در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | امیر پارسائیان مهر درباره نمایش وقتی آنقدری که باید همدیگر را زجر داده ایم: یادداشتی بر نمایش "وقتی آنقدر که باید یکدیگر را زجر داده‌ایم"
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 19:49:39
یادداشتی بر نمایش "وقتی آنقدر که باید یکدیگر را زجر داده‌ایم"

خبرگزاری صبا - ۱شنبه - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
به قلم: سحر ناسوتی
تحلیلی بر ساختار پست‌مدرن در اجرای مجتبی جدی

بازیگوشی در تئاتر
کارگردان نمایش «وقتی آنقدری که باید یکدیگر را زجر داده‌ایم» گفت: من به عنوان یک کارگردان هرچقدر سنم بالاتر می‌رود  بازیگوش‌تر می‌شوم و ... دیدن ادامه ›› دوست دارم در فضای تجربی تئاتر کار کنم

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، تماشای تئاتر فعالیتی جدی، خردورز و تفکر برانگیز است که حوصله زیادی می‌طلبد. هر چند که تئاتر از دسته هنرهای سرگرم‌کننده به شمار می‌آید، اما به معنای واقعی خود تنها هنری برای سرگرم کردن مخاطب نیست و فکر و اندیشه او را نشانه می‌رود. در این میانه تئاتر پست مدرن با در هم شکستن قواعد روایی و قراردادهای از پیش تعیین شده برای مخاطب، بیشتر با تعقل و اندیشه مخاطب سروکار دارد، بنابراین برماست که به عنوان تماشاگران فهیم و خردمند تئاتر، به این گونه نمایش‌ها عادت کنیم و تنها در پی یافتن داستان و روایت خطی و مشخص برای کسب لذت در لایه‌های اولیه اجرا نباشیم.
تئاتر پست مدرن با کنار گذاردن متن محوری و دور شدن زبان از کارکرد پیام رسانی ، شکل می‌گیرد. در این مکتب اجرایی، نور، صدا، رنگ، طراحی صحنه، لباس و موسیقی اهمیتی برابر با زبان یافته و همگی برای فضاسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. طرح داستانی و شخصیت‌پردازی در دوره پست مدرن معنای جدیدی می‌یابند و این شیوه در مسیر ساختار شکنی وکسب تجربه‌های نو و خلاق پیش می‌رود.

نمایش «وقتی آنقدری که باید یکدیگر را زجر داده‌ایم»، به کارگردانی مجتبی جدی با چنین رویکردی در دسته تئاترهای پست مدرنیستی جای می‌گیرد. این نمایش که با بازی پوریا شکیبایی، نازنین حشم‌دار، پریسا هاشم‌پور، پریوش حاجی قدیر، نیکا زرانی و علیرضا لطفی زاده در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه می‌رود، روایت عجیبی از یک رابطه عاشقانه را به روی صحنه برده است: روایتی که با شیوه متفاوت عجیب‌تر شده و نسبت به تئاترهای روایی صرف، نیاز به کشف بیشتری دارد.
خدمتکار، دختران مرد و ...

شرح کامل یاداشت
https://sabakhabar.ir/407403/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%A6%D8%A7%D8%AA%D8%B1/