در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مازیار درباره نمایش کالیگولا: ظاهراً درد دلها تمامی ندارد.مقایسه قیمت تاکسی سرویس و مصوبه ی ! آن با
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:43:28
ظاهراً درد دلها تمامی ندارد.مقایسه قیمت تاکسی سرویس و مصوبه ی ! آن با بهای زحمات یک گروه از نخبگان تئاتر مملکت چیزی به جز تمسخر به ذهن متبادر نمیکند.جایی از من ایراد گرفته بودند که چرا همه چیز را با متر و معیار اژدرزاپاتا و برند تی شرت مقایسه میکنم.خب...بفرمایید.اینهم شما.....
وقتی تاکید میکنم چرا برای همه چیز،مجدداً تکرار میکنم همه چیز، به راحتی پرداخت میکنیم ولی برای محصولات فرهنگی داد و فغان برمیاوریم،با بمباران صاحبنظران عرصه ی تیوال مواجه میشوم.
در طی چند روز اخیر افراد زیادی در صفحه ی نمایش کالیگولا از پرش قیمت-آستانه ی تحمل پرداخت-قشر دانشجو-فرهیختگان بی پول-قشر مرفه بی درد –تئاتر برادوی و .... نوشتند و به زعم برخی دیگر تخلیه عصبی کردند.
ولی اما هیچ کس نپرسید اگر ازاین دم میزنیم که چرا تئاتر خودگردان نیست و همیشه چشم به دستان دولت دوخته ،چگونه و با چه ترتیب و سازوکاری باید از عهده ی خودش برآید.؟
دریغ از یک پیشنهاد ،دریغ !
مازیار جان،کسی تمسخر نمیکنه.شوخی دوستانه با هم است
، قدری وقت بگذارید و نوشته هایشان و نوع نگاهشان را به مقوله تاتر بخوانید.
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
هر چیزی که توی ذهن مبارک میاد ، که دلیل نداره همونی باشه که هدف پست باشه.
شما حتی متوجه نشدی ، پست بنده کمکی هست برای دوستانی که مشکل رفت و آمد دارن.
حتی این رو متوجه نیستی ، وقتی گروه نمایش دغدغه اش ... دیدن ادامه ›› رفت و آمد نیست و برای شما هم که سنگ به سینه میزنی هم اهمیتی نداره که اون ساعت رو انتخاب میکنن،من تماشاگر که نمیتونم ، سرگردانی آنها را ببینم.
میگردم و پیدا میکنم راهی برای بازگشت دوستانی که حتی اگر با من همنظر نیستند رو به منزل در اون ساعت برسونیم.
و به جای همش دیگران را مثل شما تجزیه تحلیل کردن، بار فکری از روی ذهن تماشاگری بر میداریم.
این را برای قسمت اول نوشتتون که با طعنه مستقیم به من و دوستان گفتی عرض کرد.

باقی خطوط نوشته اتون هم نظر تخصصی شماست و با میل میخونم و پیگیرم.
کمی نسبت به هم بداخلاقی رو بذاریم کنار.
احتیاج هم نیست ،کلمه به کلمه من رو بیارید و منظور ازش بخواید.
آدرس تاکسی سرویس را گذاشتیم و قدری شوخی کردیم.
اگر از عوامل نیستید ،بیاید با هم روی صندلی تماشاچی ها بشینیم و از اجراها لذت ببریم ،نه جای کسان دیگر خود را بگذاریم و همدیگرو و ذهن هم رو تشریح کنیم.

مشتاقانه منتظر نوشته اتون بعد از دیدن اجرا هستم.
مطمنم اجرایی خوب هست که سعادت دیدنش شامل حال دیگران شده است.
پس خوندن نوشته اشون برای من و ما وصف العیش،نصف العیش است.
مازیار عزیز منتظرم

۱۳ مرداد ۱۳۹۴
مازیارِ گرامی،

۱-گفتید: «هنری که توانایی کسب درآمد نداشته باشد، همان بهتر که نباشد»؛ این گزاره نادرست است، چون چندین و چند مثال نقض می‌شود در رد آن آورد، می‌توان ده‌ها و صدها هنرمند را نام برد که آثارشان در زمانِ حیاتشان نه مورد توجه قرار گرفتند و نه عوایدی نصیبِ آفرینندهٔ خودشان کردند (ونگوگ، مِلیِس، نیچه...).

۲-گفتید: «در حراجی...»؛ آیا مکانِ عرضهٔ تئاتر، «حراجی» است؟!

۳-گفتید: «یک معادلهٔ ریاضی...»؛ تا این لحظه نمی‌دانستم که مکاتبِ ... دیدن ادامه ›› هنری هم از معادلاتِ ریاضی پیروی می‌کنند، و احتمالاً می‌توان با استفاده از ماتریس و قوانینِ احتمال، و بدون دخالتِ دست(!) اثرِ هنری به وجود آورد.

۳-همانطور که جنابِ توراندازِ ارجمند بنیکویی بیان کردند، به نظر می‌آید که در منظرِ شما «اقتصادِ هنر»* نیز از قواعدِ عمومیِ بازارِ آزاد، پیروی می‌نماید؛ این رأیِ شما محترم است، حتی اگر با آن مخالف باشم، ولیکن در تمام بازارهایِ دنیا، قیمت‌گذاری بر یک کالا، تابعِ فاکتورهایی چند می‌باشد: هزینهٔ تمام شدهٔ تولید، نرخِ تورم، میزانِ رقابت، سطحِ کیفیِ کالا... و از همه مهمتر، «قدرتِ خریدِ مشتری». در هیچ کجایِ دنیا «مودِ تولید کننده» جزءِ این معیارها نیامده‌است (مگر در بازارِ اصطلاحاً موسوم به سیاه).
_________________________________
*در تمامِ مکاتبِ اقتصادی، چه سوسیالیستی و چه لیبرال، قواعدِ اقتصادیِ سه نهادِ اجتماعی، از قواعدِ عمومی بازارِ مستثناست:
۱-اقتصادِ آموزش و پرورش
۲-اقتصادِ نیروهایِ مسلح
۳-اقتصادِ هنر
۱۳ مرداد ۱۳۹۴
خدا کنه من اشتباه کرده باشم ولی به نظر می رسه اعتراض به قیمت بلیط نمایش کالیگولا تبدیل به محفلی برای به رخ کشیدن قدرت نوشتن دوستان شده...عزیزان از این قدرت نوشتنتون برای بیان ریزه کارهایه این اثر استفاده کنید...از نمایشنامه بگید...تنها چیزی که ازش حرفی نیست خود اثره، من به تازگی این نمایشنامرو خوندم و بی صبرانه منتظر اجرایه این نمایشم
۱۳ مرداد ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید