در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | پریما درباره نمایش سکوت سفید: دیشب نمایش رو دیدم اونم بر اساس نظرات دوستان تیوالی. البته اونقدر عوام
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 18:01:52
دیشب نمایش رو دیدم اونم بر اساس نظرات دوستان تیوالی. البته اونقدر عوامل این تئاتر نظر گذاشتن که نقدها توش گم شده. در ابتدا بگم که نمایش سلیقه ای هست و ممکنه بعضی از دوستان لذت ببرن بعضی هم مثل ما نه . از کار خوشمون نیومد. به عقیده من کار ریتم نداشت و بشدت خسته کننده بود، تکرار چندباره دیالوگ ها ، که بنظر شعاری میومد. کاراکترهای نمایش مدام یه مفهوم رو تکرار میکردن. درسته حرف شخصیت اصلی داستان جالب و قابل تعمق بود اما نمیدونم چی میشه که فکر میکنیم تماشاگر متوجه نشده و لازمه چند بار اون مفهوم تکرار بشه که دست آخر کیفیت کار رو پایین بیاره.
چند نفر ردیف اول که داشتن اینستاگرام و تلگرام چک میکردن ، ما هم به خمیازه کشیدن افتاده بودیم. طراحی صحنه و دکور جالب بود و بازی دکتر و سرپرستار هم عالی بود البته همه اینها در خدمت یه متن ضعیف. نظر من حتما دیگرانی رو آزرده خاطر کنه ولی بی تعارف اینو برای دوستانی نوشتم که هم سلیقه تئاتری من هستند. بعد از دیدن نمایش یه بار دیگه نظرات رو خوندم ، شک کردم که نظری بدم یا نه . ولی دیدم حق دارم بعد از تجربه دیدن کارهای مختلف ، نظری برخلاف تعریف و تمجیدهای این کار داشته باشم. موفق باشید.

خانم پریما سلام؛
ممنونم که به دیدن نمایش ما آمدید و با شما کاملا موافقم که همچون بسیار تماشاگرانی که در تایید نمایش نوشتند یا ایراداتی را وارد دانستند، شما هم حق اظهار نظر دارید و نظرتان برای ما محترم است ...

اما بعد؛ ابتدا عرض کنم که علیرغم لحن گزنده ی شما که گفتید "عوامل گروه اونقدر نظر گذاشتن که نقدها توش گم شده" ما همچنان معتقد به تعامل و گفتگو با تماشاگران عزیز در این صفحه هستیم و این سنتی ست که در کارهای پیشین هم به جهت احترامی که برای شما تماشاگران و نظرتان ... دیدن ادامه ›› قایلیم به آن پایبندیم و خوشبختانه یا متاسفانه نظر شما بعد از این سالها و شاید ده ها نظر مثبت درباره ی این تعامل، اولین نظر منفی یا شبه منفی در این باره است. ضمنا با اینکه نظرات عوامل گروه همه در راستای اطلاع رسانی و گفتگو بوده بازهم آنقدر زیاد نبود که شما دچار این سختی شوید کما اینکه شما به راحتی می توانستید گزینه ی نقد تماشاگران را انتخاب کنید و فقط آنها را ببینید.

درباره ی متن تام استوپارد اینکه مورد سلیقه ی شما نباشد هم کاملا حق شماست اما اینکه می فرمایید "تماشاگران ردیف جلو مدام کوشی شان را چک کرده اند و ما خمیازه کشیدیم" دلیل ناموجه بودن نمایشنامه، دیالوگ ها و ریتم یا میزانسن اشتباه نمایش نیست. ریتم هر اجرا خواه پرشتاب یا خواه آرام، متناسب با داستان، رخدادها، محتوا و اندیشه ی جاری در نمایشنامه توسط کارگردان انتخاب می شود و ریتم سکوت سفید، بر اساس این آیتم ها در روند تمرینات پیدا شده است.. در مورد نمایشنامه و‌دیالوگ های به اعتقاد شما شعاری و تکراری هم باید بگویم گرچه به هر اثری می توان از نگاه مخاطب، ایراداتی اصولی یا سلیقه ای وارد دانست و این کاملا طبیعی است اما ما به این نمایشنامه و _ به ویژه _ به اندیشه ی مستتر در آن و لزوم طرح این اندیشه در جامعه ی امروز اعتقاد داشتیم که آن را به اجرا رساندیم و جایگاه تام استوپارد _ که با جستجویی اندک می توانید به آن دست یابید _ در درام نویسی نیازی به دفاع بنده ندارد، ضمنا بنا به گفته ی خودتان بسیاری از اهالی تیوال در تایید و تحسین همین متن و نمایشنامه در صفحه نمایش نظرات متعدد نوشته اند.

امیدواریم که در تئاترهایی که مطابق سلیقه ی شما هستند آنقدر لذت ببرید که رنج حاصل از دیدن نمایش ما را فراموش کنید، فقط بدانید ما به کارمان و اینکه تمام تلاش مان را برای کیفیت بالای اجرا از هرنظر _ به احترام شما تماشاگران عزیز _ به کار بگیریم، ایمان داریم و البته قائل به این موضوع هم هستیم که سلایق تماشاگران می تواند بسیار متفاوت باشد.

و آخر اینکه راستش را بخواهید شاید ابتدا می خواستم فقط گزینه ی خواندم را بزنم و با تشکری بابت حضورتان بگذرم اما از آنجا که برای من این گفتگوها و تعامل با شما تماشاگران عزیز ( فرقی هم نمی کند، تحسین کننده باشند یا چون شما ناراضی) از مهمترین ویژگی های اجرا بوده و بسیار به من کمک کرده است، لازم دیدم با شما تماشاگر گرامی هم برای روشن شدن بحث نکاتی را مطرح کنم چراکه باور دارم ما برای رشد فرهنگی و هنری مان بیش از هرچیز نیازمند گفتگو در یک فضای محترمانه هستیم ...
موفق باشید.
۲۳ آذر ۱۳۹۸
آقای سلیمانی ، منظورشون پستهایی هست که توسط افراد فیکی نوشته شده که صرفا برای این نمایش کامنت گذاشته اند ....اصولا معضل اکانت های یکروزه و نظرات فیک مشکل بزرگیست که مدتهاست تیوال با اون مواجه شده و تبدیل به بخشی از کمپین تبلیغاتی گروهها شده...گروههایی که بدلایل مبهمی حاضر نیستن بخشهایی از نمایش(بصورت تیزر یک دقیقه ای مثلا) رو شده با دوربین موبایل فیلمبرداری کنن و در فجازی منتشر کنن(تا هم مخاطب گسترده شه و هم مخاطبی بدیدن کار بیاد که نمایش منطبق بر سلیقش هست) اما ازین روش‌های نادرست استفاده میکنن...البته این احتمال رو میدم که شخص شما در جریان این کار نباشین و داستان توسط عوامل خودسر گروه ایجاد شده باشه....!
۲۴ آذر ۱۳۹۸

سلام محمدرضا دانش عزیز؛ ممنون از توضیح شما ..
ابتدا بگویم دغدغه ی درست و بجای شما را در مورد مفید بودن مواد تبلیغاتی تصویری برای تئاتر از لابلای نظرهای تان خوانده ام و می شناسم و اینکه من هم بسیار در پی فیلمبرداری مختصر کوتاه از کار بودم اما به دلایلی تاکنون نشده ... یعنی که با شما و روش تبلیغی پیشنهادی شما موافقم ... انشاالله اگر کار دیگری انجام دادم مد نظر خواهم داشت ...

اما در مورد کامنت ها؛ دوست باسابقه ی تیوالی؛ به شما اطمینان می دم که در مورد کار ما هیچ شخص فیک و نوشته ی تبلیغاتی غیرحقیقی وجود ... دیدن ادامه ›› ندارد ... لطفا از روز نخست نمایش نگاهی به اسامی نویسندگان بیاندازید. حتما شما هم با من در انتها هم عقیده خواهید بود که از میان ده ها و شاید نزدیک به صد یادداشت و اظهار نظر که افتخار نمایش ماست، اغلب نویسندگان از قدیمی های تیوال، تئاتر بین های حرفه ای و همراهان همیشگی کارهای ما بوده اند و بسیاری شان از گروه #من_یک_تماشاگرم ... در مورد اکانت های جدید اول اینکه واقعا بی تقصیریم ... دوم اینکه برخی از این یک روزه ها _ با همه ی احترامی که برای نقدهای منفی و نویسندگانشان قایلم _ اتفاقا در جهت منفی کامنت گذاشته اند ... و سوم اینکه شاید برخی انگشت شمار هم باشند که لطف کرده اند در پی تقاضای من _ در انتهای نمایش که خواسته ام نظر و نقدشان را در تیوال برای بهره مند شدن ما بنویسند _ آمده اند و عضو شده اند تا روی ما زمین نیافتد و نمایش ما که از هر سو تحت فشار بود را یاری کنند ... در هر حال دیدم شاید این توضیحات لازم باشد ... پاینده باشی ...
۲۴ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید