در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مصطفی ملائی درباره نمایش زهرماری: سوژه‌ی «شراب» بسیار هوشمندانه، جسورانه و بدیع انتخاب شده است. همچنین ص
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 16:46:30
سوژه‌ی «شراب» بسیار هوشمندانه، جسورانه و بدیع انتخاب شده است. همچنین صحنه‌آرایی بسیار سخت و پرزحمت کار، ناشی از احترام و ارزش عوامل برای مخاطب و کار خود بوده است. برای اجرای اول، کمی مشکلات در اجرای بازیگران به‌چشم می‌خورد (مثل نامفهوم‌بودن برخی دیالوگ‌ها و هیجانات و سروصداهای اضافی) که مطمئناً در اجراهای بعدی اصلاح خواهد شد. اما نکته‌ای که در بسیاری از آثار با عنوان «طنز تلخ» اخیراً دیده‌ام _مثل همین کار_ از ابتدا تا دوسومِ نمایش، با شوخی‌های نازل و سبک و تکراری مواجهیم و درست در یک‌سوم پایانی کار پس از گره‌گشایی‌ها و برملاشدن رازها، فضای نمایش به‌شدت تلخ و گزنده می‌شود و از آنجا که بیننده هنگام خروج، غالباً اواخر کار را به‌یاد می‌آورد، نمایشنامه‌نویسان عامدانه و هوشمندانه از این ترفند بهره می‌برند. در کل کار خوبی بود و دیدن یک‌باره‌ی آن را توصیه می‌کنم.
پی‌نوشت1: با عرض پوزش از دوستان فرهیخته، کثرت استفاده از واژه‌ای که با «گ» آغاز و به «ه» ختم می‌شود، در آثار تئاتری و سینمایی، مایه‌ی افتخار و مباهات نیست که بدان تا این حد مبادرت می‌ورزند!
پی‌نوشت 2: تهویه‌ی سالن حافظ نیز چنگی به دل نمی‌زد.
پی نوشت یک دیگ مایه افتخار و مباهات هنری شده و حالا یکی از هزاران موارد جا به جایی ارزش های فرهنگی به حساب میاد
۱۱ مرداد ۱۳۹۷
متوجه فرمایش شما هستم. به‌هر روی، برگشت مالی کار روی این مسائل تأثیرگذار است. شاید بتوان گفت در اغلب نمایش‌های امروز، بیش از آنکه به پیامدهای فرهنگی محتوا و دیالوگ‌ها _فارغ از درست یا غلط بودن_ پرداخته شود، «کف‌گرفتن» و رضایت بخش اعظم مخاطبین (با باورها و زمینه‌ی فرهنگی مشخص) هنگام خروج از سالن در نظر گرفته می‌شود و این بحث مفصلی می‌طلبد.
۱۱ مرداد ۱۳۹۷
تهویه رو نمیدونم ولی اکوی سالن حافظ جفاها در حق نمایش ها کرده با دیالوگو هایی که در تاریکی بلعیده..
۱۱ مرداد ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید