در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | حامد همتی درباره فیلم خفه‌گی: بهتر است ابتدای امر از نکات مثبت کار صحبت کنم , اتمسفر حاکم بر اثر, مو
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 01:19:54
حامد همتی (hami.h)
درباره فیلم خفه‌گی i
بهتر است ابتدای امر از نکات مثبت کار صحبت کنم , اتمسفر حاکم بر اثر, موسیقی , قاب بندی ,دکوپاژ, لوکیشن ها , تم سیاه و سفید و بطور کلی فضای تاریک ... دیدن ادامه ›› و سرد و وهم آلودی که ناخودآگاه حتی به بیننده احساس خفه گی دست میداد , همه همه از اثری متفاوت در سینمای ما نشان داشت . ولی حیف و صد حیف که چنین تجربه متفاوتی با یک فیلنامه بسیار ضعیف کاملا هدر رفته است , زمانی که فیلم به پایان میرسد من بیننده با بی شمار سوال و چراهای بی جواب مواجه هستم که منطقی برای آن رفتارها نمی یابم , واگر هم یکی دو صحنه جواب هم به آن داده شده یا بسیار گل درشت و وصله دار و یا کاملا واضح بر زبان قهرمان قصه, نه با کشف و در خلال داستان , با این وجود با همه این ها کنار می آیم تا زمانی که صحرا مشرقی مرتکب قتل میشود , از نظر من فیلم همانجا از بین می رود چرا که تا قبل از این در دنیایی که همه ادمها بطرز بی رحمانه ای بر اساس منافع خود تصمیم میگرفتند حتی همسر مسعود که به ظاهر پاک و معصوم مینمود " سکانس پیشنهاد دزدی از منزل مسعود برای گرفتن مدارک" به صحرا مشرقی حق میدادم که به فکر خود و سرنوشت و آتیه اش باشد و حتی با او همذات پنداری میکردم بناگاه با قاتل شدنش با دیالوگ "من این کار رو بخاطر تو کردم مسعود " همه چیز فرو میریزد , هم روند رسیدن به خاطر تو مسعود برایم غیر قابل قبول است و نمیتوانم باور کنم و هم با قاتل شدنش کنار نمی آیم , شاید آقای کارگردان دوست داشته سکانس فینالش آنگونه و در راستای نام فیلم باشد و باید اثر را به آن سمت میبرده است.
پ ن : به شخصه از دیدن این فیلم فارغ از بحث خوب یا بد بودن بر پرده سینما لذت بردم , مدتهاست فیلمهای ما قاب های تلویزیونی هستند که به زور بزرگشان کرده اند تا بتوانند بر پرده سینما اجرا پخش کنند.
ولی به نظر من قاتل شدنش غیر منطقی نبود،فردی که مدتها در تیمارستان کار میکنه و از نظر روانی خیلی حال مساعدی نداره،تشنه محبت است،از نظر مالی در تنگناست، تا حالا محبت مردی را ندیده،حال با اومدن مردی پولدار که سعی داره با توجه کردن بهش و وعده آینده خوب نظرش رو به خودش جلب کنه..به خاطر به دست آوردن این آدم هر کاری میکنه،چرا که قبل از این هم میخواست زن پیرمردی بشه..
اما فارغ از همه این صحبت‌ها،منم از این نوع فیلمها حتی اگر ضعف های زیادی داشته باشند استقبال میکنم، کافیه هر چی فیلم های اجتماعی دیدیم..به نظرم باید قدرِ کارگردان هایی مثل هومن سیدی،رامبد جوان،جیرانی و.. را دانست کسانیکه با تمام انتقادات شجاعت تجربه ژانر های مختلف را دارند..ما از این کارگردانها کم داریم..
۲۸ مهر ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید