در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | آزیتا رصافی درباره نمایش سکوت سفید: نمایش سکوت سفید کاری دلچسب و جذاب است. از متن گرفته تا کارگردانی حساب
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:55:52
نمایش سکوت سفید کاری دلچسب و جذاب است. از متن گرفته تا کارگردانی حساب شده و درست.
تام استوپارد انگلیسی را از سینما می‌شناختم از فیلم‌های شکسپیر عاشق و آنا کارنینا و متاسفانه تا پیش از این با نمایشنامه‌هایش آشنایی نداشتم. وقتی فهمیدم کورش سلیمانی نمایشنامه‌ای از تام استوپارد را برای اجرا انتخاب کرده و ازآنجایی‌که کارهای پیشین کورش سلیمانی را دوست داشتم انگیزه‌ام را برای دیدن سکوت سفید مضاعف کرد.
سکوت سفید بی‌ادعا و در آرامشی که انگار لازمه‌ی محیط بیمارستان به‌عنوان لوکیشن اصلی نمایش است پیش می‌رود و از دریچه‌ی ذهن جان براون ما را با دنیایی آشنا می‌کند که شبیه دنیای همگان نیست. دنیایی که انسان خودش انتخاب می‌کند که کجا باشد و چگونه برای خود آرامش بخرد. هر چه پیش می‌رویم می‌فهمیم که سکوتی که جان براون برای خود برگزیده از جنس دیگری است و او آرامش و سکوتی خودخواسته را طلب می‌کند که انگار در دنیای واقعی در دسترس نیست.
از این است که عکس پرستاری که دیگران را دعوت به سکوت می‌کند و روی دیوار اتاق جان براون خودنمایی می‌کند تفاوت این دنیاها را به رخ می‌کشد.
پس از پایان نمایش ذهن مخاطب درگیر جان براون و دنیایش و تفاوتش با دنیای پیرامونش می‌شود و به نظر من این نشان‌دهنده‌ی موفقیت هر اثر هنری است. البته در این موفقیت نباید سهم کارگردانی، طراحی صحنه و بازی‌های خوب بازیگران (خصوصاً سامان دارابی و آناهیتا اقبال‌نژاد) را نادیده گرفت.
در میان هیاهوی هفته‌ای که گذشت دیدن سکوت سفید اتفاقی دلپذیر بود و به علاقه‌مندان به تئاتر دیدنش را توصیه می‌کنم.
ممنونم آزیتابانوی گرامی، ... خوشحالیم که شما را این بار هم با رضایت بدرقه کردیم ... پاینده باشید ...
۰۳ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید