در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | شروین توتونچی درباره نمایش اعتراف: نمایش بسیار خوبی بود ، می توان گفت بعد از چند وقت یک نمایش می بینیم که
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 11:04:10
نمایش بسیار خوبی بود ، می توان گفت بعد از چند وقت یک نمایش می بینیم که روی دکور آن فکر شده ، هزینه شده و همچنین به شعور مخاطب احترام گذاشته شده ... دیدن ادامه ›› است فقط تنها نکته منفی ( البته از نظر من ) ریتم کند نمایش و بر هم زدن آن است ..... به عبارتی نشان دادن اکثر فلش بک هایی که نقطه عطفی ندارند باعث شده این اتفاق بیفتد ......... همانطور که می دانیم سینما بر پایه تصویر است و تئاتر بر پایه دیالوگ ، ما وقتی به سینما می رویم دنبال تصویر هستیم اما در تئاتر این دیالوگ هست که داستان را پیش می برد حال فکر کنید جای این دو عوض شود ، یعنی فیلمی را ببینیم که عاشق شدن را نشان ندهد بلکه با دیالوگ آن را بگوید یا اینکه احساسات انسانی را به جای آنکه نشان داده شود با دیالوگ بیان کند ، در نمایش اعتراف دقیقا این کار بر عکس شده بود ما به جای یک دیالوگ دو خطی ....فلش بک می زدیم و آن رویداد را می دیدیم تا آنکه بشنویم یعنی دقیقا می خواستیم به سینما نزدیک تر بشویم تا هنر تئاتر ، البته من منکر این فلش بک ها نیستم و با یکی ، دو مورد آن کاملا موافقم به خصوص صحنه آخر نمایش .... اما نشان دادن بعضی از صحنه ها موجب شد تا نمایش به ریتم کندی تبدیل شود به عنوان مثال اگر شهاب حسینی صحنه پدری را که برای پسرش ماشین گرفته بود را اگر با دیالوگ توضیح می داد تاثیر بیشتری داشت تا آنکه آن را نمایش بدهد .
وقتی ما دیالوگ شهاب را با آقای نصریان قطع می کنیم و به سراغ یک خرده نمایش دیگر می رویم ، داریم ریتم نمایش را بر هم می زنیم و حتی حسی را که با یک دیالوگ دو خطی می توانیم بدهیم ، آن را تبدیل به یک صحنه ای می کنیم که تماشاچی از قبل حدس زده است و آن حس را دیگر ندارد .
شاید این سئوال پیش بیاید که اگر با دیالوگ همه این ها بیان می شد که دیگر صحنه جنایی نداشتیم .....ولی لحظه ای تجسم کنید اگر به جز صحنه اول که معرفی شهاب حسینی بود و صحنه آخر که گذشته تلخ او را نشان میداد آیا صحنه های دیگری لازم بود ؟ و حذف آن به نمایش آسیب می زد ؟
خساست در به کارگیری فلش بک ها به نظر من نمایش را دوچندان زیباتر می کرد . البته گفتن این مسائل به معنی بد بودن نمایش نیست بلکه همانطور که در ابتدا گفتم نمایشی خوبی است که به شعور مخاطب احترام گذاشته و شاید تا مدت ها در ذهن شما باقی بماند .
خسته نباشی می گویم به شهاب حسینی و اقای نصریان و ممنون از اجرای خوبشان و پیشنهاد می کنم به دیدن این نمایش بروید .
من نظرم در مورد فلاش بک ها تقریبا برعکس شما هست....کاری به بحث کلی ندارم اما درین نمایش خاص مشکل بیشتر کش دار بودن و تکراری بودن دیالوگهای پدر و ادمکش بود....راحت میشد پانزده دقیقه ازش حذف کرد(بعضی دیالوگا عینا تکرار میشدن) و وجود فلش بک ها بود که نمایش رو از یکنواختی نجات میداد چون بحث درگرفته تا حدودی کلیشه ای و بدون جذابیت بود(دست کم در فیلمها و نمایشها بارها چنین صحبتهایی رو شنیدیم).... البته بعضی از فلش بک ها بودند که لزومی به اجراشون نبود و روایت کردنشون هم چیزی از دست نمیرفت مثل اولین و تا حدودی اخرین فلش بک
۰۳ تیر ۱۳۹۶
خدا رو شکر...بالاخره یک نفر
۰۸ مرداد ۱۳۹۶
نمایش تقریبا هیچ نکته مثبتی نداشت....فقط دیدن بزرگی مثل آقای نصیریان روی صحنه...
۰۸ مرداد ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید