در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد. خریداران محترم این سانسها لطفا منتظر اطلاع‌رسانی بخش پشتیبانی تیوال از طریق پیامک باشند.
تیوال | فربد اهورابنده درباره نمایش سبُکی: اول: اطلاق الفاظی مانند سخیف یا مبتذل به هیچ وجه به این نمایش نمی‌چسبد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:41:13
اول: اطلاق الفاظی مانند سخیف یا مبتذل به هیچ وجه به این نمایش نمی‌چسبد. این نمایش در بدترین حالت ضعیف است. حرف کوچکی داشت که تقریبا از پس بیانش برآمد.

دوم: این که بگوییم نباید به یک گروه جوان و بی‌ادعا سخت بگیریم به نظرم هم توهین به آن گروه محترم است هم توهین به تماشاگران. مگر تا به حال هیچ جوانِ بی‌ادعا و پرانرژی‌ای کار بد نساخته‌است؟ آیا باید به صرف جوانی چشم بر ضعف‌های‌شان بست؟ هر گروهی که کاری را به نمایش عمومی درمی‌‌آورد، حتما این اطمینان را دارد که کارش به حدی از پختگی رسیده و شایسته‌ی نمایش برای عموم و مورد قضاوت قرار گرفتن است.

سوم: نقد یا نظر یا دل‌نوشته یا هر چیز دیگری که در مورد هر اثری گفته یا نوشته می‌شود چه مثبت چه منفی چه سازنده چه مخرب و حتی توهین‌آمیز مزایای خودش را دارد. نقد سازنده که چراغ راه است، تعریف و تمجیدها انرژی مضاعف می‌دهند و تخریب و توهین‌ها هم برای گروه تمرین تحمل و صبر است و البته بسیار مفید برای ادامه‌ی راه. اما مکث بیش از حد روی تمجیدها زیان‌بار است، صرفا باید از آنها انرژی گرفت ... دیدن ادامه ›› و گذر کرد.

چهارم: تماشاگر حق دارد هر گونه که می‌خواهد نظر بدهد و قضاوت کند چون وقت و پولش را هزینه کرده‌است. خالقین اثر هم با علم به اینکه همه را نمی‌توان راضی نگه‌داشت، نه باید توضیح اضافه‌تری در مورد اثرشان دهند نه جواب توهین‌ها را. صرفا باید وجدان‌شان را قاضی کنند و ببینند که از خودشان راضی هستند یا نه. آیا تغییری مثبت و رو به جلو در جامعه یا حداقل خودشان ایجاد کرده‌اند یا خیر. اگر پاسخ مثبت است که خوش به حال‌شان، چه لذتی بالاتر از این؟!

آخر: برای این گروه محترم آینده‌ای درخشان، پر از موفقیت و همراه با رضایت درونی آرزو می‌کنم.
با اینکه ظاهراً در موردِ خودِ سَبُکی با شما اختلاف نظر دارم 😊 ولی نوشته‌تون کاملاً درسته (مخصوصاً مورد دوم و چهارم) و در مورد همه‌ی نمایش‌ها صدق می‌‌کنه. 👌🏻👌🏻👌🏻
۱۱ مرداد ۱۴۰۱
صبا صالحیان
با اینکه ظاهراً در موردِ خودِ سَبُکی با شما اختلاف نظر دارم 😊 ولی نوشته‌تون کاملاً درسته (مخصوصاً مورد دوم و چهارم) و در مورد همه‌ی نمایش‌ها صدق می‌‌کنه. 👌🏻👌🏻👌🏻
سرکار خانم صالحیان عزیز، با سپاس از توجه شما.
همین اختلاف نظرها و البته بحث و تبادل نظر در مورد آنها باعث پویایی تئاتر و دیگر هنرها می‌شود.
۱۱ مرداد ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید