در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | 7 جولای درباره فیلم جان‌دار: اتفاقی که بعد از دیدن فیلم برام افتاد این بود که بشدت اعصابم خورد شد!
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 14:27:32
اتفاقی که بعد از دیدن فیلم برام افتاد این بود که بشدت اعصابم خورد شد! و دلیلش نه یاسر شخصیت شر فیلم، نه اعدام جمال، نه شخصیت پدری نگران آبرو و ناموس، نه فضای تاریک قصه و رخدادها بلکه فقط و فقط کاراکتر مادر بود.
شخصیتش درست نبود یعنی نمیشد باورش کرد حتی استحاله شخصیت هم نداشت که از مسیر آ تا نقطه ب تغییر کرده باشه.
اینکه برای زنده موندن بجه اش یه مادر، درخواست کنه که دختر هووش حتی، سقط جنین کنه اونم جنینی که روح درش دمیده شده و حکم قتل نفس داره از نظر شرعی و از نظر عرفی و اجتماعی هم بشدت نکوهیده است، اصلا باور پذیر نبود. خصوصا اینکه اواسط فیلم که پسر کوچیک میگه اگه دختر خودتم بود بازم میخواستی که طلاق بگیره و زن یاسر بشه بهش برمیخوره بعد از گله و شکایت، که من فرقی نذاشتم بینتون، میگه: مگه من میخوام اسما طلاق بگیره بخاطر جمال، زن یاسر شه که شما با من اینجوری رفتار میکنین! چه اتفاقی مگه میافته که در ادامه فیلم میخواد از اسما سقط جنین کنه و زن یاسر بشه! درسته اهل شرعیات نبود ولی تو دادگاه دروغ نگفت و ساکت بود صحبت از نمک مرتضی علی و برکت خدا میکرد پس چطور این خواسته رو مطرح میکنه درحالیکه همونطور که گفتم سیر شخصیتی هم نشون داده نشده.
مشکل اساسی این فیلم بنظرم دیالوگ نویسیه. دیالوگ باید در خدمت فیلم باشه. کاراکترها جز یاسر و زن داداشش دیالوگاشون به اندازه نبود. برای همین باران کوثری نقش ماست رو بازی میکرد و یا پدر سخنرانی تکراری میشنیدی ازش. بیش از ۵ دقیقه فیلم فقط راجع به شام عروسی حرف میزدن!
صحنه تاثیر گذار فیلم برای من جایی بود که حامد بهداد سر صحنه سازی داداششو با کاتر میزنه و بعد بازی برادره طوری بود که انگار مرد و من بهت زده ... دیدن ادامه ›› که وای اگه بمیره داستان چی میشه. برادرش رو زده کشته ولی قصد کشتن نداشته حالا خونواده چیکار میکنه اصلا خودش باید چی بگه و چیکار کنه کاشکی اینجوری قصه رو ادامه میدادن!
عالی بود 7 جولای عزیز. به نکات درستی اشاره کردید. دقیقا من هم فکر کردم اگر قصه این طوری شیفت کنه چه گره در گره ای می شه و عجب داستانی می شه. خیلی جذاب تر می شد قصه.

من فقط یک چیزی رو نفهمیدم. پدر خانواده 7 ساله که دست زن دومشو گرفته آورده توی خونه زن اولش. الان زن دومش چی شده بود؟ بعد اینا چطوری 7 ساله این قدر صمیم شدن با همدیگه؟ چرا قبلا معرفی نشده بودن به هم؟ چجوری بچه های به این بزرگی داشته از زن دومش؟ یعنی مثلا 10 سال بعد از زن اول رفته زن دوم گرفته؟
۰۴ مرداد ۱۳۹۹
الهه الف
عالی بود 7 جولای عزیز. به نکات درستی اشاره کردید. دقیقا من هم فکر کردم اگر قصه این طوری شیفت کنه چه گره در گره ای می شه و عجب داستانی می شه. خیلی جذاب تر می شد قصه. من فقط یک چیزی رو نفهمیدم. ...
سلام و ممنون از لطف شما.
جایی از فیلم اشاره به فوت زن دوم میکنه انگار با لفظ خدابیامرز فکر میکنم اینطور بود.
نکته دوم هم که بهش پرداخت نشده بود دقیقا همین نکته ای بود که شما بدرستی اشاره کردین
زندگی مخفیانه داشته پدر؟ چجور باهم صمیمی شدن و بعد پذیرفتن؟
سوال و انتظار درستی از بیننده که پاسخی نداشته بده کارگردان
۰۴ مرداد ۱۳۹۹
«مادر بودن»
۰۳ شهریور ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید