در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | رعنا اسداللهی درباره نمایش سندروم روسمر: دیشب به تماشای این نمایش نشستم. طبق گفته دوستان ترافیک اون زمان خیلی ز
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 01:14:52
دیشب به تماشای این نمایش نشستم. طبق گفته دوستان ترافیک اون زمان خیلی زیاد بود و من 19:26 دقیقه رسیدم که چون با 10 دقیقه تاخیر ورود دادن مشکلی پیش نیومد.
انتخاب جا کاملاً تصادفی و بر اساس تعداد نفرات گروهی که با هم هستید و جاهای خالی باقی مونده مشخص میشه. جایابی افراد رو بازیگران با دقت انجام میدن که همه سریعتر بشینن که یکم آدم رو شرمنده می‌کنن!
من خیلی دوست داشتم که این نمایش رو ببینم چون ایبسن رو خیلی دوست دارم و عموماً نمایشنامه‌هاش تو ایران مجوز نمی‌گیرن.
لذت بردم از دراماتورژی متن و ارتباطی ظریفی که بین متن اصلی و بحث روز جامعه ایجاد شده بود. بازی‌ها خوب بود ولی بازی آقایان چنگیزیان و صیاد برهانی واقعاً در سطح دیگری بود. سعید چنگیزیان بخاطر صدای قوی و قدرت کلامی که داره صحنه رو مال خودش می‌کنه که تنها کسی که با سلاح متفاوت تونسته بود تعادل در اجرا ایجاد کنه آقای صیاد برهانی بود، ظرافت کلام در کنار تسلط بر بازی بالانس قدرت خوبی رو ایجاد کرده بود.
اینتراکتیو بودن نمایش خیلی حرف‌ها برای گفتن داشت و لزوماً نوع متفاوتی از اجرا نبود، کاملاً با متن و نیت کارگردان همراستا بود.
من با توجه به اینکه از نمایش "اینجا پنجره‌ای باز مانده است" هم بخاطر سپردن نقش زن به مرد و یا حذف زن از صحنه انتقاد کرده بودم، ... دیدن ادامه ›› در این نمایش هم با این تفکر رفتم که از این قضیه شاکی بشم، اما یه دیالوگ ظریف ربکا "زن که در جامعه نقشی نداره حتی تو همین اجرا هم نداره" یکم نظرم رو تغییر داد و فکر کردم شاید این کار با یک تیر دو نشون زدن بوده؟! که البته جای بحث و بررسی داره، چون در نهایت زن حذف شده و هیچ توجیه‌ی نمی‌تونه بیکار شدن بازیگران زن را منطقی کنه!
این نمایش جای بحث زیاد داشت ولی من سخن کوتاه می‌کنم!
خسته نباشید می‌گم به گروه اجرایی و امیدوارم از ایبسن نمایش‌های بیشتری ببینیم.