم ، کار جالبی بود ، تو نیم ساعت در آوردن نما
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 21:22:25
امروز نمایش شاه لیر رو دیدم ، کار جالبی بود ، تو نیم ساعت در آوردن نمایشنامه شاه لیر کار سختیه .
چند تا نکته وجود داشت که میتونست این نمایشو عالی کنه. ۱اینکه هماهنگی بین بازیگر ها جای کار بیشتری داشت. ۲ توی اقتباس از یه کاره طولانی که قراره تو نیم ساعت بسته شه ودیالوگ هم نداشته باشه باید تمام حرکات بر اساس فکر و رساندن مضمون داستان باشه ولی حرکات اول کردلیا که قرار بود معصومیت و تفاوت کردلیا با بقیه خواهراش رو نشون بده ، تبدیل شده بود به حرکات بدنی بی معنی و بد بازیگر. حس و چهره ی معصومش در حرکاتش دیده نمی شد. ۳ اگه اسم نمایش شاه لیر پس باید داستان شاه لیر و اتفاقاتی که برای او در نمایش نسان داده شه. برعکس متن اصلی که زمان زیادی صرف تنهایی ها و سختی کشیدن شاه لیر می شه اینجا هیچی از اون تحمل رنجی های تحمیل شده از طرف دختراش نمی بینیم.
شاه لیر پادشاه بریتانیاس. هیچ ابهت شاهانه و در کنار آن فرتوتی ذهنیش بر اثر سن و سال هم دیده نمیشه. شاه لیر با این خصوصیات تعریف میشه و اگه اینا نباشه دیگه نمایش شاه لیر نیست. میشه داستان یه پادشاه جوان و کم تجربه که بر حسب اتفاق دخترانش همان کار دختران شاه لیر رو انجام میدن.
۴ تو بازی ها همه متوسط رو به خوب بودن که میشد با تمرین و هماهنگی بیشتر به سطح خوب و خیلی خوب برسن ، بازیگر نقش کردلیا به خاطر فیزیک و انعطاف خوب بدنیش ، اگه کار کنه رو خودش ، می تونه خیلی موفق باشه.
۵ بعضی جزییات مثلا قایمکی نقاب دادن به همدیگه یا برداشتن اون چیز قرمزه که اسمشو نمی دونم چیه از زیر میز تو ذوق بیننده میزنه.
در کل من راضی بودم ایده بدون دیالوگ بودن ایده جالبی بود ولی تو اجرا چند تا مشکل داشت. موفق باشید.
ملودی آرام نیا ، علی د، مریم و بهرنگ این را خواندند
هیوا مجد، Marillion، آرش فصیح و بهنام دارابی این را دوست دارند
مرسی دوست عزیز از نظراتتون و مرسی که در اولین روز اجرا ما را همراهی کردید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
خواهش می کنم ، امیدوارم روز به روز پیشرفت کنید.
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید