در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | روجا حافظی درباره نمایش در: هنوز درگیرم که دوست داشتم یا نداشتم؟ یه جور بلاتکلیفی مثل مرجانه! بعید
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 06:55:09
هنوز درگیرم که دوست داشتم یا نداشتم؟ یه جور بلاتکلیفی مثل مرجانه! بعید هم میدونم آخر یکی رو انتخاب کنم.یه جوری ست که هم دوستش دارم هم نه! موضوع نمایش -مهاجرت و بلاتکلیفی و سرگشتگی- همیشه جز 5 دغدغه ی بزرگ زندگیم بوده و هست. و به همین دلیل روایت مرجانه ها برام فقط تکرار مکررات بود و مسلمن ناراحت کننده و البته خسته کننده.استرسی که بازیگر ها منتقل می کردند با تکان دادن مداوم پاهایشان بیش از حد کلافه کننده بود.مونولوگ ها به نظرم زیادی طولانی اومد.پرداختن به ماشین لباس شویی رو دوست داشتم.جُکی که مرجانه دوم تعریف کرد دوست نداشتم و ربطش رو به کل داستان نگرفتم!!!یه جوراای به هیچ چیز نمیومد.
به اختصار می تونم بگم: یه متن واقعی با بازی های واقعی و موضوعات خیلی واقعی!!! و من همیشه کارهای واقعی رو می پسندم.اما نمی دانم چرا توقعم از در خیلی عجیب و غریب بود؟!

پ.ن:همیشه فکر می کردم اگه نویسنده یا کارگردان بودم یه کاری می ساختم در مزمت کامل مهاجرت! و اینکه اولین و بهترین راه، فرار از همه ی چیزای بد دور و برمون نیست....اما به نظرم اجرای "در" با قرار دادن تماشاگر توی اون همه کلافگی و سرگشتگی می تواند او را کمی به فکر فرو برد که واقعن ارزشش را دارد؟
خانم حافظی متشکرم بابت نظرتون.
یکی از اهداف ما تو اینکار ایجاد تردید در مخاطب هست، اینکه ما در مورد یه اثر هنری با چه معیاری تصمیم میگیرم که خوشمون اومده یا نیومده؟ بعضی وقتها از دیدن یه کار لذت میبریم و گاهی وقتها از دیدن یه کار دیگه خشنود نیستیم، اما آیا این نگاه باید همیشه اینطوری باشه؟ انتخاب میان خوب بودن یا بد بودن یه اثر؟ هنر جدید میگه این موضوع رو فراموش کن، شما به عنوان مخاطب به اندازه هنرمند سهم دارید در خلق اثر سهیم باشید، یه اثر هنری هیچوقت کامل نیست بلکه هنرمند فقط سعی خواهد کرد تا با ایجاد یک تاش کوچک در ذهن شما ، شما را میان خطوط باز اثر حرکت دهد. در واقع در جوامع دموکرات(دموکراسی به معنای واقعی) اگر اثری بد باشد بخشی ازاین بد بودن رو مخاطب برعهده میگیرد و اگر خوب بود نیز بخشی از این خوب بودن مربوط به مخاطب است. اینطوری خط فرهنگی در جامعه با یک تعادل حرکت میکنه و فرهنگ به معنای عام میان توده مردم و هنرمندان هم سطح می شه.
باز هم ممنون
۰۷ آذر ۱۳۹۲
بازهم ممنون از توضیحات شما:)
۱۰ آذر ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید