در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | عباس ملکی درباره نمایش کاسپار: در تعریف هنر آمده : فهماندن موضوعی به مخاطب در لفافه و غیر مستقیم. هرچ
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 13:19:31
در تعریف هنر آمده : فهماندن موضوعی به مخاطب در لفافه و غیر مستقیم. هرچه برداشتها از اثر مفیدتر و متنوعتر ، اثر هنرمندانه تر.

این نمایش لبریز از چنین مواردی بود که در کامنتهای دوستان به خوبی مشهود است ، از برخی صحنه ها و دیالوگها به شخصه بالاتر از سه تحلیل زیبا خواندم که تمام آنها در نوع خود زیبا و قابل تامل بودند که این مهر تاییدی بر "به شدت" هنرمندانه بودن این اثر است.

در بخشی از نمایش جمله ی "درب دو سمت داره ، حقیقت هم دو سمت داره ، چون درب نیست حقیقت هم نیست" با تکرار و تکرار ،مخاطب را به فکر وادار میکنه. چه وقت درب نیست؟ وقتی که فقط و فقط دیوار هست ، دیوار در هنر نشانه ی حسر و عدم وجود آزادیست (بازگشت شود به هنر آلمان شرقی در حسر دیوار برلین)
دیوار هست پس حقیقت نیست.
اینکه بشر با دیوارهای کذایی همچون مصرف گرایی و کاپیتالیسم دور خود را پوشانده باعث شده از حقیقت دور و دورتر شود ، از تفکر به هدف آفرینش ... دیدن ادامه ›› ، از دلیل آمدن به جهان ، از شناخت آفریننده ی خود و در آخر از مفهوم واقعی و والای انسانیت. مدرنیته هدفهای ما را تغییر داده ، پول ، هدف و حرص، انگیزه شده.

خلاصه اینکه صحبت راجع به این نمایش فوق العاده زیبا ، بسیاره اما "من هیچوقت اون چیزی که به ذهنم رسید بگم رو نگفتم"

در آخر تشکر میکنم از گروه بازیگری به خصوص خانم ها میرباقری و لاریجانی که با بازی زیباشون بغض را به گلوی ما و اشک را به چشمان ما هدیه دادند. البته این اشکها برای کاسپارهای درون هر کدام از ما بود که گروه بازیگری با هنرمندی تمام باعث همذات پنداری بیشتر ما با "کاسپار" به یاد ماندنی شدند.

منتظر اجراهای بعدیتون هستیم ، به امید دیدار.