در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | محمد شمالی درباره نمایش سکوت سفید: در روزهایی که شاهد فتح قله های رفیع خودستایی توسط بعضی از هنرمندان این
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 01:51:29
در روزهایی که شاهد فتح قله های رفیع خودستایی توسط بعضی از هنرمندان این عرصه هستیم که احتمالا نشسته در جمع دوستان این فرضیه را مطرح می کنند که آیا صرف اعلام نام خود به تنهایی می توان بلیط های نمایش را پیش فروش نمود یا خیر و مجددا احتمالا با گرفتن جواب چرا که نه، فرضیه خود را با حضور حداکثری ما شیفتگان تئاتر با یک تیر و دو نشان - فروش و تبلیغ هم زمان با به راه افتادن بحث های متمادی در تایید یا نکوهش این حرکت مثلا آوانگارد - به اثبات می رسانند.
اما در این هیاهو و فارغ از هر نوع نگاه یا طرز فکری، حمایت نکردن شایسته از هنرمندانی مانند کوروش سلیمانی را اگر ظلم به تئاتر ننامیم، حداقل کم لطفی بزرگی است .. کارگردانی محترم که با همراهی گروه کاربلد و انتخاب متن مناسب، همیشه سعی و تلاشش بر این بوده که نمایشی را به صحنه بیاورد که با مخاطب خود حرف داشته باشد و نمایانگر مسئله های انسانی و اجتماعی باشد که انسان امروزی با انها دست به گریبان است.
پ.ن. کسانی که حتی یک نمایش از کوروش سلیمانی را به تماشا نشسته اند به طور حتم با من هم نظرند که احترام به مخاطب بارز ترین وجه در نمایش هایش است .. از کامل بودن اطلاعات برگه نمایش و ارائه تخفیف روی بلیط گرفته تا احترام و ارزشی که با حضور خود در هنگام ورود و خروج تماشاگر به سالن و جواب دادن به نظرات به مخاطب می گذارد .. به طور خاص در روزهایی که به خاطر قطعی اینترنت امکان تبلیغ در شبکه های مجازی وجود نداشت شاهد این بودیم که متواضعانه از هیچ تلاشی برای دعوت به تماشای تئاتر دریغ نکرد، دیشب در پایان نمایش خستگی به وضوح از صدایش مشخص بود و صحبت خودش را با دعوت به نوشتن و معرفی این نمایش با بغض تمام کرد .. ما به عنوان مخاطبین تئاتر اگر از این گله مندیم که بی فرهنگی در تئاتر ما در حال رواج است و با ورود سلبریتی ها به این وادی شاهد گرانی روزافزون بلیط و تبدیل شدن این هنر به صنعت و تجارت هستیم .. اگر باهم یک نظریم که با ادامه این روند به زودی مخاطبان واقعی تئاتر از این هنر محروم خواهند شد این رو بدونیم که ما چه دوست داشته باشیم چه نه تئاتر تجاری مسیر خودش رو ادامه میده همچنان که اسپیناس پالاس ها به سولد اوت شدن ادامه خواهند داد ولی فقط با حمایت هرچه بیشتر ما از هنرمندانی از این دست که شعله کم جان بدنه این تئاتر روشن باقی خواهد ماند.

جناب موسوی کیانی
همه ی عزیزانی که نام بردید از بزرگان تئاتر ما و برای هر شخص دنبال کننده تئاتر تا حدودی معیار و میزان مناسبی جهت انتخاب نمایش هستند ولی بنا به سابقه حضور هیچکدام از این عزیزان تضمین گر فروش یک اثر نمایشی نیست همانطور که اشاره شد منظور از "ورود سلبریتی" در نوشتار بالا ورود هنرمندانی است که به واسطه حضور در سینما شناخته شده اند و با ورود به تئاتر تماشاچی مختص به خود را به سالن های نمایش روانه می کنند البته که این به خودی خود ایرادی ندارد به شرط انکه بدنه تئاتر از قبیل نمایش هایی که نام بردید در این بین اسیب نبیند و از حمایت های لازم برخوردار گردد.
اینکه سلیقه مخاطب چیست و این سلیقه چطور شکل می گیرد موضوع دیگریست.
۱۷ آذر ۱۳۹۸
کوروش جان سلیمانی سپاس از لطف و هنری که بی منت به ما هدیه می دهید انتظار ما هم از شما چیزی جز این نیست که خستگی از تن دور کنید و همچنان با قدرت به مسیر خود ادامه دهید. به امید دیدار مجدد
۱۸ آذر ۱۳۹۸
حتما همینطور است و از بیاناتتان استفاده می کنم .
۱۸ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید