در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | آدنا درباره نمایش خرده نان: سلام. درمجموع نمایش خوبی بود و از دیدنش راضی ام. قبول دارم که کار ساده
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 22:14:59
آدنا (adenag)
درباره نمایش خرده نان i
سلام. درمجموع نمایش خوبی بود و از دیدنش راضی ام. قبول دارم که کار ساده‌ای بود و به قول دوستان شبیه نمایش‌های رادیویی ولی من مشکلی با مختصر و ... دیدن ادامه ›› مفید بودنش نداشتم چون به رغم پوسته و ظاهر ساده‌اش (البته بسته به احوالات و دغدغه‌های شخصی تماشاگر) قابلیت زدن تلنگر و به فکر واداشتن رو داشت. به خصوص برای من که در حال عبور از سالهای جوانی و ورود به سال‌های میانسالی هستم. حسرتهای زوج نمایش و یادآوری روزهای جوانی و آنچه می‌توانست بشود و نشده بود برای من بسیار قابل درک و لمس بود. ممنون از آقای سلیمانی برای کارگردانی کار و همچنین آقای بهبودی عزیز که یکی از بهترین‌ها هستند در صحنه نمایش و به طور قطع مطمئنم این کار اگر بازیگر دیگری با توانایی‌هایی کمتر از آقای بهبودی داشت اصلا این طور درنمی‌آمد. و همینطور خانم اقبال‌نژاد که در برخی از لحظات بسیار خوش نشسته بودند کنار آقای بهبودی.
تعریف‌ها به کنار عمدهٔ انتقادات من به عنوان تماشاگر عام این بود: ۱. انتظارم دکور و طراحی صحنه ای بود که درعین سادگی بهتر باشد. ۲. من هم مثل بسیاری از دوستان ترجیح میدادم چهره آقای بهبودی را ،هنگام زدن پیانو و خواندن نت‌های آواز که شاید نمادی از یکی از بزرگترین حسرت‌های کاراکتر اصلی و همچنین به نظرم یکی از تاثیرگذارترین صحنه‌های نمایش بود، ببینم. آنهم با توانایی های آقای بهبودی. ۳. قسمت دوم نمایش یعنی جایی که با اتفاقات خانه همسایه آرامش این زوج خدشه دار می‌شود و درنتیجه زندگی یکنواخت این همه سال زندگی مشترک زیر سوال می‌رود، جای کار بیشتری داشت. فکر می کنم ظرفیت این را داشت که حتی طوفان بزرگتری را بین آنها ببینیم. (البته من متن اصلی رو نخوندم و نمی دونم متن اصلی چه طور بوده که این وظیفه من هست که اگر انتقادی دارم متن اصلی رو هم بخونم).
و دیگر انتقادات به جایی که دوستان پیشتر گفته‌آند و تکرار مکررات است.
در انتها یک خسته نباشید از بن جان به جناب سلیمانی عزیز و گرامی و آقای بهبودی نازنین و خانم اقبال‌نژاد. سلامت باشید و برقرار و پرکار بر صحنه نمایش.
سلام خانم آدنای گرامی ... ممنون... بسیاری از دریافت های شما درست بوده و به نکات خوبی اشاره کردید ما هم خوشحالیم که تماشاگران علاقمندی چون شما راضی هستید از دیدن نمایش ...

در مورد سوال ها شما را هم به پاسخی که به خانم بنی هاشمی داده ام در همین صفحه ارجاع می ... دیدن ادامه ›› دهم ...

و نکته ی آخر اینکه باید عرض کنم راستش من با سالها تحصیل و کار در تئاتر هنوز متوجه این نقدی که فرمودید دوستان کرده اند _ البته در این صفحه ندیدم _ و نمایش را رادیویی! دانسته اند نمی شوم. نه فقط درباره ی کار خودم بلکه اساسا این عبارت بسیار دم دستی شباهت به نمایش رادیویی را نمی فهمم ...

بازهم ممنونم از حضورتان و اینکه با لطف و صادقانه برای ما نوشتید ... پاینده باشید ...
۱۵ دی ۱۳۹۷
سلام ویژه خدمت شما جناب سلیمانی گرامی و خسته نباشید حسابی برای نمایش خوبتان. بله. من هم با شما موافقم درمورد اون نمایش رادیویی. اگر اشتباه نکنم یکی از دوستان در یکی از کامنتها گفته بودند «برای نمایش رادیویی مناسبتره» که درواقع من هم منظورم از نوشتن اینکه «به قول دوستان شبیه نمایش رادیویی» این بود که با اینکه ظاهر متن یه نمایشنامه ساده با کاراکترهای کم داشت و بیشتر گفتگومحور بود اما برای من تاثیرگذار بود و بازی ها هم که عالی. قصور از من بود که بد نوشتم و سؤتفاهم ایجاد شد. شرمنده. وگرنه مگر می‌شود نمایشی را که بازیگر در صحنه انجام می‌دهد با آنهمه حسی که از حالت چهره و بدن و ... به من تماشاگر القا می‌شود، در کنار دکور و طراحی نور و لباس و ... به رادیویی تشبیه کرد.
سلامت باشید و پاینده.
۱۵ دی ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید