در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | آرمان طیران درباره کنسرت-نمایش سرود - نمایش عطر آدم: تئاتر ، اکتیویسم ، تراپی . به بهانه اجرای « سرود-نمایش عطر آدم »
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:14:44

تئاتر ، اکتیویسم ، تراپی .

به بهانه اجرای « سرود-نمایش عطر آدم » به نویسندگی و کارگردانی مهدی فرشیدی سپهر ، در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد ، فروردین ۱۴۰۳
_______________
- « سرود-نمایش عطر آدم » ، با طراحی و هدایت حضورِ طیف مختلف کُنشگرانش [ تماشاگر-بازیگران ] با نگرشها و نظرگاه های انتقادی و تجربیات زیسته گوناگونشان ، با نزدیک شدن به الگو و رهیافت سیستم ژوکر آگوستوبوآل ، به شیوه ای کاربردی و با میل به بهبود شرایط روحیِ تماشاگران و در حضور کاتالیزور اجرا ؛ مهدی فرشیدی سپهر ، با انگیزش و تحریک تماشاگران برای اندیشیدن ، تلاش دارد منطق ارتباط ، دیالوگ و گفتگوی بین اجرا و جهانِ مخاطب را با پیشنهاداتی که میدهد به گونه ای ترسیم کند که در آن ، مخاطب با تروما و کمپلکس های روحی زیسته شده اش روبرو شود ، اصطکاک پیدا کند و تا جایی که میتواند آن رنجها و مصائب را در معرض دید و گفتگو قرار دهد . اینجا به او این فرصت و آزادی عمل داده میشود که سکوتِ رایج مخاطبِ شاهدِ تئاترهای مرسوم را درهم بشکند و آن را تبدیل به ... دیدن ادامه ›› طغیانِ حضور مخاطبِ شریک ِ در کُنشگری این اجرا نماید .
- « سرود-نمایش عطر آدم » ، نوعی مشارکت و یادگیری دسته جمعی است . زیبایی شناسی هنر نمایش با ارائه فرم بصری / شنیداری ، از تجربه های تلخ زندگی برای رسیدن به نقطه شروع تغییر و دگرگونی سود می جوید و مخاطب را به آزادسازی احساسات درونی واقعی خود تشویق و ترغیب می نماید .
- تئاتر ، هنر نگریستن به خود است و « سرود-نمایش عطر آدم » ، تصویر و نمایش ِ افشای یک رنج جمعی است ؛ به گونه ای که هم رنج دهندگان و هم رنج دیدگان با یادآوری خاطرات تلخ و ناراحت کننده یا نوعی از خودسانسوری در برخورد با اتفاقات و شرایط پیرامونی ، همزمان در این تئاتر حضور دارند . ماهیت و طعم تلخ این رنج به دلیل تجربه مشترک در مناسبات و روابط فردی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی [ با تفاوتهایی کمرنگ ] نزدیک به هم است .
- کاری که این اجرا با مخاطبش میکند بی شباهت به رفتار یک تراپیست نیست . وادار کردن به اندیشیدن و سپس برون ریزی و حرف زدن درباره آن کمپلکس ها و ترومایی که بواسطه برخی عوامل درونی و شرایط بیرونی منطبق با واقعیت‌های روزمره جامعه و واقع گرایی از منظر اجتماعی، آگاهانه و یا ناآگاهانه در هنجار زیستی و ذهنی ما جا خوش کرده و بودن و انبوه همین انباشتِ نیروهای سرکوبگر و فرسایش دهنده روان آدمی ، باعث خستگی و دلزدگی و ملال و حالِ بدِ ما میشود.

آرمان طیران - نمایشنامه نویس ، کارگردان و مدرس تئاتر