در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | فرزانه: درباره نمایش الیزابت باتوری سلام خدمت اعضای محترم تیوال اول از همه ب
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:11:37
درباره نمایش الیزابت باتوری
سلام خدمت اعضای محترم تیوال
اول از همه بایید بگم از دیروز تمام تلاشم برای گذاشتم مطلب تحت هر عنوانی در صفحه الیزابت باتوری (حتی با ساخت اکانتی جدید) بی نتیجه بود .به طرز جالبی متوجه شدم اگر از کامنت خودم عنوان الیزابت باتوری رو حذف کنم و یا در نظر دهی به کامنت دیگر دوستان نظرم روبیان کنم .کامنت انتشار پیدا میکنه.امیدوارم حدسم درباره بستن کامنت اول برای این نمایش درست نباشه.
در ابتدا بایید بگم نمایش الیزابت باتوری اولین تجربه دیدن تاتر حرفه ای برای من بود بنابراین آنچه را که مینویسم متناسب و برآمده از معیار های ذهنی ام درباره(روایت و آگاهی بخشی ,هارمونی وتوازنی است که اثری هنری را روح میبخشد) است.
*تاریخ تکرار میشود *
حضور پر رنگ مذهب آغشته به ریا و تزویر و قدرت آن به عنوان رکن اساسی تصمیم گیری ها و وجود افراد سطحی، محافظه کار و مصلحت اندیش خا،ن به مردم و با حماقت ذاتی مانند کاردینال در راس امور از طرفی وافراطی گری و نبود شرافت انسانی واستقلال در تصمیم گیری های مقامات حاکم و هدایت مردم توسط آنان از ... دیدن ادامه ›› طرف دیگر نتیجه ای به جز جامعه ای منفعل وافسرده و امکان ساخت فرصت, برای خودکامگی و ظلم بی پایان حاکمان ندارد.
نمایش این نکته که چنان روح نخوت و برتر منشی در فردپهناور شده که با وجود بودن در منجلاب جنایت هیچ آثاری از عذاب روحی گریبانگیرش نیست. وسوال اصلی این است که چه چیزی تا به این اندازه انسان را از رسم انسانیت جدا و مسخ میکند؟
نکته مثبت :فکر میکنم این اولین کار آقای منظور در مقام نویسنده و کارگردان بوده که البته به خوبی میان عصر باتوری و شرایط سیاسی اجتماعی اکنون جامعه پل زدند و تماشاچی با هر دیالوگ و بحث که طعنه به شرایط کنونی دارد لبخندی تلخ میزند.بازی ها رو به خصوص آقای طباطبایی بسیار دوست داشتم (در واقع به جز فیلم تاتر هملت دومین باری بود که بازیشون رو میدیدم. )یک بزرگی میگفت ادم باید همیشه اطوار تازه بریزه وبازی ایشون برای من پر از اطوار تازه و لحظات ناب بود .پر انرژی وبی نقص.

نکته منفی:از اون جایی که در ابتدا گفتم این اولین تاتری که دیدم معیار خوبی از تعریف قصه در تاتر ندارم.من صحنه ها رو با مفهوم و محتوا پشت اثر میدیدم .بدون قصه ای خاص ویا گره ای در قصه.البته نمیدونم وجود قصه ای پیوسته در تاتر یه لزوم هست مثل سینما یا نه ؟
در آخر هم برای آقای منظور هنرمند آگاه و شریف و تیم خوبشون آرزوی موفقیت دارم .