در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد. خریداران محترم این سانسها لطفا منتظر اطلاع‌رسانی بخش پشتیبانی تیوال از طریق پیامک باشند.
تیوال | فربد اهورابنده: چند وقت پیش دیدمش، و چند روز پیش دوباره. بار اول یقه ام را بدجور گرفت
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:24:37
چند وقت پیش دیدمش، و چند روز پیش دوباره. بار اول یقه ام را بدجور گرفت و درگیرم کرد و نتوانستم از فکرش بیرون بیایم، تا اینکه دوباره آن را دیدم و بیشتر از بار اول فهمیدمش و تحت تاثیر قرار گرفتم. لا کردار رهایت نمی کند و انگار باید هر چند وقت یک بار به خودت تزریقش کنی تا تلخی اش -به قول یکی از دوستان- احساسات خودآزارانه ات را نشئگی دهد.
.
.
.
پیشنهاد فیلم؛
نام: اسلو، 31 اگوست (Oslo, August 31st)
کارگردان: Joachim Trier
ژانر: درام
سال انتشار: 2011
محصول: نروژ
فیلم ماجرای یک روز از زندگی جوانی به نام "اندرس"، معتاد در ... دیدن ادامه ›› حال ترک در مرکز بازپروری را به تصویر می کشد که به دلیل شرکت در یک مصاحبه ی کاری به اسلو بر می گردد و با دوستان و آشنایانش رو به رو می شود...
.
.
.
حکایت، حکایت سرگشتگی آدمهاست و شاخص ترین شان اندرس، که همه چیزش را در گذشته جا گذاشته، دنبال هویت گمشده اش می گردد ولی چیزی نمی یابد، همه چیز معنایش را پیش روی او از دست داده، راضی اش نمی کند چیزهایی که دیگران را راضی می کند، ترحم دیگران را هم نمی خواهد، طاقت ماندن ندارد و چاره را در رفتن می بیند...
فیلمساز سعی کرده تصویری از شهر اسلو و برشی از زندگی جوانانش را با محوریت شخصیت اصلی فیلم ارائه دهد و بسیار موفق عمل می کند. شخصیت اصلی بسیار استادانه و دقیق پرداخت شده، دوربین تقریبا از ابتدا تا انتهای فیلم با اوست و به گونه ای با او سمپاتی دارد و حس هم ذات پنداری و همدردی مخاطب را بر می انگیزد. فرمی که فیلمساز برای فیلم در نظر گرفته، ملهم از آثار همنام دانمارکی و هم قطارانش است و رگه هایی از جنبش فراموش شده ی آنها در آن به چشم می خورد.
در نهایت حتما این شاهکار را ببینید که به زعم بنده از بهترین های قرن حاضر است و دیرتر دیدنش افسوس بر انگیز...

پ.ن: یواکیم تریه از فیلمسازان جوان و آینده دار سینمای نروژ است که می توانیم امیدوار باشیم در آینده فیلمهای خوبی برایمان بسازد هر چند بسیاری، فیلم آخر او (Louder than bombs-2015) را که در جشنواره ی کن از آن رونمایی شد، در حد و اندازه های آثار قبلی اش نمی دانند.
جناب فربد گرانقدر من مدتها پیش این فیلم را دیدم...نوشته شما ترغیبم کرد مجددا تماشایش کنم.. ممنون از شما
جای فیلمسازی از نروژ برای تولید سینمای مولف در آن جغرافیا خالی است :) هر چند فون تریر دانمارکی و لوکاس مودیسون و اندرسون سویدی هستند.
۱۳ آذر ۱۳۹۴
ممنون فربد گرامی بابت پیشنهاد دوم :) Blind رو هم حتماً میبینم.
در مورد فیلم آخر Joachim Trier هم بهتر است خیلی توجهی به نظر دیگران نکنیم، چون معمولاً فیلم های برتری که از دید این دسته از افراد انتخاب میشوند، با موارد دیگری جدای از هنر و معنا هم سنجیده میشوند که اهمیتی ندارند، پس خودمان میبینیم و نظر میدهیم. همیشه باید در هنر از Mainstream دور بود... چرا که دقیقاً همانجاست که رد پای پول عده ای از افراد دیده میشود Jews همانها که در تلاشند تا زخمهای تاریخی خود را ترویج داده و بار تاریخی ننگین خود را بر دوش دیگران تحمیل کنند تا خود را توجیه کنند، پس هر آنچه در مسیر این هدفشان نباشد بواسطه قدرت پولشان غیر هنری و هر آنچه هم مسیرشان باشد را هنر مردمی و عمیق مینامند... نمونه اش 80% از Billboard 200 در بحث موسیقی است.
۲۲ دی ۱۳۹۴
همین طور است دوست من؛
البته بنده بیشتر منظورم منتقدینی که سرشان به تنشان می ارزد و سایتها و نشریاتی مانند همین کایه دو سینما بود که تا کنون می شد به آنها و نظراتشان رجوع کرد که از قرار معلوم آنها هم جدیدا تحت تاثیر چیزهای دیگر قرار می گیرند، منتقدین سایت ها و نشریات معلوم الحال که تکلیف شان مشخص است.
۲۳ دی ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید