در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سعید نوری درباره فیلم نفس: اکران چهارشنبه - 94/11/21 " میانه " با شروع فیلم و آغا
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 12:02:44
اکران چهارشنبه - 94/11/21

" میانه "

با شروع فیلم و آغاز روایت از زبان راویِ داستان [بهار] می توان فضای کلی فیلم را پیشبینی نمود. از دیدگاه برخی کارشناسان، فیلم های دارای راوی که بصورت مستمر در طول فیلم به بیان موضوع ، شرایط و حالات می پردازند فیلم هایی ضعیفی محسوب میگردند چرا که نویسنده و کارگردان با کمک راوی قصد در راحت تر کردن کار خود در پیشبرد داستان و فضاسازی ها دارند. این فیلم نیز از این نقد مستثنی نیست، چرا که وجود راوی [بهار] کمک بسزایی در پیشبرد و روشن کردن شرایط داشته و در برخی سکانسها کار را برای بازیگران و کارگردان راحت تر ... دیدن ادامه ›› کرده است.

در طول فیلم، بیننده به مدت یک ساعت و اندی ، با افکار کودکی باهوش که نگاهی متفاوت به زندگی داشته همراه میگردد و در دنیای رنگارنگ و عجیب او غرق می شود. از این لحاظ کارگردان و نویسنده کار خود را به خوبی انجام داده و می توان گفت ، در طول فیلم بیننده را قادر میسازند تا به کمک تصویرسازی ها و انیمیشنها و راهنمایی های راوی، خود را در موقعیت مورد نظر قرار دهد.
نکته ی قابل توجه فیلم برداری خوب این فیلم بود که از دیدگاه من جزو نقاط قوت بحساب می آمد. اما طولانی شدن برخی سکانسها و معلق ماندن داستان به مدت نسبتا زیاد، از نظر من چندان جالب و حرفه ای محسوب نمیشد بخصوص در سکانس پایانی و تاب خوردن طولانی و موسیقی تند که البته قصد در آماده کردن بیننده برای یک اتفاق را داشت اما گاه از حوصله خارج می شد.
استفاده از سیمرغ در سکانسی از فیلم و همچنین مانور بر روی برهه زمانی خاص (دهه فجر 57) شاید به نوعی ذهن را به آن سمت سوق دهد که به تماشای فیلمی با مصرف خاص نشسته است که در پایان اثر عمیقی بر ذهن و روح تماشاگر نخواهد گذاشت.

در نهایت فیلم از نظر من معمولی و یا به نوعی " میانه" بحساب می آمد.