در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | حسین مجتهدی درباره فیلم‌تئاتر کریملوژی: جادوی هنر، هنر اکتسابی یا هنر ذاتی..!؟ در عالم تیاتر چندتا نمایشِ مو
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:35:27
جادوی هنر، هنر اکتسابی یا هنر ذاتی..!؟
در عالم تیاتر چندتا نمایشِ مونولوگ سراغ دارید اینجور چشمُ، گوشُ حواسِ شمارو درگیر کنه که گذر زمانُ متوجه نشید! و در پایان افسوس بخورید که حیف چه زود تموم شد!!
مارکز جایی میگه عشق یه استعداد ذاتیه! و مگه هنر هم جز این میتونه باشه؟؟
توی کدوم کلاس و آموزشگاه بازیگری و فن بیان شما میتونی به آمادگی و تجربه مجید رحمتی دست پیدا کنی در نقش کریم شیره ای؟؟
کجا شما میتونی طراحی صحنه و لباس در این حد کاربردی در عین سادگی (یه درخت خشک، یه فرغون، یه بیل، یه تیشه و حتی خاک پای درخت و کفپوشی که قبرستونُ تداعی کنه) پیدا کنی؟؟ کجا سراغ داری که یه تیشه هم تیشه باشه هم تیرُ کمون هم سیبیل شاه هم وافور دوشاب الملک؟؟ یا اون فرغون یا بیل یا درخت یا حتی خاک پای درخت، هر کدوم در عین واحد چندینُ چند کاربرد داشتن و در خدمت نمایش و بازیگر..
و چقدر این داستان ایرونی که حرفاش و درداش، نیشاش و کنایه هاش هنوزم جاری و ساریه، ذهن و وجدان تماشاگرُ همراه میکنه ... دیدن ادامه ›› و درگیر..
فرق این نمایش تمام ایرونی با اون نمایش های فاخر با دکور های آنچنانی و نمایشنامه های غربی اینه که اونا خوب به چشم تماشاگر میشینن ولی این یکی به جانُ دلِ تماشاگر ایرونی میشینه..!!
فیلم تیاتر خیلی با کیفیتی هم خدا رو شکر ازین اجرا و نمایش ماندگار ضبط شده..
بازم ممنون و سپاس گذارم از مجید رحمتیِ عزیز که با این بازیِ درخشانش روح ما و دوشاب الملکُ شاد کرد، و همچنین کهبد تاراج، مهران رنجبر و رضا بهرامیِ گرامی..
< نظر مورد پاسخ، در دسترس نیست >
آقای موسوی کیانی من به اندازه شما با مهران رنجبر آشنایی ندارم متأسفانه ولی حتی اگه واو به واو این متنُ از ویکی پدیا هم کپی کرده باشه بازم من این متن و داستانُ دوس دارم، چون ایرانی بود و فارسی! پر از نیش و کنایه و البته عبرت آموز..
خوشا به سعادت شما که این نمایش و "اجرای" بی نظیرُ زنده توی سالن نمایش دیدین، من چون ساکن تهران نیستم نتونستم زنده ببینم این اجرا رو متأسفانه! آخرین کاری که تو سال 98 دیدم توی همون دی ماه بیگانه در خانه ی مساوات بود..
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
< نظر مورد پاسخ، در دسترس نیست >
اگه دوباره اجرا داشتن حتما به منم ندا بدین تا با سر بیام!
البته این خبر دادن زکات تماشای یه نمایش خوبه و گردنتون..!!!
در ضمن یه نمایش دیگه هم بود که قول دادین اگه دوباره اجرا داشتن به منم خبر بدین (مطمعنا فراموش کردین قولتون و اسم اون نمایشُ)
نمایش "آسانسور نداره" "فیلم تیاترش نیومده ولی اگه اومد قول میدم ببینم قول مردونه!
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
< نظر مورد پاسخ، در دسترس نیست >
چشمتون بی بلا..
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید