در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | عباس آفری درباره نمایش بدل: دیشب نمایش بدل رو دیدم نمایشنامه بدل داستان داشت ، حاوی گره افکنی و گ
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 10:00:03
عباس آفری (abbas_afari)
درباره نمایش بدل i
دیشب نمایش بدل رو دیدم
نمایشنامه بدل داستان داشت ، حاوی گره افکنی و گره گشایی بود ، زمان خطی نداشت و سیال روایت میشد . حضور آدمهایی که نبودند حس میشد . شخصیت پردازی در حد استاندارد برای یک نمایش یک ساعته ، حتی غایبان صحنه ، کسانی که نامی از آنها تکرار میشد . قلم نویسنده کاربلدی در این نمایشنامه حس میشد .
بازی بازیگران ملموس و دور از بزرگنمایی و در حد کمی بالاتر از قابل قبول . من افتخار نشستن پشت میز دانشگاهی را دارم که مسعود خان ملکوتی نیا استاد آنجا بود و به میزان سواد و درک و آگاهی هنری این مرد واقفم ، پس این بازی درخشان از او برایم دور از ذهن نیست . بازیگران دیگر کار هم در این فضا و امکانات عالی ظاهر شدند . فقط نمیدانم چرا چند دقیقه اول نمایش صدایشان رسا نبود و شنیده نمیشد ‌.
طراحی صحنه معمولی بود . یک طراحی صحنه رئال که برخی اجزا صحنه به عینه برای پوشاندن اضافات سالن بود و برخی مثل دستگاه شوک قلب کار کرد نداشت . ولی با تخت بیمارستان بازی شد که باعث امیدواری بود
بازی‌هایی با نور در نمایش اتفاق می افتاد که زیبا بود و تمرکز بر رویداد و کارکتری خاص رو باعث میشد .
کارگردان محترم میتونستن از جداکننده بیمارستانی (پاروان) انتهایی صحنه که فکر میکنم بیشتر برای پوشاندن در ورودی بازیگران بود ، به عنوان پرده ... دیدن ادامه ›› پروزثژکشن استفاده کنند و عکسهایی از کودکی دوقلوها خانواده تصاویر تصادف ، صفحه موبایل با تصویر همسر مهرداد و .... استفاده کنند .
بزرگترین ضعف کار از نظر من عدم استفاده از موسیقی بود که در برخی صحنه های حسی می‌توانست مکمل بازی خوب بازیگران و کارگردانی خوب کارگردان و همچنین القا بهتر حس صحنه بشود .

در کل اعتقاد دارم همین که کسی به خصوص یک بانو ، توانسته یک ایده ذهنی رو با تلاش و کوشش یک گروه خوب به عینیت تبدیل کنند و در این شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی و بدتر ، حرفه‌ای که برای گرفتن یک سالن باید مصائب را در حد ایوب تحمل کرد ، کاری رو روی صحنه ببرند ، فعلی است بارهای بار مقدس و قابل تحسین ، حا اینکه این کار رو در بهترین حالت انجام بدن .

حتما به دوستانی که این متن رو خواندن و تاتر بدل رو ندیدن توصیه میکنم این کار خوب و قابل تحسین رو ببینن .

ارادتمند _ عباس آفری
عزیز دل من... کیفیت این نمایش و البته من، بی شک ناشی از تک به تک بوده است... از همان داشنگاه تا این اجراء
۰۳ شهریور ۱۴۰۲
خیلی‌ممنونم که ما رو آنقدر با دقت به تماشا نشستید. نظرتون برای ما بسیار ارزشمنده.
۰۴ شهریور ۱۴۰۲
آهو امیرصمیمی
خیلی‌ممنونم که ما رو آنقدر با دقت به تماشا نشستید. نظرتون برای ما بسیار ارزشمنده.
عالی بودید
۰۷ شهریور ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید