در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سها تابان درباره نمایش دیور: متاسفانه باید بگم که این کار رو پیشنهاد نمی‌دم. به عنوان فردی که تاتر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 13:18:35
سها تابان (sohataban)
درباره نمایش دیور i
متاسفانه باید بگم که این کار رو پیشنهاد نمی‌دم.
به عنوان فردی که تاتر خونده و مخاطب جدیه تاتر هست معتقدم که اجرا در ژانری که ادعا می‌کنه تعاملی ... دیدن ادامه ›› ست موفق عمل نکرده، یا لااقل شبی که من اجرا رو دیدم این اتفاق نیفتاد.
تنها بخش قابل توجه اجرا همون قسمت تاتری کار هست و بازیگری سه بازیگر . اما قسمت تعاملی اصلا روی اسلوب جلو نمیره و این شاید به این دلیل است که کارگردان خودش نقش مجری را به عهده گرفته و نمی تواند نقش نظارت کننده و ارزیاب بر اجرای خود داشته باشد . یا شاید به این دلیل که هدف غائی را گاهی بی‌خیال می‌شدند و دل می‌دادند به شوخی‌های سبک و هجوهای مکرر تماشاچیان و بهرحال تامین گیشه برایشان از اهمیت بیشتری برخوردار بود تا اینکه طبق الگوی تاتر تعاملی پیش بروند.
شبی که من اجرا رو دیدم تعاملات در حد یک شوی نمایشی تنزل پیدا کرده بود و فقط بارقه‌هایی از مشارکت تماشاگران به شکل جدی خودی نشون داد. چیزی در حد برنامه‌ی دورهمی با همون سبک و سیاق رابطه‌ی مجری و تماشاچیان و خلق فضایی شاد و طنز ...
خبری از لایو استوری هم نبود. و کارگردان ظاهرا تماشاگران رو قابل ندونستند که لااقل قبل از اجرا توضیح بدهند چرا این قسمت حذف شده و لااقل عذرخواهی کنند که طبق معرفی‌ای که در سایت اومده اجرا نکرده‌اند.

بهرحال خدا قوت میگم به گروه اجرایی بخصوص بازیگران که از جان مایه گذاشتند . و البته برخی تماشاگران که کار رو جدی دیدند و تعامل‌شان نه از سر تفریح و وقت‌گذرانی که برای ارائه‌ی راهکار بود.
در مورد معایب نمایشنامه و گپ‌هایی که با شیوه‌ی اجرا ایجاد کرده بود حرفی نمیزنم. متاسفانه متن و سبک اجرایی در برخی موارد دچار از هم‌گسیختگی می‌شدند و شیوه‌ی تعاملی خودش را به متن تحمیل می‌کرد و متن خودش را به شیوه‌ی اجرا سنجاق!
...
من رفتم تا برای اولین بار تاتری تعاملی را به تماشا بنشینم اما این اتفاق نیفتاد.

با احترام
ممنون از یادداشت شما البته تئاتر تعاملی ژانر نیست اما خوش حال میشیم تعریف خودتون از تئاتر تعاملی رو برای گروه بنویسید تا یادداشتتون رو بر اساس اون بسنجیم و گروه متوجه نقد شما بشه
سپاس
۲۶ فروردین ۱۳۹۷
از یک تاتر یکساعته به اندازه یک سریال چهل قسمتی ایراد گرفتین! از شوخی های هجو و سبُک تماشاچیان و برخورد از سر تفریح برخی از مخاطبان با این تاتر گفتین اما توجه نکردین که شاید هدف این سبک از تاتر با عنوان تعاملی همین به تصویر کشیدن برخوردهای متفاوت و دیدگاههای مختلف در حل یک مشکل است و اینکه قرار نیست همه برای حل مشکل از روش های پیچیده فکری و ذهنی و انیشتین طور استفاده کنند. اگر منظورتون از تعامل اینه که مخاطب اتوکشیده و شیک بیاد دیالوگ بگه که خوب این میشه همون تاتر معمولی ! و دیگه نمیشه اسمش رو تعاملی گذاشت.
۲۸ فروردین ۱۳۹۷
با بخشی از گفته ی شما موافقم . در تیاتر برلین تماشاچیان در شبی که من بودم واقعا جدی تر به موضوع پرداختند تا در دیور. این رو من هم دیدم .. چون در زمینه ی تخصصی تیاتر؛ اطلاعاتی ندارم آسیب شناسی این موضوع رو فکر میکنم خود آقای رضایی با تجربه هایی که به وفور دارن و بقیه ی دوستانشون میتونن بکنن.
اما رفتار تماشاچی برای من نشانه ی این بود که ظاهرا جامعه داره به سمتی پس میره که هیچ چیز براش جدی نیست . متاسفانه. با علم به اینکه طبیعی س که موقعیت های طنز با قرار گرفتن تماشاچی به جای بازیگر بسیار اتفاق میافته که این به جذابیتش اضافه میکنه .
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید