در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | بهزاد هندی: تالاب هسل موقعیت: استان مازنداران انتهای جاده چالوس، نرسیده به
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 12:11:27


تالاب هسل

موقعیت: استان مازنداران انتهای جاده چالوس، نرسیده به چالوس.

مسیر دسترسی: سه راه دسترسی با تفاوت جزئی وجود دارد:
- بعد از مرزن آباد وارد اتوبان نشوید و از جاده قدیم ادامه مسیر دهید. بعد از عبور از پلیس راه چالوس و قبل از پارک جنگلی فین، جاده ای خاکی ... دیدن ادامه ›› بدون تابلو در سمت چپ وجود دارد. وارد جاده خاکی شده ، بعد از عبور از پل( رودخانه چالوس) ادامه مسیر دهید تا به زیر گذر اتوبان چالوس برسید. در حال حاضر به علت اینکه پل بر اثر سیل از بین رفته این مسیر قابل دسترسی نیست. اگر این مسیر باز باشد، تنها تا نزدیک زیر گذر اتوبان می توانید با خودرو ی سواری معمولی بروید و ادامه مسیر در برخی مناطق سنگلاخی است.
- مانند مسیر فوق بعد از پلیس راه، جاده خاکی را هم رد کنید. بعد از چند صد متر در سمت چپ تابلویی پارچه نویسی شده محل ورود به تالاب را نشان می دهد. خودرو خود را کنار جاده اصلی چالوس پارک کنید. حال باید از روی پل معلق چوبی که بر روی رودخانه چالوس کشیده شده عبور کنید. وارد زمین های کشاورزی خواهید شد. از حاشیه زمین های کشاورزی به سمت تپه های روبرو رفته از کنار یک کلبه روستایی عبور کرده و جاده خاکی دیده خواهد شد. اگر ترس از ارتفاع دارید از این مسیر عبور نکنید.
- بعد از مرزن آباد وارد اتوبان چالوس شده، بعد از عوارضی خودرو خود را پارک کنید در سمت راست اتوبان جاده خاکی وجود دارد که از زیر اتوبان عبور می کند.
از هر یک از سه مسیر فوق که شروع کنید به زیر گذر جاده خاکی و اتوبان می رسید. حال دو گزینه وجود دارد. یا سوار بر وانت های نیسان محلی شوید (کرایه هر نفر ده هزار تومان- پاییز 99) و یا جاده را پیاده به سمت تالاب ادامه دهید. در صورت پیاده روی حدود 45 دقیقه با گام آهسته زمان خواهد برد. مسیر بسیار زیباست و از داخل جنگل با شیب ملایم به سمت تالاب می رود.
تالاب هسل در Google map و Maps me ثبت شده است.

- اگر مسیر دوم را انتخاب می کنید و قصد دارید از روی پل معلق عبور کنید حتما تک به تک و یا حداکثر دو به دو از روی پل عبور کنید.
- از جاده به سمت تالاب آنتن دهی موبایل ضعیف می شود.
-وانت وسیله مناسبی برای جابجایی افراد نیست. با توجه به کوتاه بودن مسیر و زیبایی های آن، مسیر جاده تا تالاب را پیاده طی کنید.
- بهترین فصل برای رفتن به تالاب هسل بهار و پاییز (به خصوص پاییز) می باشد. تابستان شرجی بودن هوا کمی آزار دهنده است. قبل از حرکت آب و هوا را کنترل کنید. در صورت بارندگی شدید مسیر گل آلوده خواهد بود.
- در روز های تعطیل در کنار تالاب دکه ای برای تهیه چای هست. اما بهتر است آب، خوراکی و سایر وسایل لازم را به همراه داشته باشید.
- خوشبختانه طول مسیر و کنار تالاب نسبت به مناطق مشابه زباله کمی وجود داشت.
- دکه کنار تالاب، تابی را به شاخه درخت متصل کرده که با دریافت مبلغی افراد می توانند از آن استفاده کنند. به دلیل دست ساز بودن آن و داشتن حداقل ایمنی و گود بودن زیر تاب بهتر است از آن استفاده نکنید.
- بعد از جاده و در طول مسیر سرویس بهداشتی وجود ندارد. در کنار تالاب سرویس بهداشتی بدون آب وجود دارد.
- در مسیر پیاده روی از دور صدای اره به گوش می رسید. ابتدا فکر کردم قاچاقچیان چوب هستند. اما بعد دیدم یکی از گزوه های گردشگری با خود اره آروده اند تا آتش روشن کنند!
ای کاش در طبیعت تا حد ممکن آتش روشن نکنیم، در صورت ضرورت، آتش را در محل آتش های قبلی و به دور از شاخه درختان روشن کنیم. صدای موسیقی را در طبیعت بلند نکنیم.