در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | زهرا سعادتمند درباره نمایش شازده کوچولو | تالار وحدت: سلام. خسته نباشید به همه عوامل. علی رغم توقعی که از اسم اپرا تئاتر د
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 20:49:57
سلام. خسته نباشید به همه عوامل.
علی رغم توقعی که از اسم اپرا تئاتر داشتیم با نمایشی موزیکال روبرو بودیم. پس‌ بهتر است به عنوان اپرا، معرفی نشود. دوم اینکه، نمایش موزیکال توقع مخاطب را برای موسیقی زنده می‌طلبد، نه ادای نواختن را! اگر توانایی اجرایش را ندارید هیچ لزومی به ادای نواختن نیست! البته همین که قصد گول زدن مخاطب را نداشته‌اید جای شکرش باقی‌ست. شروع اجرا به شدت کسل کننده بود علی رغم اینکه باید مخاطب را جذب و مشتاق ادامه کند!
مورد بعدی شخصیت شازده کوچولوست و شاخصه‌های آن شخصیت. حتما کارگردان دلیلی برای دو بازیگر شازده کوچولو داشته است اما در این صورت سینک بودن صداها و حرکت‌ها بسیار مهم است که جاهایی عدم آن را دیدیم و شالگردن شازده کوچولو که بسیار مهم است و حتی از نظر رنگی رعایت نشد که مخاطب را شوکه می‌کند! تکرار می‌کنم؛ گرچه کارگردان حتما دلیلی برای این امور داشته است اما رعایت شاخصه‌های مهم شخصبت معروف ادبی بسیار لذت بخش تر است مگر اینکه در روند بهبود آن باشد! به صورت کلی نه نورپردازی، نه حرکات بازیگر هماهنگی لازم را با هم نداشتند. صداگذاری بسیار مخاطب را آزار می‌داد و لول صداها رعایت نشده بود!‌ گاهی حتی دیالوگ ها به سختی شنیده می‌شدند که این واقعا خارج از توقع است!البته که بازی‌ها به یکه قابل تحسین بوده‌اند‌. چندین صحنه کاملا اضافی و صرفا وقت برنده بوده‌اند و از حوصله مخاطب خارج! جاهایی نمایش بوی شعارزدگی می‌داد و شوخی‌هایی تکراری با دیالوگ‌هایی عامه‌پسند که هدف صرفا خنده گرفتن بود!
طراحی صحنه و حرکت قابل تحسین بودند اما گاهی به قدری صحنه دور از مخاطب بود که مخاطب را آزار می‌داد. صحنه‌های زیادی و شخصیت‌های زیادی کارکرد دراماتیک نداشته‌اند، علی الخصوص روباه که یکی از مهمترین شخصیت‌های قصه‌است. انتخاب این نوع شخصیت برای روباه چه کارکرد مثبتی در درام دارد؟
علاوه بر این ... دیدن ادامه ›› موارد، ما آمده‌ایم نمایشی ببینیم موزیکال، چرا پیانو را به صحنه اضافه نکرده‌اید؟ سولو نوازی چند ساز نشان موزیکال بودن نیست! اپرا که دیگر هیچ...
ای کاش به نویسنده وفادار بودید و علایق خود را به صحنه اضاف نمی‌کردید که چنین مخاطب را کلافه کند!
از نکات مثبت نمایش بازی بازیگر‌ها و طراح لباس و دکور بود و قابل تحسین.
به امید دیدن نمایش‌هایی بهتر از این دست.
خسته نباشید.

خالی از لطف نیست که بگم از مزایای نمایشتون در تالار وحدت نزدیکی به رضا لقمه‌ست که کلافگی از نمایش را شست و برد. =))))