در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مارال بنی هاشمی درباره نمایش سانتی متر: درود ... من به این طور آثار ، محترم میگم ، نمایش های محترمی که یه جو
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:13:20
درود ...
من به این طور آثار ، محترم میگم ، نمایش های محترمی که یه جور سادگی در کاراکترها ، فضا و حتی دیالوگ ها موج میزنه ، به دور از هزل و هجو و پزهای معمول کارگردانی ... این نمایش با احترام به مخاطب تاتر ، روی صحنه رفته ، چیزی که اینروزها تقریبا کمیاب شده . خسته نباشید به گروه اجرایی .
فقط یک نکته در خصوص پلان ؛ ای کاش پلان کشیده شده روی زمین که قرار بود فضای کوچک خانه رو تصویر و تداعی کنه ، از طرف بازیگران رعایت میشد . وقتی به دقت پلانی طراحی شده و جای در و دیوار و پنجره ها و تمام اجزا مشخص شده ، پس باید کارایی لازم رو داشته باشه و صرفا یک ایده باقی نمونه ... اینکه بازیگران از دیوار و کمد و غیره رد میشدن ، به نظرم جالب نبود و لزوم طراحی پلان رو از بین میبرد .
سپاس
عاری بودن دیالوگها از شوخی های سخیف و جلف ، لفظ محترم را برازنده ی این نمایش می نماید .
به داوری بنده :
نمایش در چارچوب فضای طراحی شده اجرا می شد ، این یعنی ساختار را پاس داشتن ؛ اما فضای تفکیک شده داخلی به معنای اجزای ساختار ، نماد هنجارها بود که علی الدوام شکسته می شد . شکستن هنجارهای اخلاقی در جامعه آن هم در سطحی که حتی شیرین ترین شادی خانواده ای را ، که کیک کوچکی بود برای تولد دختر خانواده به یغما می برد تا به بهای ناکامی سانتی متری هایی ، هزارمتریی را شیرین کام کند . آنتروپی حاکم بر فضای داخلی تعریضی بود به آنتروپی حاکم بر فضای اجتماع .
کارگردان در این آنتروپی پیاپی و بی وقفه در پلن داخلی ، در حد مقدور پیامی را مستتر نموده بود .
برداشت های دیگری نیز قابل حصول است .
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
ممنونم خانم مارال بنی هاشم و آقای مهدی عزیزی .نمایش جدیدمون به نام ' نوبت ،یعنی بعدی ' از ۲۴ اردیبهشت در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر ، هرشب ساعت ۱۸:۳۰ روی صحنه میره . این نمایش تا تاریخ ۱۱ خرداد روی صحنه هست . بنده از همراهان عزیز تیوال دعوت می کنم که تشریف بیارید و این نمایش رو تماشا کنید و نظر و نقدتون رو با ما به اشتراک بزارید. بسیارممنون از حمایتتون .
''نوبت ، یعنی بعدی '' به نویسندگی و کارگردانی: مرتضی شاه‌کرم، بازی: آناهیتا اقبال‌نژاد، پروا آقاجانی ،غزاله جزایری، مسعود شامی‌خاتونی، علی غابشی، ترانه کوهستانی.
اطلاعات تکمیلی در تیوال موجود می باشد .
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید