در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد. خریداران محترم این سانسها لطفا منتظر اطلاع‌رسانی بخش پشتیبانی تیوال از طریق پیامک باشند.
تیوال | اشکان حامد غلامشاهی درباره نمایش سمفونی کوچک سکوت: مهم نیست کدوم سوی پرده باشیم. طرف حق یا باطل. مهم نیست که رهبران کدو
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 19:18:03
مهم نیست کدوم سوی پرده باشیم. طرف حق یا باطل.
مهم نیست که رهبران کدوم طرف حق رو دنبال میکنند و کدوم ظلم را.
مهم اینه که ما به هر حال بازیچه ی این رهبران هستیم. بازیچه ی اعتقاداتی که معمولا خودشونم ارزشی براش قائل نمیشن.
بعضی از ما به زور خدمت میکنیم و بعضیمان کورکورانه و بدون تفکر اونها رو میپرستیم و دنبال میکنیم. در حالی که برای اونها عروسک هایی بیش نیستیم.
در نهایت بازنده ی همه ی این میدان ها ما هستیم. مایی که ادعای ارشد مخلوقات بودن و داریم اما ابتر مخلوقات باقی ماندیم. مایی که قدرت تعقل رو دلیلی بر برتری خودمون میدونیم اما در طول زندگیمان شاید حتی لحظه ای به درستی فکر نکنیم. چون انسان امروز فکر نمیکنه بلکه تکرار میکنه. منتظر میمونه تا موج جدیدی بیاد و اون رو بدون لحظه ای فکر دنبال کنه. لحظه ای دم از آزادی میزنه و لحظه ای بعدتر زنجیر خودش رو میپرسته.
نمایش سمفونی کوچک سکوت رو هم در فرم و هم در محتوا دوست داشتم. نکات خیلی ریزی رو شاهد بودم که در این نمایش رعایت شده بود.
اما مهم ترین و جالب ترین نکته ی نمایش برای من همین بود که پیرو های هر دو طرف پرده نهایتا بازنده ی اعتقادات و افکار رهبرانشون هستن. و این ... دیدن ادامه ›› چیزیه که در تاریخ مدام تکرار شده.
مثلا در مورد جنگ آمریکا و ویتنام هنوز بحث های زیادی هست که کدوم سمت برنده شده. اما در واقع این جنگ هم مثل همه ی جنگ های دیگه برنده ای نداشته. فقط بازنده ای داشته که همه ی جنگ ها از خودشون به جا میزارن.
تازه اگر بپذیریم هیچکدام از این پیشوایان طرف حق باشند. و هر دو در باطل های متفاوتی نیستند.
۱۰ بهمن ۱۳۹۸
هرچی که من فکر میکنم و تو مینویسی :)
۱۰ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید