در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | شاهین نصیری درباره نمایش نویسنده مرده است: بخشی از نظر گروه همیاری در مورد اتفاقات به وجود آمده در مورد برگه ی نم
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 03:57:13
بخشی از نظر گروه همیاری در مورد اتفاقات به وجود آمده در مورد برگه ی نمایش «نویسنده مرده است»:

با احترام پیرو نظر گروه محترم، از تیوال خواسته شد تا برگه نمایش از تیوال زدوده شود.
تیوال از پذیرش چنین درخواستی که رویارویی با رسالت و صداقت حرفه ای رسانه ایش دارد معذور بوده و در برابر این نکته که در غیر اینصورت کل فروش از تیوال برداشته شود با احترام اعلام آمادگی کرد و چنین هم شد.

دو نکته در این اتفاق ... دیدن ادامه ›› قابل توجهه:

1. تیوال عزیز! برای عمل به رسالت حرفه ای و صداقت رسانه ای نیازی به دو روز جدال و پنهان کردن برگه ی نمایش برای تصمیم گیری نبود! به قول میرزا اسدالله در کتاب «نون و القلم»: اصل اون چیزیه که تغییر نمی کنه! اگه چیزی اصل باشه نباید با گذر زمان عوض بشه! اگه این صداقت و رسالت حرفه ای برای شما اصله پس لطفا از این به بعد در مقابل این پیشنهادات دچار تردید های دو روزه نشوید. با سپاس از این تصمیم گیری.

2. برام باور نکردنیه که گروهی تصمیم بگیره به دلیل چند نظر منفی یا به هر دلیلی برگه ی نمایشش رو از تیوال حذف کنه! حتی پاسخگوی تعهدش در مورد بلیت های فروخته شده نباشه و یا بدون اعلام قبلی اجرای خودش رو کنسل کنه اونم در سالنی که یکی از بد مسیر ترین سالن های تهران به شمار میره. اوج بی مسئولیتی در مقابل کسانی که جدای از تماشاگر تئاتر، در فرهنگ بازار به عنوان مشتری از اون ها یاد میشه. متاسفانه نام تهیه کننده ی کار رو نمی دونم ولی دست کم می تونم به خودم این قول رو بدم که هرگز به تماشای کاری از آرش عباسی نخواهم رفت حتی اگه بزرگ ترین شاهکار یک قرن اخیر تئاتر مملکت باشه. خنده داره که یک هنرمند از واکنش مخاطب خودش بترسه و بخواد نظرات داده شده در مورد یک کار رو به طور کامل حذف کنه! اگه فکر می کنید این نظرات مزخرفه اهمیت ندید و به کارتون ادامه بدید اگر هم فکر می کنید این نظرات درسته پس لطفا تا زمانی که یک نمایش خوب برای اجرا نداشتید به روی صحنه نروید! در هر دو حال مخاطب هیچ تقصیری نداره.

کلیت ماجرا اون قدر شرم آوره که ترجیح میدم بیشتر از این در موردش حرف و سخنی به زبان نیارم. با آرزوی موفقیت برای این گروه در مشاغلی به جز تئاتر!
بعضی وقتا تیوال عجیب به خودش گل می زنه. گل به خودی در حدی که تموم محاسن و خوبی های دیگه ش رو تحت تاثیر قرار میده. البته به نظرم باتوجه به برخوردهای چکشی هنرمندان نامی تئاتر در این چندماه در تیوال(قطعا نیازی به بردن نام نیست) بیشترو پیشتر از تیوال(هرچند امیدوارم که مدیران تیوال هرچه زودتر این حقیقت رو درک کنند که بهتره موجودیت و هویت خودشون رو به مخاطبانش گره بزنه و نه به گروههای تئاتری) این هنرمندان خودمون هستن که حقیقتا بی جنبه ان :(((
۱۰ تیر ۱۳۹۳
شاهین نصیری عزیز...به درستی نوشته ای که " خنده داره که یک هنرمند از واکنش مخاطب خودش بترسه و بخواد نظرات داده شده در مورد یک کار رو به طور کامل حذف کنه!" خواستم یادآوری کنم که هستند کارگردان هایی که به خاطر نظر مخالف تماشاگرشان پای برگه نمایششان فحش برای آن کاربر می نویسند! می خواهم ارجاعتون بدم به برگه نمایش تاتر کودک "افسانه ماه و خورشید" که خودم نوشتم. منتها فحش های این آقا از دید عموم پنهان شده :)
بله... این جور آدم هایی داریم!
۱۰ تیر ۱۳۹۳
به شخصه در این زمینه از گروه همیاری و تیوال تشکر می کنم که نظرات و صفحه رو حذف نکردن ! به راحتی می تونم بگم که اگه سایت دیگه ای بود این اتفاق می افتاد !

من خودم نمایش رو روز اول دیدم و گرما و باقی قضیه ها واقعا آزار دهنده بود و اگه قرار بر لغو اجرا به این دلایل بود باید از همون روز فکری می شد , بیشتر به نظر می یاد که عوامل اجرا این تئاتر تحمل همین چند نقد کوچک رو هم نداشتن که خوب واقعا جای تاسف داره ...
۱۰ تیر ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید