در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد. خریداران محترم این سانسها لطفا منتظر اطلاع‌رسانی بخش پشتیبانی تیوال از طریق پیامک باشند.
تیوال | فربد اهورابنده درباره فیلم محمد رسول الله: کارگردانی سنجیده، فیلمبرداری خوب، قابهای چشم نواز، موسیقی گوش نواز، گر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 10:16:44
کارگردانی سنجیده، فیلمبرداری خوب، قابهای چشم نواز، موسیقی گوش نواز، گریم خوب، جلوه های ویژه خوب و کلی عظمت و شکوه، یک طرف، و فیلمنامه ی به شدت ضعیف طرف دیگر. زور آن همه به این یکی نمی چربد.

فیلم به شدت فیلمنامه ندارد... سه ساعت معجزه می بینیم فقط... داستانی وجود ندارد...اوج و فرود دراماتیک هم نداریم...شخصیتی شکل نمی گیرد...راستی چه آدم بد های با حال و دوست داشتنی و حیوونکی ای دارد این فیلم، خوش به حال پیامبر...از ابعاد شخصیتی پیامبر چیزی نمی بینیم، فقط شفا می دهد و به تشنگان آب، خوب هر کودک دیگری هم جای ایشان بود دلش به حال آنان می سوخت و بهشان آب می داد.
دوست عزیز اگر میخواهی پیامبر اسلام را به دنیا معرفی کنی باید شخصیت ایشان را بسازی و ابعاد مختلف شخصیتی ایشان را نمایان کنی نه ماهی پراندن ایشان را (فکر کنم ایشان این جمله کمی زیاد شد)

فیلم، برای من مجموعه کلیپی از معجزات پیامبر از شیرخوارگی تا کودکی بود و دیگر هیچ.

پ.ن: آن ویژگی های خوب فیلم که ابتدای نوشته ام به آنها ... دیدن ادامه ›› اشاره کردم، چندان هم بی عیب و نقص نبودند.

پ.ن.2: اعتراف می کنم که دو یا سه دفعه مو به تنم راست شد و گاهی احساساتی شدم (نمی دانم چرا مدتیست نازک نارنجی شده ام!)، ولی باور کنید اگر فیلم به جای پیامبر اسلام راجع به آقای ایکس بود، باز هم این گونه می شدم و البته اندکی بعد، از خرج کردن احساساتم پشیمان می شدم چرا که آن صحنه ها ناجوانمردانه این کار را با من می کردند.
کامبوزیا پرتوی از نویسندگان قدر حوزه کودک هستند و خیلی از ما دهه شصتی ها با کارهای ایشون خاطره داریم. اقای مجیدی هم که همیشه کودک توی فیلم هاشون هست. از ابتدا هم گفته شده بود این فیلم روایت دوران کودکی پیامبره.
این که اولین باری که پیامبر به مکه میاد در و دیوار کعبه(فرشتگان) باهاشون حرف می زنن جزو ابعاد والای شخصیتی ایشون نبود؟ این که با وجود سن کم تونستن یه مردک عرب زبون نفهم رو از زنده به گور کردن دخترش پشیمون کنن جزو ابعاد شخصیتی ایشون نبود؟ این که این قدر حبیب خدا بودن که تو همون کودکی دریا هم به خواسته دل ایشون _البته به فرمان خدا_ تن می ده جزو ابعاد شخصیتی ایشون نبود؟
از اول اقای مجیدی گفته بودن من می خوام روح مهربان و لطیف پیامبر رو در کودکی نشون بدم نمایش توانایی های جنگی ایشون یا سختی هایی که کشیدن قبلا نشون داده شده.
۲۱ شهریور ۱۳۹۴
خوب این نظر شماست :)
۲۷ شهریور ۱۳۹۴
سلام
مخالفم
این فیلم بیشتر یک نوع روایت شاعرانه است و فیلم نامه برای چنین روایتی بسیار مناسب بود
و خوب این که می فرمایید آقای ایکس هم اگر بود... خوب مهم این جاست که هیچ آقای ایکس ای چنین تولد و کودکی ای نداشته است:-)
۳۱ شهریور ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید