در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | گروه تاترموج درباره نمایش نویسنده مرده است: یادداشت آرش عباسی برای کاربران سایت تیوال دوستان عزیز این نوشته ب
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 17:28:17
یادداشت آرش عباسی برای کاربران سایت تیوال


دوستان عزیز این نوشته برای شما و برای یک فضای دوستانه نوشته شده است. برای هیچ کارگردانی چیزی مهمتر از دیده شدن کارش نیست. صادقانه بگویم مشکل ما به هیچ وجه به نقدهای شما برنمی گردد. فقط کمی فرصت بدهید تا دلایل اصلی بازگو شود. من تا روز گذشته هر چه به نوشته های شما نگاه کردم چیزی ندیدم که نامش نقد منفی باشد اگر از دیروز تا الان هم چیزی نوشته شده باشد که من ندیده ام باز دلیل نمی شود بخاطر نقد شما از تیوال بخواهم حتی اسم نمایشم را هم از سایت بردارد.مشکل جای دیگری است که به زودی خواهم گفت. در تمام این سال ها معتقد بوده ام تعریف و تمجید دردی از من دوا نمی کند به عکس هرجا کارم را به نقد کشیده اند بیشتر تلاش کرده ام کمتر خسته شده ام و بیشتر انرژی برای کار کردن گرفته ام. میرهولد می گوید وقتی همه از کارت راضی ان شک نکن کار خوبی انجام نداده ای. الان حضور ذهن ندارم اما مطمئنم چندین بار نوشته های دوستانی چون خانم ثانی، خانم نجاتی، آقای نصیری،خانم نیلوفر و ... را به دقت خوانده ام و از همه مهمتر تذکر دوستی که نامش در خاطرم نیست و درباره ابهام در پایان نمایش حرف زده بودند را همان روز اعمال کردم و به گروه هم گفتم این تغییر مدیون نظر تماشاگران است. اما نه درباره کار خودم و نه درباره کار دیگران با توصیه کردن به ندیدن تئاتر مخالفم، با منت گذاشتن بر سر یک گروه بخاطر خرید بلیط مخالفم، با استفاده از واژه "مزخرف" برای توصیف یک تئاتر مخالفم، با گفتن "وقت و پول تان را هدر ندهید" مخالفم. چون معتقدم کاری که من از آن متنفرم ممکن ... دیدن ادامه ›› از به یادماندنی ترین کار زندگی تماشاگر بغل دستی ام باشد. ماهیت تئاتر همین است. هیچ چیز قطعی نیست.با این حال اگر از همین حالا هم درباره نمایش ما از این واژه ها استفاده کنید ناراحت نمی شوم. من راه طولانی را برای این اجرا آمده ام همین فردا هم اگر کار تعطیل شود به جایی که بوده ام برمی گردم و دوباره تلاش می کنم تا کار بهتری خلق کنم. اما آمدنم تنها و تنها برای زنده کردن خاطره شور و هیجان مخاطبانی که دو سال پیش همین نمایش را دیده بودند. اگر به هر دلیل نتوانستم آن شور و هیجان را در مخاطبان جدید به وجود بیاورم متاسفم و شرمند. این حرف من بود با شما. حرف های من و سایت تیوال می ماند برای جایی که قانون قضاوت کند و بی ترید شما هم در جریان اش قرار خواهید گرفت. پاینده باشید.ارادتمند.آرش عباسی.
۲۱ نفر این را خواندند
ف.پ این را دوست دارد
گروه همیاری (support)
تیوال علاقه ای به فضای جدل ندارد اما با توجه به نکات مبهمی که در این متن نوشته شده است رسما اعلام می شود تیوال به هیچ عنوان از مساله ای جز درخواست گروه محترم برای حذف برگه نمایش و همه نظرهای مربوط به آن آگاه نیست و از این رو این متن برای ما هم نامفهوم و عجیب است. فراموش نفرمایید که از شما خواهش شد جای خشم چنین متن مهربانانه ای را که امروز نگاشتید همان زمان برای کاربران بنویسید و با مخاطب وارد گفتمان شوید ولی با ادبیات تند شما رو برو شدیم.

امیدواریم این دلایل ناگفته از سوی گروه محترم دست کم به آگاهی خود ما ... دیدن ادامه ›› نیز برسد.

همچنین متاسفیم که اعلام کنیم دقیقا یکی از همین نام هایی که در این متن به عنوان نوشته های ارزشمند یاد شده است در گفتگوی تلفنی سرشار از خشم گروه محترم به عنوان کاربر بی هویت نام برده شده بود.
۱۰ تیر ۱۳۹۳
ممنونم گلشن عزیز...نه جبهه گیریهای شدید نه بی تفاوتی به اجحاف حقی ...ما نیازمند گفتگو برای رسیدن به تعامل و راهکارهای منطقی و کارا هستیم..
متاسفانه گاها بدون داشتن اطلاعات لازم فقط جبهه میگیریم و اعتراض میکنیم..امیدوارم پیام ما برای احترام به حقوق مخاطب وکاربر بدرستی منتقل شود:)
۱۱ تیر ۱۳۹۳
حکایت همان حکایت همیشگی

نه هیچگاه نقد گوهای خوبی بودیم و نه هیچگاه نقد شنونده های خوبی. وقتی می خواستیم نقد کنیم تصور کردیم نقد همان انتقاد است و اگر در نقدمان ذره ای از اثری تعریف کنیم گناه کبیره کرده ایم. تصور کردیم اگر در دل یک نقد سراسر منفی بگوییم این یک جا هم خوب بود ارزش نوشته یا کلام خود را پایین آورده ایم.

از آن طرف هم هیچگاه نقد شنوده های خوبی نبوده ایم. همه چیز سریع تعبیر می کنیم به دستهای پنهان و دشمنان قسم خورده که فقط قصدشان ... دیدن ادامه ›› زمین زدن ماست.

در این که ادبیات ما در هنگام نقد پر از اشکال است شکی وجود ندارد. از اینکه ما عادت کرده ایم چندتا جمله کلی را در تیوال بنویسیم و بگوییم خیلی خوشم اومد بدون ذکر دلیل و یا مزخرف بود باز هم بدون ذکر دلیل شکی نیست.

شاید بگوییم خب هر کسی که دست به نوشتن ندارد و بیشتر مخاطبین نظر و حس حال خود را بیان می کنند. باز هم قبول. اما حق نداریم در ابراز نظر آن هم در یک محیط عمومی از هر نوع ادبیاتی استفاده کنیم.

حق نداریم خود را در مقام رهبر قرار دهیم و مثلا از مخاطبین دعوت کنیم دیدن اثری را تحریم کنیم. حق داریم نظر خود را بیان کنیم بدون ذره ای توهین. همیشه می شود تند ترین و بیرحمانه ترین نقدها و نظرهای منفی را با محبت آمیز ترین کلمات بیان کرد. به امید رسیدن به این روز .......

اما در مورد مطلب جناب عباسی

خب مهمترین بخش این متن همان قسمت های است که ایشان عمدا ما را وعده داده اند به آینده ای نا معلوم. اگر واقعا سایت تیوال عملکرد اشتباهی داشته و یا به قول شما مافیا بازی از خود نشان داده چرا وعده به آینده؟ همین جا بیان کنید تا همگان شاهد خطاهای سایت تیوال باشند. اما سوال مطرح می شود یعنی این همه گروه نمایشی که در طول این یکی دوسال که از عمر تیوال می گذرد با آن همکاری داشتند بدون آگاهی و یا عالم بر مافیا بودن تیوال بوده ؟؟؟ مگر اجباری در کار بوده ؟؟؟

اگر متهم نشوم که من هم هم با آن مافیا (فعلا خیالی) در ارتباط هستم باید عرض کنم تا جایی که در جریانم مجموعه تیوال هیچگاه همانند پدرخوانده نه سر بریده اسبی در رختخواب طرف مقابلش قرار داده و نه اسلحه ای بر روی شقیقه و نه هیچگاه پیشنهادی داده که شما نتوانید ردش کنید و حتی در اکثر مواقع پیشنهاد دهنده نیست بلکه پیشنهاد گیرنده است. یعنی یک سایت شبکه اجتماعی با بیش از پنجاه هزار عضو و همچنین کار کردن با ده ها گروه نمایشی مختلف مافیا بوده و هیچ کس با خبر نبوده ؟؟؟؟

شاید جناب عباسی دن بارزینی و فیلیپ تاتارگیای ذهن شما به دنبال دن کورلئونه ای می گردند تا ضعف های دیگر را نبیند. خود شما چرخی در فضای واقعی که نه همین فضای مجازی خودمان از فیس بوک گرفته تا همین تیوال بزنید ببینید از نظر تبلیغاتی چه میزان برای اثر خود وقت گذاشته اید. فکر نمی کنید بیش از اندازه بر بنایی سرمایه گذاری کردید که نیازمند تقویت بیشتر بود. صرف اینکه نمایشی در تئاتر شهر با طیف مخاطبین خاص خود که قطعا از تالار شمس بیشتر است موفق به جذب مخاطب شده که دلیل نمی شود در تالار دیگری با تفاوت فرهنگی و جغرفیای بسیار باز هم همان نتیجه را حاصل کند.

جناب عباسی عزیز

گاهی برای حتی بزرگترین هنرمندان تئاتر هم یادآوری هایی لازم است تا یادمان نرود همین مخاطبی که تا دیروز شما را بر سر می گذاشتند اگر اثری در مقابلشان قرار دهید که باب میلشان نباشد از شما روی گردان خواهند شد.

بی صبرانه منتظر آن هستم تا دلایل فعلا پنهان مانده از خطاهای تیوال را از زبان شیوای شما بشنویم یا بخوانیم تا بهتر بشود قضاوت کرد.
۱۱ تیر ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید