در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | کیان درباره نمایش یک دقیقه و سیزده ثانیه: (نظر شخصی) یک دقیقه و سیزده ثانیه زمان تا هریک از سه شخصیت و نیمِ ح
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 14:43:58
(نظر شخصی)

یک دقیقه و سیزده ثانیه زمان تا هریک از سه شخصیت و نیمِ حاضر خودشان را در قالب مونولوگ معرفی کنند، اما اینکه این جلسۀ معارفه توسط ... دیدن ادامه ›› چه کسی و با چه هدفی تشکیل شده است و یا دیگر ابهامات... لااقل بر من پوشیده ماند و یا شاید این دورهمی چنان مفرح و صمیمی و البته دور از واقعیت و در فضای فانتزی ذهن نویسندهٔ عزیز برگزار می گردد که پاسخ به این پرسش نیز به مانند دیگر سوألات اساسی از اسباب قصه و چرایی ِ داستانکها و پردازش شخصیت ها که لازمهٔ ارتباط و اتفاق اثر با منِ مخاطب است ، در لابلای هرج و مرج متنِ اهمال کار و اجرای مسامحه گر گم شده است. متنی سرخوشانه، شتابزده و متزلزل فاقد پیرنگی استوار چنانکه گویی سه صفحه حاشیهٔ شعارگونهٔ زرد بر سه خط از خلاصهٔ اخبار نگاشته شده است، در سطح و آشفته، مزین به اجرایی که هرچند ایدهٔ تکراری اش همچنان جذاب می نمایاند اما نتوانسته پتانسیل فراوان بازیگران ِ سرشناس خود را به منصه ظهور بگذارد و تماشاگر را بطور شایسته به جهانِ خود کشاند، طوریکه او (اویی که من باشم) هرگز باور نمی کند اینان نامی به جز سیما، پانته آ. لادن و مینا داشته باشند.

بنظرم آنچه به تماشا نشستم طرح اولیه از یک تئاتر تجربی با روح سانتیمنتال بود که تنها برانگیختگی احساسات را به مقتضای احوالات هر مخاطب سرلوحهٔ کار داشت و صرفنظر از میزان توفیقش در این مهم، هرگز از لایهٔ شخصی به یک دغدغهٔ اجتماعی ورود نیافت و باز این باور را قوت بخشید که بیان معضلات زنان، جز از زبان و قلم زنان ساخته نیست بخصوص اگر قصد شود که چنین محصولاتی در حجم انبوه تولید شود آنگاه قطعاً باید نگران کیفیت بود.

با حداقل انتظارات به دیدنش بروید تا آنطور که بر نگارنده حادث شد، انرژی تماشای سه نمایش ِ بعد را پیشخور نکند.
به نظرم نمایش شلتر بهترین نمایشی بود که با موضوع زنان کارتن خواب ساخته شده بود
۰۴ مرداد ۱۳۹۶
جناب سپهر
با درود. کاملا با شما موافقم . شلتر به مراتب بهتر بود
جناب کیان با نظر شما موافقم . به نظرم چیزی که دیدم نمایش نبود. صرفا یک دورهمی بود .
۰۷ مرداد ۱۳۹۶
سپهر عزیز، حدیث ارجمند، فروزین گرامی
از توجه و مشارکت شما دوستان سپاسگزارم.
امیدوارم هنرمندان نامدار کشورمان تیغ نقد اجتماعی را با دقت و جدیت بیشتری آبدیده، بران و صیقل نمایند تا در کنار انگیزش هیجانات مخاطب، در برش و تراش اذهان جامعه نیز هر چه بیشتر کارساز افتد و به تولید و تذهیب فکر بیانجامد.
۰۷ مرداد ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید