در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | حمیدرضا مرادی درباره نمایش خانم آوازخوان کله طاس: به چالش کشیدن دنیای متمدن غرب و جنتلمنیسم، نابرابری های اجتماعی و غی
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 11:24:47

به چالش کشیدن دنیای متمدن غرب و جنتلمنیسم، نابرابری های اجتماعی و غیره قبل از دهه ۶۰ میلادی _جایی که جنبش های چپ اجتماعی مثل رپ، هیپی، وود استاک، جنبش های دانشجویی در اروپا علیه نظام سرمایه داری_ توسط یونسکو به چالش کشیده می شود.

در اثر فوق یونسکو تلاش دارد مناسبات یک خانواده انگلیسی _که هم اکنون ( قرن ۲۱) نیز به شرافت خانوادگی معتقد است _ را به نمایش بگذارد و بگوید اصیل زادگان چگونه رفتار می کنند.. مردمی دو رو، فریب کار، دروغگو که حفظ ظاهر می کنند و تفریح شان سرک کشیدن در کار مردم است، آنها همدیگر را تحمل می کنند با اینکه از هم خوششان نمی آید فقط به خاطر اینکه مهمانان اشراف زاده هستند و با طبقه کارگر و متوسط فرق دارند.
ورود آتش نشان ( طبقه متوسط) و علاقه اش به تامین نظر اشراف چالش دیگری از جامعه ای است ( البته امروز هم مصداق دارد ) که آرزو دارد مثل اشراف باشد عنوان (( با کلاس )) در جامعه امروز خودمان موید این حرف است.

و این نمایشنامه در تلاش است ((مضحکه بودن)) این مناسبات را نشان دهد، جایی که یونسکو می خواهد بگوید غیبت کردن و سرک کشیدن در کار مردم و ... دیدن ادامه ›› غیره فقط مخصوص افراد از طبقه پایین اجتماعی و خدمتکار نیست و اشراف فقط بر اساس شانس تولد و پول همان انسانها هستند و حتی بدتر و فقط لباس های گرانقیمت تری می پوشند...
شاید این متن در مقابل (( در انتظار گودو )) که هنوز تازگی خود را حتی بیشتر ارزش هایش درک می شود، تازگی کمتری داشته باشد اما متن خوبی است که حداقل با واقعیت های امروز ایران تطابق دارد.

نوشته از محمد حسین کیانی