در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | علی روان بُد درباره نمایش سبُکی: یک کمدى پست مدرن و موفق موفق به دیدن نمایش سبکى شدم، نمایشى که پیش از
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 20:52:41
یک کمدى پست مدرن و موفق
موفق به دیدن نمایش سبکى شدم، نمایشى که پیش از این در سالهاى گذشته و تماشاخانه هاى دیگر به صحنه رفته بود و این بار نیز با تغییرات اندکى در صحنه و عوامل اجرایى به سالن شهرزاد رسیده است.
بدون شک اثرى که در سالها و مکان هاى مختلف مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد ویژگى هاى منحصر به خود را دارد که در این نمایش مى توان به عواملى چون، شیوه ى روایت داستان، پیام محورى اثر، بازیهاى خوب و روان، طراحى هاى موجز و مختصر اشاره کرد.
انتخاب قالب کمدى براى بررسى روابط انسانى در رکن خانواده و تمرکز بر جایگاه نقش پدر از دیگر عواملیست که در همراهى مخاطب با روند نمایش موثر است. همچنین به علت رویکرد پست مدرن با متن و عبور از پارامترهاى زمانى و مکانى این امکان براى نمایش میسر است تا به سرعت از میان تک تک برگه هاى زندگى کاراکتر پدر بگذریم، این سرعت انتقال دیتا ملزوم آن است تا در هیچ یک از داستان ها (خرده پى رنگ ها) عمیق نشویم و همین امر باعث مى شود قرابت حسى با نقش پدر داستان نیز شکل اساسى به خود نگیرد. (ولو آنکه مخاطب در طول نمایش هرگز متوجه گذر زمان نشود و در هر لحظه ى نمایش بهانه اى براى خندیدن داشته باشد)
کمدى هاى موفق این اثر از انواع کمدى "پارودى یا استهزأ، کمدى هاى موقعیت، کمدى رفتار و کمدى فارس" تشکیل مى شود و (به زعم من خوشبختانه) این کمدى ها به سوى کمدى هاى سطحى و مبتذل و یا صرفا اشارات اروتیک زده سوق داده نمى شود.
در مجموع تماشاى این نمایش با هر نگاه و به هر جهت خالى از ... دیدن ادامه ›› لطف نیست و مى تواند ساعاتى مفرح را به همراه یک تلنگر به شما هدیه دهد.
پیشنهادات؛
موسیقى هاى استفاده شده مى توانست ساخته شود و یا از موسیقى هاى بکرترى جهت انتخاب بهره برد.
همچون دیگر اکسسوار و دکورهایى که توسط بازى بازیگران معرفى مى شود مى توان از همین دکور حداقلى نیز پرهیز نمود که به نظر بنده به جذابیت بصرى اثر کمک ویژه اى خواهد کرد
در مجموع و در پایان عرایضم از گروه خوب و کار درست نمایش سبکى و نویسنده و کارگردان محترم اثر جناب علیزاده کمال تشکر را دارم که نمایشى خوب و جذاب را به دیدگان مخاطبان هدیه مى دهند و امید به آنکه این اجراى جذاب به حد وافى دیده شود.