در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مهدی عزیزی درباره نمایش خرده نان: به داوری بنده خرده نان اثری است نجیب و محترم که به دلایل گوناگون ارزش
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 21:36:56
به داوری بنده خرده نان اثری است نجیب و محترم که به دلایل گوناگون ارزش دیده شدن را دارد :
نخست در مورد متن اثر اینکه : 1- ایده و طرح نمایش واجد کارکردی عینی و عملی است که تغییر الگوی زندگی اجتماعی را در پیش چشم خواننده و بیننده اثر نهاده است ، بدین لحاظ نویسنده عمق تفرد زندگی بشر را هدف گرفته و به نقد کشیده است . این اهمیت زمانی افزون می گردد که توجه کنیم در عصر رسانه های دیجیتال شتاب شکاف فرد - اجتماع سرعتی دو چندان یافته است . 2- متن اثر ، سلطه ساختارها و فرایندهای ذهنی که ناشی از سو گیری های شناختی انسان است را به مرآی بیننده نشانده و اهمیت این مطلب در آن است که این سلطه منجر به خطای نظام مند در گرایشات و استدلالات انسان نسبت به زندگی خویش گردیده و تسلسل وار منتج به تصمیم گیری های اشتباه در طول زندگی می گردد . 3- در این اثر مخاطب به خوبی و بطور ملموس نتیجه توجه محض به درون زندگی خویش را مشاهده می نماید که خرده نان های پراکنده در سطح زندگی خود را با اهمیت تر از جانهایی می بیند که در همسایگی اش به خطر افتاده اند . 4- نکته بسیار مهم دیگری که در طرح اثر به چشم می آید این است که انسان برای اعمال اراده جهت دستیابی به خواسته ها و تمایلات زندگی خویش زمان نامحدودی در اختیار ندارد و اینکه مسئله این نیست که در میانسالی بدن انسان سر ناسازگاری می گذارد بلکه این پشیمانی ها و افسوس ها هستند که در این سنین به شکارمان می نشینند و روحمان را خراش می دهند ، ارجاعی رندانه به گفته سقراط بزرگ که " زندگی نیازموده ارزش زیستن ندارد " .
اما در مورد این اجرا که علیرغم مینیمال بودن تمامی عناصر ، به داوری بنده به غایت موفق عمل نمود و این نشان از هوشمندی و هنر کارگردان محترم آن دارد که با بهره گیری از حداقل های لازم حداکثر بهره برداری را از متن نموده ... دیدن ادامه ›› است .
اجرای هنرمندانه و استادانه رضا بهبودی عزیز مثل همیشه عالی و بدون تردید نقش مقابل ایشان سرکار خانم اقبال نژاد که چه دلنشین و هنرمندانه از عمق جان ایفای نقش نمودند .
تکمله : تواضع و فروتنی کورش سلیمانی عزیز مثال زدنی است و ارمغان این رفتار والای انسانی برای وی عزت است و احترام .
سپاس از تمامی عوامل این اثر نجیب .
جناب مهدی عزیزی عزیز ... خوشحالیم از اینکه تماشاگران فهیم و ارزشمندی چون شما داریم ... پاینده باشید ...
۰۸ دی ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید