در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | نگار بیکی درباره نمایش تهران پاریس تهران: ملغمه‌ای از آنچه کارگردان در تمام دوران زیستش آموخته بود! دوست داشت
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 12:14:49
ملغمه‌ای از آنچه کارگردان در تمام دوران زیستش آموخته بود!

دوست داشتم نمایش رو‌ نمی‌دیدم و افسوس میخوردم که اجرای عالی و شاهکاری رو از دست دادم اما، الان میتونم بگم بد نبود. بازی‌ها روان و عالی بودن و بیان سینا ساعی، بسیار قوی! البته که تاثیر رپ‌خوانی رو در بیان آهنگین کلمات، متوجه می‌شدیم. بیان خانم ماهیانی هم متوسط بود و گاهی مخرج حروف به‌طور کامل ادا نمی‌شد.
فقط من متوجه بعضی از اکت‌های اضافی بازیگران نشدم؛ آیا این همه اغراق در بازی‌ها لازم بود؟ آیا این همه فریاد و خشم و... ضرورتی داشت؟ فریاد جناب محدث برای ادای کلمه‌ء «کجایی؟!» ضرورتی داشت؟ البته اینکه این «کجایی» خطاب به چه کسی بود هم جای بحث دارد.
و خب ۱۰۰ البته که فرم برای متن زیادی بود؛ روایت قصه‌ای که می‌شد خیلی ساده‌تر نشون داده بشه، متن ساده و روان، فرم فلسفی و سخت و‌ پیچیده لازم نداشت. و کاش تعامل بازیگران رو در صحنه هم شاهد بودیم و نه فقط در متن!
در کل دیدنش بهتر از ندیدنش بود و خب بیان و بازی شگفت‌انگیزی رو از سینا ساعی می‌شد دید.
با رعایت احترام به نقد سرکار

نمایش ها توی 5 ساله اخیر خیلیی به سمت متن های روان و غیر فلسفی رفتن
و ما نمایش هایی داشتیم که اثر های به شدت ادبی و فلسفی بودن و به نمایشنامه های روان تبدیل شدن و بعد به صحنه رفتند بعد از مدتی تلفیقی از جملات فلسفی سنگین و گاه با خشم و نفرت بیش از حد میتونست دنیای تاتر از یکنواختی خارج کنه و هیجان داشته ... دیدن ادامه ›› باشه.
قسمتی که فرزین محدث کلمه (کجایی) ادا میکرد میتونست خطاب به تمام شخصیت هایی باشه که ما توی جریان داستان از دست دادیم و کشته شدن حتی میتونه این خطاب به خوده شخصیت فرزین محدث که کشته شد نسبت داده شود و به این منظور که در جست وجوی خودش بود تلقی بشه
و در نهایت باید بگم من هم با نظر شما در مورد تعامل بیشتر شخصیت ها با بکدیگر موافقم به خصوص تعامل عاشقانه ایدا ماهیانی و سینا ساعی
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید