در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | شادی اسدپور: یادداشتی بر نمایش مثل شلوار جین آبی اغلب مونولوگ را در قالب سخن می
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 03:09:02
یادداشتی بر نمایش مثل شلوار جین آبی

اغلب مونولوگ را در قالب سخن می شناسیم . سخنی که توسط یک شخصیت نمایشی اراِئه می شود . شاید بتوان گفت مونولوگ نگاهی ابزاری و تبلیغاتی به تئاتر است که هنرمند ، مفهومی را به عنوان تئاتر و به صورت یکطرفه به مخاطب منتقل می کند .
در مونولوگ ، گوینده به تنهایی روی صحنه صحبت می کند که مخاطب آن یا تماشاگر یا خود گوینده و یا شخصی غایب روی صحنه است که در تمام این موارد باید ارتباط صورت بگیرد .
در این نمایش سوالاتی ایجاد می شود که بی جواب می مانند .
اینجا کجاست ؟
گوینده با چه کسی یا کسانی صحبت می کند ؟
آیا ما با یک فضای ذهنی مواجهیم ؟
نویسنده به درستی ، داستانی را خلق کرده که می تواند نقطه قوت ... دیدن ادامه ›› یا شاید تنها نقطه قوت اثر باشد . شخصیت به واسطه داستان ما را در یک هزارتو می اندازد و با خود همراه می کند و البته که تا پایان سوالاتی را برایمان به وجود می آورد ولی پاسخی به آنها نمی دهد .
و اما کارگردانی ، اساسآ کارگردانی مونولوگ دشوار است و در این نمایش ضعف کارگردانی بسیار مشهود است تا جایی که مارا به لحاظ فضاسازی و... در یک وادی کسالت بار می اندازد و فقط و فقط با چنگ انداختن به داستان می توانیم همراه باشیم که شاید مهم ترین دلیلش تکرارهای غیر دراماتیک در میزانسن ها و کمپوزیسیون و... باشد .
فضای خالی صحنه که از همان ابتدا به شدت توی ذوق میزند. حرکت محدود و هدایت نشده ی بازیگر که بارها و بارها و بارها در یک انقباض به شدت قابل مشهود و حول یک محور می چرخد که صد البته این ضعف می تواند برگرفته از این باشد که خود کارگردان ، بازیگر نمایشش است .
بازیگر سعی می کند مترونوم،انرژی،تمپو و...را حفظ کند که در خیلی جاها موفق می شود البته که تپق هایی هم دارد که سعی می کند آنها را وارد بازی کند .
در پایان خسته نباشید میگم به گروه محترم و آرزوی موفقیت و اجراهای درخشان برایشان دارم .
سرکار خانم اسد پور از خوندن نظرتون لذت بردم یک کامنت حرفه ای و کامل با شما کاملا موافقم
ممنونم که حرفه ای ها هم خالی از نگرانی ها و حب و بغض ها حضور دارند
۱۳ مهر ۱۳۹۷
گروه همیاری (support)
درود بر شما و سپاس از فعالیت شما در تیوال
به منظور بهتر دیده شدن نوشته‌هایتان، اگر یک نوشته مشخصا درباره یک اثر است آن را پای برگه همان اثر بنگارید. سیستم به صورت خودکار آن‌را در دیوار زمینه مربوطه (مثلا تیاتر) نیز خواهد گنجاند.
۱۳ مهر ۱۳۹۷
ممنون جناب لهاک عزیز
لطف شماست به بنده
۱۳ مهر ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید