در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مهدی عزیزی درباره نمایش خدایگان: به داوری بنده ، خدایگان نمایشنامه ای است با ویژگیهای : 1- موضوعی که ب
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 13:38:19
به داوری بنده ، خدایگان نمایشنامه ای است با ویژگیهای :
1- موضوعی که به تمامی در صحنه خلق ، پرداخت و ختم می گردد ، کنایه ای به صحنه ی نمایش بسیار بزرگتر و هماره تکرار شونده ای به نام جهان . اشاره ای به خلاقیت ذهنی و ذهنیت خلاق و آفریننده ، تعریضی به تلاش فکری هزاران ساله بشر برای حصول به حقیقت هستی و وجود . طرح جدی پرسش پیشینی بودن صحنه ی زندگی و یا پسینی بودن آن و سهم هریک .
2- طرحی در نهایت خلاقیت و ظرافت در باز آفرینی پرسشهای اساسی ، از متقدمین که سقراط بزرگ پرسشگر آتنی است تا متاخرین ( ارجاع به نیچه در صحنه ی پایانی ) ، با همان دغدغه های تاریخ حوزه اندیشه بشر .
3- تلفیق و تفریق چند باره ی هنرمندانه و رندانه ی زمان و مکان ( به عنوان مهمترین و ای بسا یگانه معیارهای دستگاه شناخت بشر ) در طول نمایش که گویا اشاره ای است به کیفیت لا یتغیر حیات فکری انسان و شاید هم محدودیت های او برای درک واقعیتهای پیرامونی و تاکیدی بر پلورالیستیک بودن درک بشر از حقیقت .
4- آفرینش بی وقفه ی موقعیت های طنز در سراسر متن ، بدون در افتادن به ورطه ی ابتذال .
5- لایه لایه بودن نمایش و در نتیجه غافلگیری پی در پی مخاطب .
...و این است جادوی " وودی آلن " نابغه ی کمدی و طنز جهان که به همت ... دیدن ادامه ›› هنرمندان جوان و با استعداد این مرز و بوم بر صحنه ی نمایش جان یافته است .
سپاس ویژه از وودی آلن و شهرام زرگر و دکتر رحمت امینی و تیم هنرمند این نمایش ( اعم از نقش آفرینان ، طراحان و موسیقی ) که ضمن اینکه در عمق خود پرسشهای اساسی طرح نمود و پیام های عمیق مستتر داشت ( گرچه در پایان فروتنانه اظهار داشت ( نقل به مضمون ) مگر تئاتر باید حتمن پیام داشته باشد ) ؛ لحظات مفرحی برای مخاطب رقم زد که در شرایط امروز غنیمتی بود و هدیتی .
برجسته ترین نقطه ضعف نمایش تاخیر 30 دقیقه ای بود که البته از استثنائات گذشته ، اندک اندک دارد به قاعده تبدیل می گردد .
سپاس مجدد از تمامی عوامل گرامی این اثر دوست داشتنی .
جناب عزیزی، شما عزیزی. نمایش خدایگان در روزهای اول یکبار با تاخیر ۲۰ دقیقه‌ای اجرا شد که بیشترین مقدار تاخیر ما بوده. البته تاخیر تا ۵ دقیقه‌ چند باری داشتیم. قطعا جمله قبل برای توجیه تاخیر یا دفاع از چیزی که در ذات خودش غلطه گفته نشد، بلکه از نظر ما اگر تماشاگر حتی ۱ دقیقه بیشتر از موعد مقرر در سالن انتظار، منتظر شروع نمایش بمونه، به‌خاطر اینه که ما کارمون رو درست انجام ندادیم(حتی اگر این تاخیر از جانب گروه اجرایی نباشه باز هم این ماییم که باید شرایط مساعد رو برای مخاطبمون طلب کنیم). اما همونطور که خودتون هم اشاره کردید، مناسباتی بر تئاتر ما حاکم شده که حتی ما...
بعد از خوندن مطالبت درباره نمایش خدایگان یه پیشنهاد عالی به ذهنم رسید:
شما یک دستگاهی که مثل برق زئوس رو هرجایی که خواستی ظاهر کنه، لازم داری... من چند نمونه درجه یکشو دارم. با تماشاگرامونم زیر قیمت حساب میکنم. اگر خواستی، میدونی کجا پیدام کنی دیگه‌، فقط کافیه با رفقا بیایو چند تا بلیط دیگه برای نمایش "خدایگان" بخری...
۲۸ مهر ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید