در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد. خریداران محترم این سانسها لطفا منتظر اطلاع‌رسانی بخش پشتیبانی تیوال از طریق پیامک باشند.
تیوال | حوا درباره نمایش فرگشت: سلام و خدا قوت به دکتر خلیل زاده و تیم عالیشون دیشب نمایش رو دیدیم و
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 23:18:33
حوا (saraimani)
درباره نمایش فرگشت i
سلام و خدا قوت به دکتر خلیل زاده و تیم عالیشون
دیشب نمایش رو دیدیم و در بحث انتهایی شرکت کردیم اما یه سری موارد که مطرح نشد رو میخواستم اینجا اعلام کنم .
استاد دیشب داستانی از مولانا بیان کردین که چون عاشق گفته بود منم در بروی او باز نشد.
یه تناقضی بین معنی عشق و این داستان هست. اگر عشق دو طرفه نباشه یه جایی میرسه که به این نکته میشه اشاره کرد چرا عشق عاشق در قبال منم گفتن سنجش میشود ولی در قبال راه داده نشدن خبری نیست از عشق
به نظرم باید عشق و ازدواج رو از هم جدا کنیم. نوجوون که بودم میگفتن معنی عشق در نرسیدن است. الان دارم میبینم واقعیت داره
چطور؟ همون مثال بالا عاشقی معنیش با زندگی کردن فرق میکنه
من وقتی با همسرم ازدواج کردم همدیگرو دوست داشتیم الانم داریم که بعضی بالا بلندیای زندگی رو به خاطر همون ... دیدن ادامه ›› تحمل میکنیم
ولی میخوام بگم ازدواج یه قرارداده و باید دو سر برد باشه وگرنه یکی از طرفین احساس خسران میکنه. در ازدواج نباید زیاد از خودت بگذری چون به جایی میرسی که میبینی تو دیگه اون توی سابق نیستی و داری روز به روز از خودت دورتر میشی. زن و مردم نداره
اما صحبت عشق یه چیز دیگه است اون جاییکه دیگه من معنی ندارم حتی کار معشوق رو در راه ندادن به منزل برای یک من گفتن با جون و دل میپذیرم و دیگه منی وجود نخواهد داشت.
اما زندگی واقعا واقعا واقعا فرق داره
خانم مشاوری که دیشب تو سالن بود هم یه چندتا قانون کلی در مورد زندگی ارائه کردن که با احترام میخوام بگم بعد پونزده سال زندگی ایمان دارم که نمیشه زندگی رو از روی کتاب مهار کرد و با یه سری تئوری و نظریه بردش جلو. زندگی یه رابطه الاکلنگیه که اگه طرفین همو دوست نداشته باشن امکان ادامه اش وجود نداره و با این علاقه است که یه وقتایی این طرف میره بالا یه وقتایی اونطرف. به هر حال باید تعامل رو یاد بگیریم و طبق همه حرفا تو عشق تعاملی وجود نداره. مطمئنم عشق دو طرفه هم وجود نداره که اگه وجود داشت خیلی چیزا به این شکل الانی اتفاق نمیافتاد.
از خود گذشتگی و ایثار و... در زندگی تعاملی و طبق قرارداد نباید فقط یکی از خودگذشتگی کنه چون اونوقته که دیگه سنگی روی سنگ بند نمیشه و همیشه احساس خسران خواهی داشت.


راستی یه تشکر ویژه از علامت سوالی که در ذهنمون ایجاد کردین تا بشه مایه مباحثه و مکاشفه های نیمه شبی در خیابان . با دوستان نمایش رو دیدیم و همون سر چهارراه ایستاده بودیم صحبت میکردیم.
درود
ممنونم که تماشاگر ما بودید. هیچ لذتی بالاتر از لذت گفتگوی نمایشی نیست. خوشحالم این فرصت برای گروه فرگشت فراهم است و از شما برای اندیشیدن‌تان به اجرای ما سپاسگزارم.

موافقم
راه زندگی کردن و عاشقی کردن جداست. زندگی مسیر است و عشق دیگرگونه مسیری که علتش ز علت‌ها جداست. خوشبخت کسی که عقلش هم عاشق شود.
۰۹ آذر ۱۴۰۰
شعری از اقبال همیشه برام جالب بوده
برق را این به جگر میزند آن رام کند عشق از عقل فسون پیشه جگردار است
عقل چون پای در این راه خم اندر خم زد شعله در آب دوانید و جها بر هم زد
عقل خودبین دگر و عقل جهان بین دگر است بال بلبل دگر و باله شاهین دگر است
۰۹ آذر ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید