در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | پریس.گلشن درباره نمایش مرد بالشی: #مرد_بالشی اول از همه بگم که #مارتین_مک_دونا هم جزو کارگردانای مورد ع
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 05:58:51
#مرد_بالشی
اول از همه بگم که #مارتین_مک_دونا هم جزو کارگردانای مورد علاقمه هم نمایشنامه نویسای مورد علاقه‌م .
مرد بالشی مثل تمام کارای مک ... دیدن ادامه ›› دونا طنز سیاهه. تمام کارهاش همین تمو دارن ولی این یکی خیلی تاریکه و قطعا یکی از بهترین کاراشه. انقدر داستان خشنه که در عین واقعی بنظر رسیدنش هیچجوری باورش نمیکنیم و برای همین تحمل پذیر میشه! خود موقعیتی که داستان داره توش روایت میشه ( بازجویی از کاتوریان که اینجا علی سرابی نقشش رو بازی میکنه متهم به قتل توسط دو پلیس که هرکدوم یجوری دیوانه‌ن:) به اسم توپولسکی با بازی نویدمحمدزاده و اریل که بهرام افشاری نقشش و ایفا می‌کنه) به قدر کافی اذیت کننده و وحشتناک هست ولی مک دونا ترجیح میده با داستانهای کوتاه دهشتناک #کاتوریان ما رو ضربه فنی کنه و اون لحظه‌ای که به اندازه کافی منقبض شدیم و تو چاه تاریکی فرو رفتیم با خنده‌ای که با دیالوگاش رو لبمون میشونه نجاتمون میده و پرتمون میکنه بیرون اما فقط برای چند دقیقه!
طراحی صحنه #سهیل_دانش_اشراقی هوشمندانه‌س البته با این توضیح که دلیل تفاوتش با متن اوریجینال رو متوجه نمیشم که ما اصلا اتاق بازجویی نمیبینیم در واقع اما نهایتا کار رو متفاوت از اجرای قبلی (محمد یعقوبی) کرده که خب شخصا ترجیح میدادم به متن وفادار بمونه .
#نوید_محمدزاده با نقشی متفاوت و بشدت بی نظیر دوباره به روزای درخشانش تو تئاتر برگشته که حالا تو کارنامه تئاترش در اجراهای مرد بالشی هم نقش #اریل رو داره و هم #توپولسکی . انصافا توپولسکی دوست داشتنی و درستی ساخته.
#بهرام_افشاری هم به جا عصبی و در عین حال طنازه
#علی_سرابی که توی اجرای قبلی نقش مایکل رو درخشان ایفا کرده بود اینبار در نقش کاتوریان تنها شخصیت به ظاهر عاقل داستانو داره که من بازیش در نقش مایکل رو بیشتر دوست داشتم.
#حمیدرضا_آذرنگ اما شاید ریسک کرده متفاوت ترین کاراکتر کارنامه سالهای اخیرش رو به عهده گرفته که کما فی السابق بی ‌نقص و درست کارش و انجام میده .
نهایتا اجرای نسبتا خوبی از یکی از شاهکارای مک دونا روی صحنه‌س که مشخصا بیشتر بدنبال درآمد و فروش بیشتر بوده اما نمیخوام بگم اجرای بد و بی سر و شکلیه.
پ‌ن: کاش مسئولین #پردیس_تئاتر_شهرزاد این عادت پر کردن تماشاچی تا منفجر شدن سالن رو ترک کنن اگه حادثه‌ای پیش بیاد همه با هم اون تو می‌میریم.
https://instagram.com/theatretaster?igshid=s09rynuqtntp
بعد از ستوان اینشمور فهمیدم مک دونا جزو نمایش نامه نویس های مورد علاقمه.
مرد بالشی رو که دیدم برام قطع به یقین شد.
برای من نمایش نامه هاش حاوی شگفتی های بسیاریه.
"هیچ کس همه ی حقیقت رو نمیگه"
"همه آسیب دیده اند"
این دو پیامی که از نمایش نامه هاش به من القا میشه.
با تمام تلخی ها و سیاهی قصه، نمایش به شدت جذاب است.

دوست دارم نسخه ای علی سرابی نقش مایکل رو بازی می کرد و پیام دهکردی توپولسکی رو بازی کرده هم ببینم.
۲۶ تیر ۱۳۹۸
ممنون خانم گلشن باعث شدید پیگیر فیلم های مک دونا هم بشم :)
۲۶ تیر ۱۳۹۸
خیلی ممنون که توجه کردین به نوشته‌م :)
۲۷ تیر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید