در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | محسن محمدی درباره نمایش اسکرین شات: سلام نظرات من به عنوان مخاطب عادی: ۱.من وقتی در توضیحات نمایش کلمه ک
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:51:54
سلام
نظرات من به عنوان مخاطب عادی:
۱.من وقتی در توضیحات نمایش کلمه کمدی رو میبینم، معمولا به اون نمایش نمیرم. علتش هم بخاطر طنز(؟) سخیف رایج ... دیدن ادامه ›› امروز هست. ولی این نمایش رو چون همراهم برای اولین بار تئاتر میومد اومدم و در کل پشیمون نیستم.
۲.خلاصه تجربه بخوام بگم بنظرم اگه میخواید یک تئاتر برید تا مقداری حالتون بهتر شه، این نمایش خالی از لطف نیست.
۳.نمایش هم نیم ساعت دیر شروع شد که بنظر مربوط به گروه نبوده. ولی نمایش نوشته شده که یک ساعته ولی تقریبا یک ساعت و ۲۰ دقیقه بود که برای من که پارکینگ ساعت ۱۰ بسته میشد این موضوع زمان ها جالب نبود.
ازینجا به بعد اسپویل:
۴.نمایش تقریبا میشه گفت کامل بر اساس فیلمperfect stranger نوشته شده.(نمیدونم که خود فیلمنامه فبلم اورجینال هست یا نه). تقریبا اصلی ترین کنش ها، از فیلم برداشته شده. برای همین مقداری با خود فیلم مقایسه خواهم کرد.
۵.شخصیت پردازی: اکثر شخصیت ها مثل هم هستند. مقداری نوید و صدرا(یادم نیست اسم ها ممکنه اشتباه کنم.) متمایز هستند. باقی یا منفعل هستند(مثلا مهناز) یا مثل هم. دو شخصیت زن دیگر( سارا و دیگری که اسمش را فراموش کردم) که در ابتدا بنظر دو شخصیت متفاوت هستند( یکی خوشبین و عاشق تر و... و دیگر بدبین تر و...) ولی تقریبا تا انتهای نمایش شما اگر تمام دیالوگ ها را بین شخصیت ها جابجا می‌کردید تفاوتی حاصل نمیشد. البته شخصیت پردازی ۷ کارکتر برای یک ساعت کار مشکلی است.
۶.دیالوگ ها: دیالوگ ها و فضا تقریبا رئال هستند و این از نکات خوب نمایش هست برای ارتباط گرفتن بهتر با مخاطب. البته خب دیالوگ ها همان مشکلی ک در شخصیت پردازی گفتم را دارد.
۷. شخصیت کتی: این شخصیت بنظرم بزور در نمایش گنجانده شده. ارتباطی که بین کتی و صدرا شکل می‌گیرد اضافی‌ست. به شخصیت پردازی صدرا چیز جدیدی اضافه نمی‌کند. علت حضورش برای اطلاعاتش در مورد نوید هست. ولی خب برای مخاطب این شخصیت سریع وارد می‌شود و کنش بامزه ولی تکراری با صدرا شکل می‌گیرد، یکهو داستان نوید را مونولوگ‌وار ارائه می‌کند و بعدش هم می‌رود. بهتر بود قضیه نوید با ظرافت بهتری ارائه می‌شد. یا حتی اصلا نیازی به این رابطه نبود. همون تقوی کفایت می‌کرد. لزومی نبود که حتما مهناز و نوید همومثل دیگران دعوا کنند.
۷.یک نکته جالب برایم وقتی بود که نوید، داستان اسنپ را توضیح می‌داد و بنظرم نویسنده انتظار داشت که مخاطب باور کند. ولی در عوض مخاطب می‌خندد. چون در غیر این صورت وقتی در انتها متوجه قضیه اصلی می شویم، تاثیرگذار نیست و حتی شخصیت نوید از ابتدا لو می رود. اگه هدف باور کردن بوده باید در چینش وقایع و میزانسن تجدید نظر بشود.
۸.طنز: طنز نمایش اکثرا دم دستی بود. گاها هم می توانست زننده باشد ولی خب چون تمرکز نمایش روی آن ها نبود منزجر کننده نبود. ولی خب میتونست به سمت سخیف غیرقابل تحمل بره که نرفت. تشکر😁 ولی خب کمدی مطلوب من نبود اما خندیدم!
۹. طراحی صحنه خوب بود. در رابطه با نور گاهی بازیگرها به سمت های تاریک تر صحنه می رفتند.(مثلا اگر اشتباه نکنم وقتی مهناز از دست کتی عصبی شده است)
۱۰.مضمون: اشاره به موضوع دورویی و دروغ‌گویی و... اینبار با تمرکز به جعبه سیاه انسان مدرن(گوشی همراه). قابل تامل است و نمایش هم در حدی است که انسان را به فکر بیاندازد. اما نمایش با بخش های اضافی(که صرفا میتوانستند بامزه باشند) و ایراداتی که ذکر کردم تاثیر کمتری نسبت به فیلم دارد. درام نمایش گاها فدای طنز شد. نمایش سردرگم بود به این دلیل که تعادلی مطلوب بین تعداد زیاد شخصیت ها شکل نگرفته بود. مثلا اگه زن و شوهر دعوایی داشتند، یکهو رها می‌شدند در نتیجه همدلی با شخصیت به سختی شکل می‌گرفت. مخاطب از ابتدا که هر کارکتر صحبت می‌کرد منتظر بود که تو چطور قراره لو بری. تعلیق نمایش از فیلم ضعیف تر بود حتی با این وجود که استفاده از نقاط عطف فیلم کم نبود ولی اندازه آن تاثیرگذار نبود. در کل اگر صرفا از ایده استفاده می شد ولی پرداخت آن را کامل خود نویسنده انجام می‌داد بنظرم بهتر بود. چون وقتی شما اتفاق رو بدون زمینه و درام فبلم وارد نمایش کنید اثرگذاری کمتری خواهد داشت.
۱۱. بازیگری: نکته خاصی توجه من رو جلب نکرد. بازی ها "اوکی" بود.
۱۲. علت اسم اسکرین شات رو هم متوجه نشدم چون در نمایش چیزی به
نظرم در مورد کار این نبود.
ولی خلاصه بخوام بگم اگر سلیقه‌تون این نوع نمایش هاست، برید ببینید و لذت خواهید برد. گروهی که برای نمایشش تلاش کند قابل احترام است و نظر طولانی من هم از روی کینه نیست، بلکه فقط تجربه ای شخصی است که به اشتراک گذاشتم.
موفق باشید
ممنون کاملا درسته🙏🌹🙏🌹
۰۳ مرداد ۱۴۰۲
سامان شمس (samanshams)
نظرتون برای ما ارزشمنده
خوشحالیم که به تماشای ما نشستید🌹
۰۴ مرداد ۱۴۰۲
ممنونم به تماشای ما نشستید 🙏🏻🌹
۳۰ مرداد ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید