در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مارال بنی هاشمی درباره نمایش کابوس نامه: درود...بی تردید این نمایش تجربه ی جدیدی خواهد بود برای دوستداران تاتر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 06:08:14
درود...بی تردید این نمایش تجربه ی جدیدی خواهد بود برای دوستداران تاتر و چه بسا میتواند با اندک تغییراتی تجربه ی خوبی هم باشد . من نمونه ی این اثر را در کشور دیگری دیده بودم لذا از فرمت اجرا شگفت زده نشدم . این اثر به نظر من از جهت داستان و روایت های نویسنده دارای ضعف است . روایت ها در مقابل کارگردانی ناپخته به نظر میرسند. زمان نمایش طولانیتر از آن است که بگذارد حس تجربه کننده (تماشاگر) از نمایش به خستگی و کلافگی تبدیل نشود , تایم طولانی نمایش مزه آن را از زیر زبانتان بیرون میکشد .
در بخش هایی به گمانم اجرا توسط دوستان خوب نبود مانند قسمتی که بازیگری در مراسم ختم قرآن میخواند و لحن و نحوه قرایتش مخوف و رعب آور بود , در صورتی که قرآن باید آرامشبخش باشد , در لحظه حس میکردی شیطان قرآن میخواند ... و یا جایی که راوی میگفت هنگام وضع حملش پیرزنی آمد و گفت چنین و چنان . در حالیکه صدایی که به گوش میرسید از آن دختر جوانی بود , به عبارتی تصویر ذهنی با صدا همخوان نمیشد .این نکات و مسایل مشابه ذهن را پرتاب میکرد به نقطه ی دوری از فضای نمایش ...
به جز این موارد , نمایش در اجرای روایی بسیار موفق ظاهر شد.به گمانم اگر تجربه کننده را روی صندلی هایی با پشتی تاشو و به حالت اندکی خوابیده قرار میدادند , تجربه ی دیدن کابوس محسوس تر میشد . توصیه من بر تجربه کردن این اثر است.
با سپاس از دوستان
مارال عزیز، من با بخشهایی از نقدت موافق نیستم.مثلا به نظره من اون قسمت که در بهشت زهرا بود واقعا خوب اجرا شده بود و من حس حضور در یک مراسم تشییع جنازه واقعی رو داشتم و اشکمم درومد.
اما در مورد حالت تماشاگرها که به صورت خوابیده باشند کاملا باهات موافقم واتفاقا شبی که نمایش رو دیدم بعد از نمایش رفتم پیش آقای رهبانی و بهش این پیشنهاد رو دادم ولی ایشون گفتن که به دلیل محدودیت هایی که برای اجرا دارند امکان یه همچین چیدمانی رو نداشتن.
راستی این نمایشو کجا دیدی؟ چون من شنیده بودم ایشون برای این نمایش حق کپی رایت گرفته.
۱۱ مرداد ۱۳۹۳
مرسی مارال عزیز
خیلی ممنون که وقت گذاشتی و برام توضیح دادی :)
۱۲ مرداد ۱۳۹۳
به نظر من زمان نمایش مناسب بود حتی شاید دوست داشتم بیشتر هم ادامه داشته باشه... این بستگی به خود شخص داره که خودشو جقدر درگیر نمایش کنه...
۱۷ مرداد ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید