در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | فردین.alp درباره نمایش اسب قاتلین: من کار را انقدر دوست داشتم و لذت بردم که اشاره به نقاط قوت و دوست داشت
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 03:53:09
فردین.alp (f.alipoor)
درباره نمایش اسب قاتلین i
من کار را انقدر دوست داشتم و لذت بردم که اشاره به نقاط قوت و دوست داشتنیش برایم سخت هست. گاهی این طور میشه، وقتی یک چیزی به غایت برایم لذت‌بخش هست، اشاره به بخش‌هایی که باعث این لذت شده، دشوار جلوه میکنه.
به همین خاطر مایلم به سه چهار مورد از موضوعاتی که بنظرم ضعف کار بود، اشاره کنم:
1. کیفیت صدای نریشن مناسب نبود، بخشی از جملات را واضح نشنیدم.
2. بنظر از صدای بهتری هم میشد برای نریشن استفاده کرد. لحن و رنگ صدای گوینده اگر همسو با فضای کار بود، اتفاق موثری را رقم می‌زد.
3. من شخصا انتخاب کارگردان را برای نقش شورشی دوست نداشتم. بنظر دلیل این کار القای معصومیت (یا چیزی با این مضمون) یا یک پارادوکس میان تصور و تعریف بقیه کاراکترها از شورشی‌ها و واقعیت باشه. با این حال فکر میکنم انتخاب خوبی نبود و از کار بیرون می‌زد.
4. من فکر نمی‌کنم صرف وجود گریم‌های سنگین (که فوق‌العاده جذاب بودند) بشه این کار را در سبک اکسپرسیونیسم دسته‌بندی کرد. عملا هم همانطور که در نظرات سایر دوستان بهش اشاره شده، المان خاصی از این سبک در کار وجود ندارد. شاید عدم اشاره به این نام، انتظار دوستان را هم ... دیدن ادامه ›› تعدیل می‌کرد.

و اما دو نکته در خصوص نظرات دوستان
یک این که من شخصا در طول تماشا احساس نکردم، نویسنده یا کارگردان قصد داشته مخاطبش را تعمدا بترسونه. تقریبا بعد از گذشت 20 دقیقه از کار شخصا متوجه شدم که چیزی برای ترس وجود نخواهد داشت و ایجاد فضای دلهره، ابهام، خشونت و امثالهم در خدمت متن و مفهوم داستان هست. و اتفاقا چه خوب که اینطور بود.

دوم؛ من اتفاقا برعکس تعدادی از دوستان، نمایش‌نامه کار را هم خیلی قوی و فکر شده می‌دونم. اتفاقا که الکن نیست، اتفاقا که سردرگم نیست و البته که گاهی به دام پیچیده‌گویی تعمدی می‌افته و البته که در مواردی بدش نمیاد به معانی دیگه‌ای دست درازی کنه اما با این حال خیلی سرپا و چارچوب‌بندی شده هست. در این مدت اخیر چه کاری را دیدیم از نوشته‌های عزیزان هم‌وطن که در چنین فضایی حرفی برای گفتن داشتن باشه؟ من حداقل چیزی یادم نمیاد.
شاید نقدها به نمایش‌نامه نه بابت ضعفش بلکه بخاطر پیشرو بودن کار در سایر ارکانش مثل گریم، دکور، نورپردازی و کارگردانی باشه. در واقع میخوام بگم نمایش اسب قاتلین انقدر در این موارد خوب و مطلوب هست که نمایش‌نامه ازش عقب مونده.

خسته نباشید به بچه‌های فوق‌العاده شیراز
بسیار لذت بردیم از تماشای زحمت و تلاشتون بر روی صحنه
امیدوارم بیش از بیش موفق باشید.
و یک حسرت؛ کاش کار تمدید میشد که میتونستم بار دیگه از قسمت بهتری از سالن ببینمش.
ممنون از نقطه نظر های شما🌹🌹
۱۹ اردیبهشت
سپاس از مهرتون
۲۰ اردیبهشت
سپاس از ثبت نظرتون دوست گرامی🙏🌹
۲۰ اردیبهشت
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید