در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | رضا یزدانی درباره نمایش انسان/اسب، پنجاه/پنجاه: اول به صورت مختصر بگم برا کسی که حوصله خوندن نداره.در یک کلام به نظرم
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:15:30
اول به صورت مختصر بگم برا کسی که حوصله خوندن نداره.در یک کلام به نظرم نمایش تباه بود. پوچ. ادا. افتضاح.
و اما به صورت مفصل:
نویسنده/کارگردان تمام سعی ش رو کرده که چندین داستان در دل این نمایش قرار بده ولی به نظر من به بی حوصله ترین روش ممکن این کار رو انجام داده. بازیگران که حدود 30 نفر شاید باشند(که بیش از 20 نفرشون سیاهی لشکر حساب میشن چون نه نقش خاص دارن و نه دیالوگ به اون معنا)
از تهی بودن نمایش همین بس که خود کارگردان هم دلش می خواست یه جوری زمان رو پر کنه. تا جایی که یک قسمت از نمایش، اهنگ یکی از فیلم های چاپلین رو گذاشته بودن و دو نفر از بازیگران روش پرفورمنس اجرا کردن. شایدحدود 4 دقیقه از تئاتر. اهنگ کامل!!! همینقدر پوچ. یعنی یه هویت از خودش نداشت این تئاتر. اویزون یک اهنگ معروف شده بود که میشد با حرکات بازیگران، لحظات جالبی رو درست کنه. کلا هیچ اثری از موسیقی تو نمایش نبود به جز موسیقی فیلم های دیگه. حتی دو تا پرده از نمایش یکی از بازیگرها باید ویلون می نواخت ولی از بس بی سلیقگی و شاید بی خیالی تو این مورد اتفاق افتاده بود که واقعا برخورنده بود. بازیگری که کل نقشش تو فیلم زدن ویلون اون هم دو سه تا نت بود، هیچ چیز از ویولون نمی دونست. درست مثل کسی که تا به حال دست به ویولون نزده باشه و ارشه رو روش بکشه(بعید می دونم از عمد بوده باشه چون هماهنگ این کار رو می کرد و صد البته اعصاب خردکن. یعنی تنها چیزی که به ذهن من اومد این بود که جناب کارگردان یه 5 جین بازیگر تو دستش داره و لازم ندونسته به خاطر 30 ثانیه از نمایش دنبال کسی بگرده که حداقل دو جلسه ویلون رفته باشه(بلد بودن ... دیدن ادامه ›› به کنار))
متن به شدت سر در گم بود. شاید فقط خود نویسنده/کارگردان بتونه بگه چی می خواست بیان کنه.
قاعدتا تمرینات زیادی کرده بودن گروه نمایش، چون هماهنگی این تعداد ادم کار سختیه ولی به نظرم بیهوده بوده. هماهنگ بودند تو کاری که داستانش درنیومده
در نهایت من نتونستم خودم رو قانع کنم به این جمله که این نمایش سلیقه من نبود. من به نظرم واقعا تاسف برانگیز بود. و صد البته هنوز معمای ذهن من برای این نمایش های پر بازیگر سرجاش باقی می مونه که چرا این نمره بالا رو دارن!!! و البته در مورد این نمایش چرااااااا اینهمه استقبال؟ واقعا استقبال از چی؟ چی بود این نمایش؟
جانا سخن از زبان ما می گویی🤦🏽‍♂️
۰۱ آذر ۱۴۰۲
امیرمسعود فدائی
پاراگراف آخر نوشتهٔ اصلیشون رو یک مطالعه‌ای بفرمائید، عرض بنده اونجاست.
به نظر من با توجه به اینکه اصل نظر برای ایشون هست و بعد ریپلای خورده، همچنان ایشون مختارن نظرشون رو بگن.
۲۸ آذر ۱۴۰۲
امیرمسعود فدائی
پاراگراف آخر نوشتهٔ اصلیشون رو یک مطالعه‌ای بفرمائید، عرض بنده اونجاست.
اره درست میگید شما در مورد پاراگراف آخر نوشته اصلی. منتها قبول کنید فیک اکانتها خیلی دارن تو تیوال جولان میدن. قضیه وقتی بغرنج میشه که خیلی ها (مثل خود من) روی نمرات تئاترها و نظرات انتخاب می کنند تئاترشون رو.
اینکه نظر بقیه با من فرق داشته باشه، هیچ اشکالی نداره. منتها این وسط (حالا نه تئاتر مذبور) خیلی از نمایش ها هست که نمره بالایی میگیره و مشخصا افرادی که نمره و یا نظر دادن، رسما زیر یک ماه بوده عضویتشون. یعنی من یکی حداقل شک می کنم زمانی که میبینم یه تئاتر:
- اولا نمره خیلی خوبی گرفته
- ثانیا اغلب افرادی که نمره دادن و نظرات آنچنانی به به و چه چه می نویسن سن تیوالیشون در حد یکی دو هفته ست
- ثالثا تئاتر مذکور خیلی ... دیدن ادامه ›› بازیگر (و شاید سیاهی لشکر) داشته.سیاهی لشکر منظورم افرادی که نقش چندانی ندارن و بیشتر فضا رو پر کردن تا دیالوگی داشته باشن
- و رابعا اون تئاتر واقعا نه تنها چیز جالبی نبوده، بلکه خیلی هم ضعیف بوده

وقتی همچین اتفاقی به کرات توی تیوال تکرار میشه، من ناگزیرم از نوشتن جمله اخر.
۲۹ آذر ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید