در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | Farzaneh: گروه محترم همیاری با سلام ‌ جهت اطلاع، ظاهرا" مشکلی در خصوص پرو
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 18:56:58
گروه محترم همیاری
با سلام ‌
جهت اطلاع، ظاهرا" مشکلی در خصوص پروفایل دوستان تیوالی پیش آمده؛ به گونه ای که در پروفایل کاربران گرامی، کلیهٔ آثار هنری صرفا" در قالب «دیدم» نمایش داده شده اند و گزینهٔ انتخابی ایشان و این که هر کاربر به واقع کدام اثر را دوست داشته یا بالعکس، مشخص نیست! خواهشمند است نسبت به رفع مشکل، اقدام مقتضی صورت گیرد.
با سپاس
فرزانه نازنین از دیروز گیس و گیس کشی داریم. منم اول فکر کردم مشکل فنی پیش اومده ولی اینم از تصمیمات جدید تیوال در جهت حفظ حریم خصوصی!!!!!!!!1 کاربران است.
البته مثل اینکه قرار شده اختیاری باشه فاش سازی یا حفظ حریم خصوصی!! :)) حالا کی درست بشه خدا داند.
۱۲ شهریور ۱۳۹۳
خانوم فرزانه میگم شما که رشته تون حقوقه بگید این قضیه حرم خصوصی چیه الان؟! داریم اصلا؟ خب آخه آدم تو نت وقتی چیزی رو خودش منتشر می کنه که نمیاد بگه حریم خصوصیم نقض شده! یه موقع من میرم عکس خصوصی شما رو از لپ تاپ تون برمیدارم پخش می کنم اون میشه نقض حریم خصوصی شما هم شکایت می کنید منم اعدام می کنن :) ولی آخه چیزی که خود کاربر اعلام کرده که دیگه حریم خصوصیش کجا بود :)
۱۳ شهریور ۱۳۹۳
سلام جناب نصیری عزیز و گرامی

در مورد سؤالی که مطرح فرمودید، نظر خود را به شرح زیر اعلام می دارم:
اقدام تیوال در راستای مخفی سازی آراء مثبت و منفی مندرج در پروفایل شخصی کاربران، به نحوِ صورت گرفته، و بدون اطلاع ایشان و بدون امکان مدیریت کاربر نسبت به پروفایل شخصی اش، از مصادیقِ حفاظت از حریم شخصی کاربران محسوب نمی ... دیدن ادامه ›› گردد؛ زیرا:

1- گرچه در قوانین و مقررات ایران مفهوم تعریف شده ای نسبت به «حریم خصوصی» ارائه نگردیده و در قانون اساسی و در قوانین عادی، به طور کلی به استعمال الفاظی دال بر این معنا بسنده شده و مصادیقی ذکر گردیده است؛ لیکن دکترین حقوقی، عناصری را در تعاریف شان نسبت به حریم خصوصی ذکر کرده اند، که برخی از این تعاریف به اجمال، ذیلاً مورد اشاره قرار می گیرد:
-«حریم خصوصی، حق افراد برای حمایت در برابر مداخله و ورود بی اجازۀ دیگران در امور شخصی و خانوادگی شان است (خواه این عمل با ابزار مستقیم فیزیکی صورت پذیرد و یا به وسیله ی نشر اطلاعات)»؛
-در تعریفی دیگر آمده است: «حریم خصوصی، محدوده ای از زندگی شخص است که به وسیله ی قانون و عرف تعیین شده و ارتباطی با عموم ندارد، به نحوی که دخالت دیگری در آن ممکن است باعث جریحه دار شدن احساسات شخص یا تحقیر وی نزد دیگران به عنوان موجودی انسانی شود.»...

2- برخی از مصادیق حریم خصوصی در قوانین داخلی نیز به شرح ذیل می باشند: مواد 1 و 2 قانون جرایم رایانه ای مصوب 1388 در ارتباط با «دسترسی و شنود غیرمجاز»؛ مواد 16 و 17 همان قانون در ارتباط با «هتک حیثیت»؛/ اصول 22 و 25 قانون اساسی ایران نیز به مصونیت و عدم تعرض به حریم خصوصی افراد اشاره دارد./ همچنین در بند 1 مادۀ 2 لایحه ی «حمایت از حریم خصوصی» [که البته به تصویب مجلس نرسید]، در تعریف حریم خصوصی آمده بود: «قلمرویی از زندگی هر شخص که آن شخص عرفاً یا با اعلان قبلی در چهارچوب قانون، انتظار دارد تا دیگران بدون رضایت وی به آن وارد نشوند، یا بر آن نگاه یا نظارت نکنند و یا به اطلاعات راجع به آن دسترسی نداشته باشند، یا در آن قلمرو وی را مورد تعرض قرار ندهند. جسم، البسه و اشیای همراه افراد، اماکن خصوصی و منازل، محل های کار، اطلاعات شخصی و ارتباطات خصوصی با دیگران حریم خصوصی محسوب می شوند».

3- نظر به تعاریف و مصادیقِ حقوقی ارائه شده نسبت به «حریم خصوصی»، ملاحظه می گردد که آراء مندرج در پروفایل کاربران، نمی تواند تحت شمولِ «حریم خصوصی» و در زمرۀ اطلاعات شخصی و خصوصی ایشان تلقی گردد؛ لذا اقدام مسؤولین محترم سایت در راستای مخفی سازی آراء کاربران (بدون علم و اطلاع ایشان،و بدون فراهم نمودن امکان مدیریت کاربران بر پروفایل شان)، محل تأمل می باشد!!

4- صرف نظر از موارد حقوقیِ فوق الذکر؛ شایانِ ذکر است که در ذیل قوانین تیوال و در بخش رهنمودها نیز به صراحت قید گردیده «این سایت مانند بسیاری از محیط‌های اینترنتی، یک پهنه عمومی و باز بوده و نوشته‌های شما در سایت از دید عموم پنهان نیست. بنابراین در فاش‌سازی اطلاعات شخصی، شماره تماس، نشانی ایمیل و … در نوشته‌های خود به این نکته بنگرید.» لذا هر کاربر در هنگام عضویت در تیوال، به خوبی نسبت به این موضوع واقف است که اطلاعات مندرج در پروفایلش نه تنها در معرض دید دیگر کاربران می باشد، بلکه به طور کل حتی عموم(غیرکاربران) نیز قادر به دیدن اطلاعات پروفایل ایشان خواهند بود. که این امر نیز دلیلی بر مردود بودن اقدام و ادعایِ مسؤولان محترم سایت می باشد.

با تقدیم احترام
۱۴ شهریور ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید