در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | علیرضای تیوال درباره نمایش کالیگولا: کار پر زحمتی بود و همه تلاش خوبی کردند. سرمون گرم شد. گذشت زمان چندان
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 04:16:30
کار پر زحمتی بود و همه تلاش خوبی کردند. سرمون گرم شد. گذشت زمان چندان محسوس نبود. بازیها بد نبود. نور خیلی خوب بود و‌‌ نکات مثبت از جمله طراحی صحنه تا حدودی و طراحی حضور آقای کامو در صحنه ها را دوست داشتم (اگر درست متوجه شده باشم). اما متاسفانه کالیگولا ندیدم! انتظار داشتم شخصیتی روانپریش، مملو از عقده ها و رفتارهای هیستریک ببینم. حالا ابعاد خشونتی که دل گفتن و شنیدنش نیست و انحرافات اخلاقیش که سانسور پشت سانسور میاره به کنار! به جاش کارگردان محترم یه کارتن خواب شپشو که سرشو از سطل زباله در میاره (پرده اول) یا یکی از اون معتادهایی که چند شب پیش از وسط اتوبان مدرس جلو ماشینم پرید تحویلمون داد. اگه میدونستم این همون کالیگولاس محال بود جفت پا ترمز کنم!!
بازیگر کالیگولا یا توانایی محدودی دارد یا شخصیت را درست درک نکرده. هرچه بود انقدر بازی زیرپوستی سینمایی و تله تئاتری نشونمون داد که بازی خوب و‌‌ درست برخی دیگر از اعضای گروه در نظر برخی مخاطبین اغراق آمیز و مخصوص برنامه های کودک جلوه کرد!
بازی بچه خوشگل بیش از همه و سپس خانم ها و تپل داغ نوزاد دیده! را دوست داشتم. میزانسن ها خیلی بد بود. چقدر آوانسن؟؟!!! یه ذره هم اگر قرار بود از کالیگولا حساب ببریم انقدر اوردینش دم دست که ترسش ریخت! به نظرم عمق سن رو سکو بدید ببریدش عقب مخوف تره. یه فکری هم برای ترور بکنید! کالابرگ توزیع نمیکنند که اونطوری حمله کنند!!
ممنون از نظرتون🌹
۱۱ شهریور ۱۴۰۱
مرتضی اسدی
سلام وقت بخیر ممنون که تشریف اوردین. جدای از نقدتون که نظر شخصی شماست خواستم چندنکته خدمتتون عرض کنم‌. نقد یک کار فلسفی و ادبی یا اصلا فقط نقد هرکاری زمانی دلچسب و کارامد میشه که همراه احترام ...
سلام. خدا قوت‌. من متوجه بی احترامی یا توهین در نقدم نشدم که برای شما دلچسب و کارآمد نبود! احتمالا در دلچسب و کارآمد بودن نقد، عوامل دیگری از جمله نقد پذیری طرف مقابل هم لازم باشد که به ندرت وجود دارد.
در مورد احساستان، متاسفانه اشتباه احساس فرمودید چون من قبلا هم ترجمه خانم صابری را دیده ام و هم اجرایی را در لندن‌. احتمال اینکه اینجانب فقط برای نقد کار شما به دیدن نمایش آمده باشم را در حسن گفتید یا عیب؟! احتمالا به همون سطح تفکر که گفتید مربوط بشه.
در مورد کالیگولا، با شخصیتی کاریزماتیک دارای اختلالات روانی شبیه دوقطبی با دوره های مانیک مواجهیم اما در حد شخصیتی که قبلا توصیف کردم به آن پرداخته شده است که فارغ از هرگونه سلیقه و ادعای رفاقت و خصومت از مهمترین نقاط ضعف اثر است. نکته دیگر اینکه شما حق دارید از هر شخصیتی برداشتی آزاد داشته باشید اما وقتی در اطلاعات نمایش آدرس نویسنده و مترجم رو میدید، طبیعتا حفظ امانت اثر موضوعیت پیدا میکند. به امید موفقیتهای روزافزون.
۱۴ شهریور ۱۴۰۱
علیرضای تیوال
سلام. خدا قوت‌. من متوجه بی احترامی یا توهین در نقدم نشدم که برای شما دلچسب و کارآمد نبود! احتمالا در دلچسب و کارآمد بودن نقد، عوامل دیگری از جمله نقد پذیری طرف مقابل هم لازم باشد که به ندرت ...
درکل ممنون از وقتی که گذاشتید و نظرتون رو گفتید🌹
۱۴ شهریور ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید