در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | رضا غیوری درباره نمایش هر آنچه که دوست داری از دست خواهی داد: با سلام تماشاگری بلیطی برای بهترین نقطه ی سالن تهیه کرده و هنگام اج
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 00:57:08
با سلام

تماشاگری بلیطی برای بهترین نقطه ی سالن تهیه کرده و هنگام اجرا متوجه میشه گروه اجرایی یا مسئولین سالن اون جایگاه رو به یک مهمان اختصاص دادن و از این تماشاگر خواسته میشه تشریف ببره ردیف آخر که خالی هست بنشینه. تماشاگر اعتراض میکنه که این جایگاه برای من هست و بلیط تهیه کردم ولی ترتیب اثر داده نمیشه و کار بجایی میرسه که تماشاگر میگه یا صندلی که توی این سانس برای من هست به من اختصاص داده میشه یا اجازه نمیدم نمایش اجرا بره.

ما بعنوان دیگر تماشاگرها سه نوع عکس العمل میتونیم داشته باشیم. اول اینکه ساکت بنشینیم و نظاره گر دعوای طرفین باشیم. دوم اینکه اون اون تماشاگر رو عربده کش و نامحترم خطاب کنیم و ازش بخواهیم رضایت بده و بره ردیف آخر سالن مستقر بشه تا ما وقت مون بیشتر از این ضایع نشه و بتونیم نمایش رو تماشا کنیم. و سوم اینکه به مسئولین سالن یا گروه اجرایی اعتراض کنیم که حقوق پایمال شده اون تماشاگر بهش برگردونده بشه تا قضیه تمام بشه و نمایش رو بتونیم ببینیم.

دیشب در تاریخ سوم مهر 1398 بنده در اعتراض به عملکرد دختر بچه ای که بعنوان عکاس بهش اجازه حضور توی سالن داده شده بود و ظرف همون دقایق ابتدایی ... دیدن ادامه ›› اعصاب همه رو بر هم زد، بعد از اتمام نریشن ابتدای کار و توی فاصله تا شروع نمایش با حجم صدایی که بتونه پیغام من رو از انتهای ردیف چهارم به بهترین صندلی سالن توی ردیف اول که غیر قابل فروش به تماشاگر واقعی و مختص برهم زنندگان نظم نمایش هست برسونه اعتراض کردم و از شخص دوربین به دست خواهستم یا دوربین رو زمین بگذاره یا سالن رو ترک کنه.

حالا شما هستید که میتونید یکی از اون سه عکس العمل رو انتخاب کنید برای برخورد با بنده. میتونید عربده کش خطابم کنید و نامحترم. ولی آگاه باشید اگه احقاق حق من رو تعدی به حقوق خودتون بدونید، بنده باهاتون مخالف خواهم بود، شما کسانی هستید که تماشاگر محق رو بواسطه اعتراضش مورد حمله قرار میدین و ازش میخواین بره ردیف آخر بنشینه، یا ساکت بشه تا مبادا ذره ای خودتون ناراحت بشید. احساس من این هست که همه ما باید به حقوق هم احترام بگذاریم، ولی اگه در قبال تضییع حق خودمون به بهانه حفظ آرامش و احترام سکوت کنیم یا انتظار سکوت داشته باشیم راه رو داریم اشتباه میریم.

من با افتخار به حرکتی که خودم انجام دادم اعلام میکنم من بعد محکم تر و محق تر اعتراض خواهم کرد، اگر کسی که مورد ظلم واقع شده به بهانه این که خواب ناز دیگران رو مختل نکنه سکوت کنه قطعاً کارش ناصحیح هست.

جالب اینجاست که حرکت من بی احترامی به گروه اجرایی تلقی شده و برهم خوردن تمرکز بازیگرها، اشتباه من دونسته شده، مثل این میمونه معترضین به اون مسئول بزرگواری که میلیاردها ریال دزدی کرده رو نامحترم بدونیم، چون صرفنظر از دزدی که انجام شده، اون بزرگوار محق هستند در فضایی آرام و به دور از تنش مشغول خدمت به خلق اله باشند و همچنان به یکه تازی شون در زمینه قلع و قمع حقوق دیگران ادامه بدن.

دوستانی که مدعی هستید در فضایی آرام و بعد از نمایش باید به اجراگران تذکر داده بشه، کاربر "امیرمسعود فدائی" که معرف حضور بیشتر کاربران تیوال هستند، دقیقا چهار روز پیش بعد از تحمل مزاحمت عکاس همین نمایش به کارگردان محترم کار مراجعه کردند و ضمن ابلاغ مراتب اعتراضشون از دوستان خواهش کردند که برای اجراهای بعدی این بی احترامی به مخاطب برطرف بشه ولی گروه اجرایی همچنان به رفتار غلطشون ادامه دادند.

من هیچ بی احترامی رو از طرف گروه اجرایی یا سالن برنمی تابم اما اگه سایر مخاطبین بهم توهینی روا دارن میتونم تحمل کنم، ولی کلاهتون رو قاضی بفرمایید، تا کی به بهانه رعایت حال بقیه، من ِ مخاطب باید صندلی که از یک هفته پیش خریداری کردم و حق من هست روی اون صندلی بنشینم و کار رو ببینم، ترک کنم و مثل یک گوسفند ( شاید هم چهارپای دیگه ای) برم ردیف آخر بنشینم و از بقیه بخاطر خللی که توی آغاز نمایش ایجاد کردم عذرخواهی کنم ؟ تا کی شمای مخاطب به بهانه حفظ آرامش بجای برخورد با هتاکان گروه نمایش که به راحتی آب ِ خوردن موجودیت و حقوق تماشاگر رو نفی میکنن، به اون مخاطبی که دنبال حق خودش هست معترض خواهید بود ؟شرایط کنونی بوجود اومده حاصل کم کاری و سکوت و مصلحت اندیشی تک تک ماست، کاش اوضاع بدتر از این نشه.

از مدت ها پیش تصمیم گرفته بودم دیگه توی تیوال مطلبی ننویسم، ولی بخاطر دلایلی توبه شکستم. عذرخواهی میکنم بابت حرافی
جناب غیوری عزیز خوشحالم که این مطلب مهم را نوشتید و درود به خاطر اعتراض به جا و درست شما...
بنده هم به عنوان مخاطب همیشگی تیاتر متاسفانه تجربه زیادی در زمینه تضییع و تجاوز به حقوق ابتدایی و بدیهی تماشاگران را از سوی‌برخی از گروه های نمایشی و مسئولین سالن شاهد بوده ام.
معضل حضور دائم و بعضا مزاحم عکاسان تقریبا در هر مقطعی از اجرا بسیار آزاردهنده و آسیب زا است.
حرکت اعتراضی هر کدام از ما تماشاگران که تاتر برایمان جدی و مهم است در برابر چنین تضییع و مزاحمتهایی ... دیدن ادامه ›› واجب است.
گروه های نمایشی که برای وقت و پول تماشاگرانی که اقدام به تهیه بلیط نموده اند و سرمایه اصلی بقای تاتر هستند ، اهمیتی قائل نیستند، به ما توهین کرده اند.
مدیریت حضور و انتخاب عکاس ماهر در سالن ها امری کنترل ناپذیری نیست چنانچه گروهی برای تماشاگران حرمتی قائل نیست وظیفه خود تماشاگران است که اعتراض نمایند به هر شکلی حتی توقف اجرا... اتفاقا اگر چند بار اجرا هایی به دلیل مزاحمت عکاسان متوقف شود هم گروه ها و هم سالن دارها در مدیریت ‌حضور عکاسان اقدامات موثرتری انجام می دهند...اطلاع رسانی حضور عکاس از قبل هم در اجرا در انتخاب خرید بلیط نمایش از حقوق بدیهی تماشاگران است.
۰۴ مهر ۱۳۹۸
@ابرشیر:
آقا دم شما گرم با یادداشتی که نوشته بودید توی سایت هنرآنلاین:
(( آیا نباید به صداقت تئاترهایی با مضامینی چون آزادی یا عدالت‌خواهی و یا اعتراض اجتماعی شک کرد چون تولیدکنندگانش حقوق ابتدایی تماشاگران‌اش را ضایع می‌کنند؟ آیا این تئاتر، ذاتا دروغگو و ریاکار نیست؟ ))
۱۰ مهر ۱۳۹۸
محسن جان دم شما گرم با این دقت نظرتان...
۱۰ مهر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید