در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | رهایش درباره نمایش باغ دلگشا: بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند چو عضوی به
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:57:59
بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار

برای رعایت ارتباط منطقی بین دو بیت احتمالا "اعضای یک پیکرند " درست می باشد و نه "اعضای یک دیگرند" ( هرچند در نسخه فروغی هم "اعضای یک دیگرند" آمده )
ثانیا این شعر بر سر در هیچ دری در سازمان ملل نصب نشده و اساسا سازمان ملل سردر نداره!
Positron و فرزاد حریری این را خواندند
پوریا رنجبرکهن، محسن حسینی، وحید درودیان راد و رنکو این را دوست دارند
درباره نسخه صحیح تر ابیات، من هم جنین شنیدم و با شما هم نظرم.

و اما در خصوص درج این شعر بر سر در سازمان ملل هم درست می فرمایید، این روایتی اشتباه از یک واقعیه. حقیقت امر این هست که این ابیات در وسط فرشی اثر استاد صیرفیان با الیاف طلا نقش بسته و در بخش شمالی سالن مذاکرات نمایندگان در سازمان ملل متحد نصب شده. این فرش در سال ۲۰۰۵ میلادی، از سوی هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد و توسط استاد صیرفیان به سازمان ملل اهدا شده و برخلاف عادت سازمان ملل که هدایا رو به نمایش نمیذارن در محل مناسبی در سازمان ملل آویزان شده که برخی این اقدام رو به علت غیرممکن بودن مقاومت در برابر شعر سعدی بیان کردند.
۰۱ مرداد ۱۳۹۳
بهرنگ عزیز، سنت سازمان ملل به این صورت هست که هدایای کشورهای عضو به صورت دوره ای در جای جای ساختمان های سازمان به نمایش در میاد.
۱۱ مرداد ۱۳۹۳
جناب شفیعی مواردی رو که عرض کردم با یک جستجوی ساده در ویکی پدیا و سایت های مرتبط با این موضوع متوجه شدم، شاید اونچه که شما میکید دقیق تر باشه. اینطور که من متوجه شدم از یک زمانی به بعد این قسمت از سالن که مهم ترین قسمت سالن مذاکراته از زمانی به بعد پذیرای هیچ هدیه ای نبوده و برای این فرش استئنا قائل شده اند. و هدایای کشورهای عضو در سایر راهرو ها قرار می گیره. به هرحال این موارد اطلاعات موثق خود من نیست و نقل قول از دیگرانه بنابراین ممکنه در جزئیات اشتباهاتی هم داشته باشه. سپاس از نگاهتون.
۱۱ مرداد ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید