در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | علیرضا روزبه درباره نمایش دل سگ: برای من که دو روز قبل نمایش زیبای " هیولا خوانی " رو از آقای
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 00:16:16
برای من که دو روز قبل نمایش زیبای " هیولا خوانی " رو از آقای یعقوبی دیده بودم این نمایش کاملا مایوس کننده بود : نمایشنامه ارزش توجه بیشتری داشت؛ تبدیل شدن یک سگ ولگرد به انسان نه تنها در یک نظام بولشویکی بلکه در هر جامعه دیگری میتونه به خودی خود دستمایه خوبی برای یه اثر ماندگار باشه ولی پرداخت سردستی نمایش همه چیز رو خراب کرد . بازیها همه در سطح استاندارد بودن نه چیزی بیشتر ( بازی آقای رضایی رو در ترانه های قدیمی با بازی ایشون در این تاتر مقایسه کنید ! حتی بازی خانوم کیخایی در نمایش دیگه ای که در حال حاضر به روی صحنه دارن ) البته نباید از حق گذشت که بازی بازیگر نقش سگ واقعا جز معدود نقاط قوت اجرا بود...
موسیقی نمایش با اون ریتم تکرار شونده و صدای سگ در پس زمینه کاملا آدمو یاد مارش های انقلابی مسخ کننده دوران شوروی سابق مینداخت...
طراحی صحنه اثر کاملا معمولی بود و کمکی به ارتباط بیشتر با اثر نمیکرد .
برای من به یاد ماندنی ترین صحنه نمایش صحنه پایانی بود که پروفسور و دستیارش تصمیم میگیرن سگ انسان نما رو به خود واقعیش برگردونن و سگ-انسان هر چیزی که به ذهنش میرسه با صدای بلندشعار میده... کاش میشد این عمل رو واقعا انجام داد اونوقت میدید که باید یک وزارت خونه رو به امور مربوط به سگ های ولگرد اختصاص میدادیم!
از حق نگذریم که نمایش پر استعارات خوب بود که شخصا از هیچکدوم به اندازه استفاده هیپوفیز و بیضه های جناب پوتین برای پیوند به سگ لذت نبردم چون ... دیدن ادامه ›› بعد از اتفاقات چند ماه گذشته در اوکراین و شبه جزیره کریمه کمتر کسی به اندازه ایشون لایق همچین پیوندی بودن! ( استفاده از روسری هم برای شخصیت های نمایش نکته جالبی بود مخصوصا برای جناب پلی گراف پلی گرافوویچ که با گذشت زمان رنگ روسری روشنش تیره تر شد و نوع بستنش هم تغییر کرد!)
کاش میشد از آقایون کارگردان خواهش کرد در یک زمان چند اثر رو به روی صحنه نیارن ؛ این مسئله جز بازخورد منفی روی نتیجه کار چیز دیگه ای به همراه نداره.

در پایان از تمامی عوامل این نمایش تشکر میکنم.

پ . ن . : این نمایش بدون در نظر گرفتن بعد اجتماعی - سیاسیش آدم رو یاد فیلم فرانکشتاین میانداخت.
یک نکته ظریف دیگه هم که خیلی زیرکانه بهش اشاره شده بود استفاده از تکنولوژی و بطور خاص تلفن همراه بود : چه برای فیلم برداری از تمامی مراحل ثبت پیشرفت علمی ( تبدیل سگ به انسان و بررسی مسائل مربوط به اون) چه برای سوء استفاده و ترور شخصیت فرد که واقعا تامل برانگیز بود . ( صحنه ای که سگ انسان نما دستیار پروفسور رو وادار میکنه میکنه پارس کنه ، التماس کنه و دکتر هم هر کاری اون میخواد میکنه در حالی که این صحنه ها توسط دوربین تلفن همراه ثبت میشه و بعدا هم میبینیم که مردم چطور روی اینترنت این ویدیو رو با ولع
تماشا میکنن و like میکنن!)
با جمله پرداخت سر دستی خیلی مواففم
تحلیل متن نمایش هم که درست هست
بازی ها هم در سطح استاندارد بودن هم موافقم
کلا با همه اش موافقم ;) فقط فکر نمیکنم بازخورد منفی داشته باشه
الان منم فکر میکنم هیولاخوانی بهتر بود
اگه رای بخوام بدم به این نمایش خوب میدم
به هیولاخوانی رای خیلی خوب رو میدم ;)
mer30
۲۳ تیر ۱۳۹۳
سلام از بنده اس شرمنده
اختیار دارین من که استفاده کردم کلی
در ضمن عذرخواهی میکنم به خاطر کامنت بی منطق قبلیم که بدون دیدن نمایش قضاوت کردم قول میدم تعصباتم کنار بذارم و عوض بشم بازم مرسی ;)
۲۳ تیر ۱۳۹۳
با سلام دوباره.
شما لطف دارید و خواهش میکنم عذر خواهی نکیند خانوم ؛ به هر حال هر کسی نسبت به یکسری چیزهای مورد علاقش خواهی نخواهی توجه خاص داره و نمیشه این حس رو کتمان کرد.
۲۳ تیر ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید