در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سید حسام حجازیان درباره نمایش اعتراف ها و دروغ ها: قتل قابل بخشش نیست، حکمش هم اعدام نیست، این نظر من است. بازی ها خوب ب
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 00:30:42
قتل قابل بخشش نیست، حکمش هم اعدام نیست، این نظر من است.
بازی ها خوب بود، ایمان و سعید برایم باور پذیر تر بودند! میترا تا حدودی اگزجره بود.
ارتباط ... دیدن ادامه ›› شخصیت ها با هم و تعریف کردن قسمت هایی از زندگیشان در داستان ها هم ایده جذابی بود!
خارج آمدن از محدوده و آرام شدن کارکتر ها چیزی بود که ذهنم را مشغول کرد، دیگر در فضای محاکمه نبودند و حکم را پذیرفته بودند!
در مجموع دوستش داشتم، مخاطب را درگیر میکرد، ریتم نمایش خیلی خوب حفظ شد، اطلاعات مرحله به مرحله و کار شده به مخاطب تزریق میشد، شخصیت ها درست ساخته شده بودند و به جزئیات توجه شده بود.
با سلام و احترام.
دیه با چندین سال زندان ،متناسب با نوع قتل جایگزین خوبی هست.
حالا بیاییم از زاویه دید طرفداران اعدام بشنویم و پاسخ شما برایم جالب هست بدانم.
ولی آخوندها دو چیز میگویند اول اینکه وقتی یک قاتل اعدام نشود تعداد قتل زیاد میشود طبیعتا تعداد اعدامی ها زیاد میشود حالا کی خرج زندانی به مدت پنجاه سال را میدهد؟ دولت پول ندارد حقوق پرسنل خود را بدهد(منظورم اعدام برای افرادی هست که مرتکب قتل شدند و مشمول قصاص هستند) ضمن اینکه طبق ادعایشان دولت هر زمان اقتصاد روبه بهبود برجامی بود تعداد اعدام ها را کاهش دادند یا به تعویق انداختند، چون احتمالا در دوره پنجاه ... دیدن ادامه ›› ساله تعداد اعدامی ها به حدود صد هزار نفر می‌رسد.

دوم آیا خودتان در این وضعیت گیر کنید مانند سقراط جام شوکران را مینوشید یا بخشش میکنید؟ مخصوصا اگر با بخشش قاتل پر رو تر شود و جنایت بعدی را هم مرتکب شد در سومین قتل،پس از بخشش و آزادی ، آیا بازهم فرد را اعدام نمی کنید؟
مثلا همین موردی که اخیرا کیهان تیکه انداخت،ایا خانواده مقتول،قاتل را عفو میکنند؟افکار عمومی منتظر نحوه عملکرد هستند.

سوم لغو قانون اعدام در آمریکا به عقیده برخی سبب شد، که پلیس آمریکا عامدانه برخی از تروریست ها یا خلافکار های جانی را در صحنه درگیری شاید عامدانه با گلوله بکشد چون میترسد اگر این فرد بیست سال بعد آزاد شود پلیس و خانواده اش در امان نباشند.

چهارم :من هم مثل شما چنین فکر میکنم ولی نمیدانم پاسخ این سوالات را چه بگویم؟

پنجم : تجربه شخصی خودم می‌گویم، هر موقع بخشیدم فرد خطاکار ، پر روتر شد مصداق جمله مظلوم سبب ظالم تر شدن ظالم میشود.

ششم:مثلا کسانی که زمان مشروطه ،قانون لغو اعدام و قصاص را امضا کردند در یک پارادوکس، شیخ فضل الله نوری را اعدام کردند و سپس زمان رضا شاه دیدید بجای اعدام ،حکومت آمد از روش تزریق آمپول هوا و ... توسط امثال دکتر احمدی استفاده کرد یا طرف به طرز مشکوکی در اثر شکنجه فوت میکرد یعنی حکومت از روش های بدتر از اعدام در اوایل مشروطه رضاخان استفاده کرد مثل پلیس آمریکا که مثلا سیاه پوست آن را میکشد و میگوید اگر نکشم خودم و زنانم از دست این کاکاهای سیاه در امان نیستند گرچه از یک بعد حق با پلیس نیست ولی اگر در پایین شهر زندگی کنید و قمه کش ها را ببینید شاید در این موارد حق به پلیس بدهید.

هفتم؟ اعدام قصاص نباید کرد ولی راه حل مناسب چیست؟

البته من با اعدام های سیاسی و مذهبی و ... که فرد مرتکب قتل کسی نشد صد درصد مخالفم و نباید افراد سیاسی را اعدام کرد همانگونه که زندان سیاسی از زندان جنایتکاران جداست.
۰۷ دی ۱۴۰۲
امین موسوی ت
با سلام و احترام. دیه با چندین سال زندان ،متناسب با نوع قتل جایگزین خوبی هست. حالا بیاییم از زاویه دید طرفداران اعدام بشنویم و پاسخ شما برایم جالب هست بدانم. ولی آخوندها دو چیز میگویند اول ...
سلام خدمت دوست عزیز.

1. برای اثبات اینکه اعدام تاثیری بر جنایت ندارد میتوانید میزان جنایت را در اکثر کشور های اروگایی از جمله اسکاندیناوی که در خیلی ها بیش از 200 سال است که اعدامی نداشته اند با ایران مقایسه کنید، درباره اینکه زندان نیاندازیم تا خرج کم شود پس بکشیم ترجیح میدهم حرفی نزنم! برای من جان و زندگی یک فرد با پول قابل مقایسه نیست!

2. من نمیتوانم خودم را جایی فردی در آن شرایط قرار دارم، اما با فکر و دانش کنون، بله حاضر به اعدام نیستم، زندان با مدت طولانی ... دیدن ادامه ›› و اگر فرد مشکل روانی دارد باید تحت درمان قرار بگیرد.

3. اقدامت فردی، که سبب آن میتواند ترس از انتقام و یا دلایل دیگر باشد اجنتاب ناپذیر است! من درباره قانون کلی که حاکم اعمال میکند صحبت میکنم.

4. سعی کردم نظراتم را کوتاه بیان کنم، به امید دیدار و بحثی مفصل تر!

5. من حرف از بخشش نزدم، گفتم جزا مرگ نیست! فرد تحت تاثیر محیط و پیشینه خود مرتکب عملی شده، به اشتباه، کسی حق گرفتن جان کسی را برای هیچ اشتباهی ندارد! و درست است شاید به قول شما پررو تر شود، اما اثر مثبت گذشت اول برای بخشنده حاصل میشود.

6. راه حل از بین بردن جنایت اعدام و نابودی نیست، در درجه اول ارتقا اقتصاد و ایجاد فرصت های شغلی و در قدم بعد فرهنگ سازی است، شاید با خود بگویید چرا آمریکا که سرآمد اقتصاد است با جنایات زیادی روبرو میشود؟ اگر بخواهیم سطحی و کوتاه نگاه کنیم و میتوان جوابش را در ریشه فرهنگی آمریکا دانست و آزادی حمل اسلحه و به نظر عدالت اقتصادی هنوز هم به حد اعلا نرسیده و به سیاه پوستان کماکان متفاوت نگاه میشود و ... درباره تاریخ معاصر ایران به نظر من ما با عده ای بی علم و دانش و ملعبه قدرت های بزرگ دنیا سرکله زده ایم، منظورم حاکمان است و هیچکدام از رفتار هایشان نشانی از اهمیت به انسان ها، جانشان، رفاه حالشان، سلامت روانشان و رفاه اقتصادیشان نداشته است ، فقط شعار های سیاسی و آرمان های پوچ برای تهیج مردم در جهت تامین منافع قدر قدرت های دنیا بوده و بس!

7. شاید حبس و کار بر روی روان و پیدا کردن مشکلات درونی که باعث اتفاق افتادن آن فاجعه شده و تلاش در جهت رفع آن مشکلات.
۰۸ دی ۱۴۰۲
سید حسام حجازیان
سلام خدمت دوست عزیز. 1. برای اثبات اینکه اعدام تاثیری بر جنایت ندارد میتوانید میزان جنایت را در اکثر کشور های اروگایی از جمله اسکاندیناوی که در خیلی ها بیش از 200 سال است که اعدامی نداشته ...
بسیار عالی توضیحاتتان بود، ولی دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
اول بگویم از تمامی طرفداران مهرجویی عذرخواهی میکنم و قطعا قتل ایشان جنایتی بزرگ هست.

الان به نظر شما آیا خانواده مهرجویی از اعدام قاتل های فلک زده، داریوش مهرجویی میگذرند، که چند جوان افغانی فاقد سلامت روان رفاه بودند و با توجه به بیاناتتان اعدام تاثیری بر جنایت ندارد و سوال برای افکار عمومی هست چرا هیچ کدام از بازیگران مطرح که برای لغو حکم اعدام ، دهن خانواده های مقتولین را آسفالت می‌نمودند الان مخالفت با اعدام ایشان نمی‌کنند تا عدم اعدام این چند جوان افغانی ،الگویی برای دیگران باشد و لذت ... دیدن ادامه ›› بخشش را بر قصاص به دیگران بیاموزند بماند که شاید خیلی ها بگویند اینها اصولاً قاتلین اجیر شده یا تحریک شده و ... هستند؟؟؟

منظورم این هست وقتی افراد خودشان در این موقعیت قرار میگیرند،کاتولیک تر از پاپ میشوند.
در پایان مجدد از طرفداران مهرجویی عذرخواهی میکنم صرفا از اسم ایشان مثال زدم تا جواب تان را بدانم و عمل آنها بهترین قضاوت برای الگوی دیگران هست.

یا مثلا همین حرفهای شما را به یک آخوند زدم و او گفت شیخ فضل الله نوری را کسانی که قانون لغو اعدام نوشتند اعدام کردند یعنی عمل آنها با حرفشان فرق داشت. یعنی آنها این قانون را فقط برای فقرا میخواهند که اگر فقیری توسط طبقه بالای جامعه کشته شد طبقه بالا اعدام نشود ولی برعکسش حاکم نیست مثل مهرجویی!!!
شاید بگویید وقتی قانون لغو اعدام نوشته شد این قانون برای همه حتی قاتل مهرجویی هست ولی تجربه لغو این قانون در مشروطه زمان احمد شاه در ایران میگوید وقتی اعدام لغو شد افراد به روش های بسیار بدتر نظیر آمپول هوا در دوران رضاخان کشته شدند یا آنقدر فرد را شکنجه میکردند تا بمیرد و بگویند زیر شکنجه فوت کرد این یعنی فرد اعدام آرزویش بود بجای اینگونه بر اثر شکنجه های وحشتناک بمیرد.حالا فرض کنید قانون اعدام هم اکنون لغو شد آیا حکومت فعلی ،مخالفینی را که قصد اعدامشان داشت را وقتی نتواند قانونی بکشد آنقدر شکنجه نمیکند که طرف بمیرد یعنی اعدام آرزویش باشد؟؟!؟!

من چه جوابی به ایشان بدهم؟
۱۲ دی ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید