در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
به آگاهی می‌رسد با توجه به راهپیمایی مناسبتی در تاریخ سه‌شنبه ۵ تیر در محدوده مرکز شهر ، لطفا حتما در زمانبندی حضور خود برای تماشای برنامه‌ها، تمهیدات لازم را درنظر بگیرید. لازم به ذکرست بلیت پس از آغاز برنامه اعتبار و ورود ندارد و بلیت در اختیار سالن است.
تیوال | متین درباره نمایش ریچارد: در چندماهى که افتخار حضور در کلاس نمایش نامه نویسى استاد #حمیدرضا_نعیم
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 11:51:31
متین (matinarch)
درباره نمایش ریچارد i
در چندماهى که افتخار حضور در کلاس نمایش نامه نویسى استاد #حمیدرضا_نعیمى را داشتم، از نمایش نامه ى #ریچارد ى مى گفتند که دوسال بود روى آن کار میکردند، و من چقدر منتظر دیدن این نمایش بودم... و امروز بعد از مدت ها در یک جمع سه نفره به همراه مادر و پدر به تماشاى این اثر نشستیم!
حقیقت قضیه آنکه اگرچه بعد از دیدن نمایش هاى چون #سقراط و #شوایک_سرباز_ساده_دل از استاد نعیمى، ریچارد براى من در آن اندازه نبود، اما همچنان اثرى تحسین برانگیز مى نمود.
روایتى از حکومتى جنایتکار که پایانش جز نابودى نخواهد بود!
بازى درخشان #حامدکمیلی در نقش ریچارد و نقش آفرینى #بهناز_نازی (پاى ثابت آثار نعیمى) و #شقایق_فراهانی در خور این نمایش بود،
صحنه ى نمایش عالى، و حرکات موزون به خوبى طراحى شده بود!
اما دو مورد که نمى توان نگفت؛
١-از مخاطب تئاتر انتظار مى رود فرق درام و کمدى را بفهمد، براى خندیدن کارهاى مناسب ترى هم هست!
٢-از کتاب و فیلم و... همه و همه رده بندى ... دیدن ادامه ›› سنى دارد، کودک یا نوجوان شما جدا از آنکه درک درستى از نمایش هاى این چنینى ندارد و بعضا خسته مى شود، با نق زدن ها و الکى خندیدن ها و... به شدت مزاحم بقیه است!
در شرایطى که متاسفانه خانواده ها درک کاملى از این مساله ندارند، کاش مدیریت نمایش ها محدودیت سنى براى ورود افراد به سالن ها قرار دهند!
*یادم مى آید وقتى هفت ساله بودم فیلمى در مورد ونگوکِ نقاش در سینما اکران میشد که محدودیت سن هفت سال داشت، قبل از ورود به سالن چون شناسنامه همراه نداشتم، از من تست خواندن گرفتند که معلوم شود مدرسه میروم و سن مناسب تماشاى فیلم را دارم یا نه!!!
با نظرات شما کاملا موافق هستم . ضمن اینکه به دو نکته خیلی مهم که در ذهن من بود اشاره کرده بودین. یکی آوردن بچه ها به این نمایش کلاسیک و دوم خندیدن های بی مورد بعضی از تماشاچی ها ...

به نظرم باید این تفکیک رو برای تیاتر قائل بشیم که هر اثری برای هر مخاطبی ساخته نشده و کلا فلسفه تولید و به صحنه کشیدن اثار متنوع هم همینه . برخلاف سینمای امروز که خیلی تفکیکی نمیشد براش قائل شد . تئاتر خواسته و یا ناخواسته باید این تفکیک را داشته باشه (مخاطب عام و مخاطب خاص)...

در ادامه در توصیف این اثر باید گفت از همه جوانب چه متن ،بازی ، دکور ، کارگردانی با احترام به نظر سایر دوستان کاملا اثری متوسط ... دیدن ادامه ›› بود . ما کارهای خیلی بهتری در زمینه نمایش ظلم حاکمین و یا نمایش قسمتی از تاریخ داریم که هم از لحاظ متن قوی بودند هم بازی....

ولی چیزی که در کارهای اقای نعیمی خیلی به چشم میخوره و بخشی از ویژگی های کاری ایشون شده این هست که در نهایت یک استانداردی برای خودشون قایل هستند که کارهاشون از یک سطحی هیچ وقت پایینتر نمیآید و بخش جالب انگیز علاقه ایشون به کارهای موزیکال هست که میتونه بخشی از مخاطبین رو جذب کنن.
مطلب بعدی بازی خوب حامد کمیلی هست. البته این قیاس نسبت به بازی های ایشون در تلویزیون و کلا کارهایی هست که تا به حال بازی کردند .این چنین پیشرفتهایی برای بازیگرانی که در ابتدا در تلویزیون فقط به عنوان چهره مطرح میشدند جای افرین دارد.

در اخر این نمایش میتوانست با متن خیلی غنی تر نوشته شود و با دکور فاخرتر و بازی های خیلی خیلی بهتری بر روی صحنه برود ...
۲۶ تیر ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید