در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | پیمان لسان درباره نمایش کفنم کجاست؟!: شرح ماوقع رو که خوندم، باتوجه به بخشی که اون آقا با خوابشون و صداهای م
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 16:41:08
شرح ماوقع رو که خوندم، باتوجه به بخشی که اون آقا با خوابشون و صداهای مزاحم جو سالن رو به هم زده؛ به گروه اجرایی حق دادم که برای احترام به کار خودش و سایر تماشاگران برخورد مستقیم کرده و از طرفی هم تعجب کردم و خشنود شدم که یک گروه آداب و معنای تئاتر رو نه تنها فهمیده بلکه بهش پایبند مونده و عمل کرده!
ولی متاسفانه با خواندن کامنت زیر از گروه اجرایی خیالم راحت شد که الحمدلله مثل همیشه گربه بوده و برخوردشان با اون شخص فقط بخاطر همون بخش بی احترامی چندشبه ی ایشان به گروه بوده و لاغیر! :

"ما در این 14 شب، یک اجرا رو میزبان یک گروه تماشگر دبیرستانی بودیم که در سالن و موقع اجرا هر کاری که از دستشون برمی‌آمد را انجام دادن ( خوردن چیپس و پفک / صحبت با موبایل / رفت و آمد مکرر در سالن / حتی متلک گویی برجی از این دوستان نسبت به بازیگران) که به ضم بنده نه تنها عذاب آور نبود بلکه جذاب هم بود چرا که برای اولین بار بود که با فضای تاتر مواجه میشدن و از نظر تیم اجرایی هم هیچ ایرادی نداشته و خوشحال هم بودیم که در آخر این دوستان ترغیب به دیدن تئاترهای دیگر هم شدن."

اینکه چیپس خوردن و حین قدم زدن با موبایل صحبت کردنِ تماشاگر در سالن را "جذّاب" می دانید(!!!) بخاطر ترغیب این دوستان به تماشای ... دیدن ادامه ›› تئاتر های دیگر نبوده(که انشالله با این اکت های عذاب آورشان ترغیب نشده باشند!) بلکه احتمالا بخاطر کمک به سولداوت یکی از همان 14شب اجرا بوده که بهش مفتخر هستید.
در غیر اینصورت می بایست از اون گروه بسیار بیشتر برافروخته می شدید و آداب تماشای تئاتر رو در همان اولین اجرایی که می بینند تذکر می دادید...در اینجا میتونم بپذیرم که از سر خیرخواهی تذکر آرام تری با توجه به عدم آگاهی اون افراد بدید و امیدوار باشید که یا دیگر تئاتر نبینند یا به آداب تماشای نمایش عمل کنند...ولی خوشحال بودن از این ماجرا خیلی عجیبه!

برای بار هزارم از استاد رضا بهبودی نقل میکنم: "من عاشق اینم 5نفر اینجا(داخل سالن) باشند و اجرای کوفتی من رو ببینند...کسایی که برای تئاتر میان!"
کاملا دوستانه و از سر خیرخواهی عرض میکنم که بنظرم شما و تمام دوستان جوان دیگر تئاتری هم برای همین 5تا تماشاگر درست، اجرا روی صحنه ببرید و مطمئن باشید با کیفیت بالای کارتون میتونید هر شب سولداوت باشید...آن هم با تماشاگری که به شما احترام میذاره و آداب حضور در اجرای شما رو رعایت میکنه.
البته اگر شما هم برای نفس "تئاتر" حرمت قائلید.
سلام دوست عزیز ممنون از پیام طولانی و با جزییاتتون. دوست عزیز من و شما هم نظریم فقط اگر دقیق تر نگاه کنیم متوجه تفاوت سلیقمون میشیم. وظیفه ی ما فرهنگ سازی . اما آیا این فرهنگ سازی در همه ی صنوف و افراد یکسان می‌تونه اتفاق بیفته ؟ ما به یک انسان ۴۵ ساله که خودش رو منتقد تاتر می‌دونه و بیش از ۲۰۰ تا اجرا شاید دیده باشه میتونیم تذکر بدیم که رفتارت اشتباه بوده ولی برای ۶۰ تماشاگر دبیرستانی دختر نمیتونی با همون لحن تذکر بدی چرا چونکه اونها برای اولین بار دارن یک تئاتر حرفه ای رو میبینن اتفاقا در انتهای اون اجرا که شما حضور نداشتید بنده در صحبت های آخر کار گفتم یک سر اتفاقات افتاد که ازش بگذریم به هر حال مهم این بود که برای شما فرهنگ‌سازی دیدن تیاتر شروع شد امیدوارم در ادامه جذب تیاتر بشید. فروش هدف اول گروه ما نیست که اگر بود سال پیش اجراهامون رو به دلیل درد دل خودمون متوقف نمی‌کردیم اون هم با ضرر هنگفت. هدف ما جذب مخاطب برای حرفی که روی صحنه می‌زنیم هست و خواهد بود. وقتی اون دوستمون وسط مهم ترین صحنه ی احساسی بنده تخریب می‌کنه حس صحنه رو بنده برای دفاع از هدف متن و کارم حتما بهشون متذکر میشم تا بدونن فقط به گروه انسان توهین نشده بلکه به کارکترها و روح اونها توهین کردند. در ضمن دوستان دانش آموزی که یک شب اومدن و کار رو دیدن همگی سالن رو پر کردند و تمام سالن یکدست بود و به شدت در صحنه های تراژدی کار سکوت رو رعایت می‌کردند و در صحنه های فان حتی اگر خنده ای هم داشتند کنترل شده بود . ما از حضورشون به این دلیل لذت بردیم که روح کار رو لمس کردن چون ذهن آماده و جوانی برای پرورش داشتند.
۰۸ اسفند ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید